۳۸۲۰۲۵
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اصولگرایان هرچه دارند از احمدی‌ نژاد است

«اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است والا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند، حتماً باید دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را استناد کنند.

روزنامه ایران: «اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است والا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند، حتماً باید دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را استناد کنند.

اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهوری سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتماً از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه در انتخابات تعیین کننده هستند.»

«سه روز بعد از اعلام موضع جامعه روحانیت مبارز نسبت به احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، روح‌الله حسینیان با لحن تندی از این مواضع انتقاد کرد.

عضو حزب پایداری در نخستین واکنش به سخنان غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است والا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند، حتماً باید دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را استناد کنند.

او ادامه داد: اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهوری سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتماً از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه در انتخابات تعیین کننده هستند.

عضو حزب پایداری همچنین در مورد عدم مشورت با آیت‌الله مصباح یزدی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری که اخیراً از سوی مصباحی مقدم مطرح شده است، گفت: آقای مصباحی مقدم سخنگوی اصولگرایان نیستند و حتی جایگاهی نیز ندارند که وقتی صحبتی می‌کنند، از ناحیه اصولگرایان بخواهند صحبت کرده باشند.

او افزود: سخنگوی جامعه روحانیت که نمی‌تواند از طرف همه اصولگرایان صحبت کند، در ضمن آقای مصباحی مقدم آن قدر جایگاهی ندارد که حتی از طرف جامعه روحانیت هم تصمیم بگیرد. ممکن است یک حرفی زده باشد ولی بعید می‌دانم آن قدر اهمیت داشته باشد.

حسینیان در پایان تأکید کرد: به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی‌نژاد به حدی است که او بالاخره تسلیم مردم خواهد شد و در نهایت وارد کارزار انتخابات می‌شود.

سخنان عضو ارشد حزب پایداری سه روز بعد از آن مطرح می‌شود که غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در یک نشست مطبوعاتی مواضع انتخاباتی تشکل متبوعش را اعلام و تأکید کرد: دوره تأثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد به پایان رسیده است.

به گفته وی «جامعه روحانیت مبارز نه اقبالی به احمدی‌نژاد دارد و نه اقبالی به کاندیداهایی که احمدی‌نژاد معرفی می‌کند.»

مصباحی مقدم با یادآوری مواضع احمدی‌نژاد نسبت به اصولگرایان تصریح کرد: ایشان طی مصاحبه‌ای گفت که کسی از من حمایت نکرد و بعد هم گفت من اصولگرا نیستم. بنابراین نیازی نیست روی احمدی‌نژاد حساب خاصی باز کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره نقش آیت‌الله مصباح یزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: ما در انتخابات سال ۹۶ هیچ نشانه‌ای از طرف آیت‌الله مصباح مبنی بر ورود به انتخابات نداریم و از طرف جامعه روحانیت مبارز نیز نشانه‌ای وجود ندارد که بخواهیم از ایشان کمک بگیریم. بنای جامعه روحانیت این است که وارد انتخابات شود در صورتی که جامعه مدرسین در گفت‌وگوها اعلام کند که مشترکاً این کار را صورت دهیم، همکاری دو جامعه را شاهد خواهیم بود.

مواضع جدید و علنی جامعه روحانیت مبارز اما به مذاق عضو ارشد حزب پایداری خوش نیامد؛ حزبی که آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان رهبر معنوی این تشکل در رأس آن قرار دارد و بدنه آن از مدیران و همفکران دیروز و امروز احمدی‌نژاد تشکیل می‌شود. هر چند هنوز این تشکیلات درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده موضع‌گیری رسمی نداشته است اما بعد از سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این واکنش‌ها از سوی اعضای پایداری دور از انتظار نبود؛ تشکلی که اگر چه یکی از حزب‌های نوپدید اصولگرایان به شمار می‌آید اما برای خود وزن ویژه‌ای قائل است. در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که پایداری، خود را به عنوان یکی از اضلاع شورای ائتلاف اصولگرایان تعریف کرد و توانست بیشتر از سایر تشکل‌های اصولگرا در فهرست ۳۰ نفره تهران نامزد داشته باشد. کارگزاران وحدت میان اصولگرایان با این استدلال که جدایی پایداری‌ها از ائتلاف می‌تواند به انشقاق منجر شود، دیگر تشکل‌ها را راضی کردند سهم بیشتری به این حزب بدهند.

هر چند اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس از ائتلاف اخیر خود به عنوان یک الگوی موفق انتخاباتی یاد کرده و ابراز امیدواری می‌کنند آن وحدت نظر نسبی را برای انتخابات سال آینده حفظ کنند اما با اعلام صریح و زودهنگام جامعه روحانیت مبارز این گمانه به ذهن متبادر می‌شود که حداقل برخی از تشکل‌های اصولگرا الگوی انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم را موفق نمی‌دانند. به اعتقاد شماری از اصولگرایان یکی از دلایل اصلی ناکامی این اردوگاه در انتخابات اخیر در تهران، سبقه احمدی‌نژادی شماری از نامزدها بود. بر همین اساس بود که مصباحی مقدم در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود تلویحاً تأکید کرد لایه‌هایی از اصولگرایان دیگر نمی‌خواهند هزینه دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و حواشی آن را بدهند. نکته قابل تأمل در سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این بود که اصولگرایان به نامزدی که احمدی‌نژاد معرفی کند نیز اقبالی ندارند. این در حالی بود که محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی تأکید کرد: «احمدی‌نژاد آرای خودش را دارد اما این ظرفیت را ندارد که بتواند با حمایت از نامزدی، آرای خود را به وی منتقل کند.»

اظهاراتی که نشان می‌دهد بخشی از اردوگاه انتخاباتی اصولگرایی نه تنها احمدی‌نژاد و کاندیدای تحت حمایت او را نمی‌پذیرند بلکه او را فاقد قدرت بسیج آرا به نفع یک کاندیدا می‌دانند. در واکنش به همین مواضع بود که روح‌الله حسینیان برآشفت و کوشید سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در حد اظهار نظر شخصی یک فعال سیاسی تنزل بدهد؛ سخنانی که می‌تواند آغازگر دوباره مناظره میان اصولگرایان سنتی با نواصولگرایان شود. مناظره‌ای که بعد از پیروزی حسن روحانی تقریباً تعطیل شده بود اما گویا سودای تکیه زدن بر صندلی ریاست‌جمهوری می‌تواند بار دیگر مباحث حل نشده اما مسکوت قبلی را احیا کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد نیاز به حمایت احزاب ندارد..چون شانس پیروزی او بالاست.اعتباراصولگرایی در گرو حمایت ازاوست.وگرنه سیاهی زغال برای زمستان خواهد ماند

    • بدون نام

      اصول گرایی در دهه ی هفتاد با احمدی نژاد شناخته شد.هرچند که دیگه طرفدار احمدی نیستم اما اگر نام نیکی از اصولگرایی باشد به واسطه ی4سال اول احمدی نژاد هست.

    • بدون نام

      درود بر شرف احمدی نژاد

    • حمید گیلان

      با سلام اگر آقای احمدی نژاد یا آقای روحانی رییس جمهور شدند خواست مردم واقبال عمومی نسبت به آنها بودنه حمایت این حزب وآن حزب .. فقط بعداز انتخاب شدن برای سهم خواهی از منتخب ملت دادوبیداد میکنند هر شخصی که انتخاب شد. فقط وام دار شهداو ملت هست

    • بدون نام

      احمدی نژاد از کجا ساندویچ می خرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج