۳۸۲۶۴۲
۸۳ نظر
۵۰۰۸
۸۳ نظر
۵۰۰۸
پ

خزعلی: نباید زنان بهترین ساعت خود را در کنار نامحرم شاداب باشند و با خستگی خانه بروند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه در حال حاضر اختلاط بی رویه زن و مرد که بسیار ضربه زننده است تاثیرات منفی در روابط خانوادگی افراد گذاشته است؛ لذا نباید زنان ما بهترین ساعت خود را در کنار نامحرم شاداب باشند و فقط خستگی خود را به خانه ببرند.

خبرگزاری میزان: کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری و راهکارهای اجرایی این طرح اظهار داشت: سیاست های کلی خانواده که دیروز همزمان با روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، یعنی آغاز تشکیل برترین خانواده در جهان بشریت، از سوی امام خامنه ای ابلاغ شد حسن مطلعی دارد که بسیار هوشمندانه بوده و آن را جاودانه و نهادینه می کند و با نام و یاد بهترین خاندان اهل بیت و الگوگیری از آنها، خانواده های مستحکمی را در جامعه خواهیم داشت.

وی افزود: در این سیاست های کلی خانواده، تاکید بسیار زیادی بر ایجاد جامعه خانواده محور شده است، البته در سیاست های مصوب شواری عالی انقلاب فرهنگی در بحث مهندسی فرهنگی نیز به این مسئله تا حدودی اشاره شده بود اما مقام معظم رهبری بسیار صریح تر و مفصل تر به آن پرداخته اند. ایشان به تقویت و تحکیم خانواده بر پایه الگوی اسلامی که مرکز نشو و نما و آرامش بخشی است اشاره فرموده اند.

خزعلی بیان داشت: مودت و رحمت و آرامش، هدیه الهی بعد از ازواج است و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این بوده که خانواده مرکز تربیت نیروی انسانی سالم و صالح که کانون آرامش نیز هست باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: محوریت خانواده از ابعاد مهمی بررسی می شود، قانون اساسی در اصل۱۰، ۲۰ و ۲۱ به آن پرداخته و تسهیل تشکیل خانواده بر پایه حقوق و اخلاق را جزء وظایف همه مسئولان دانسته است یعنی همه برنامه ریزی ، سیاست گذاری و قانون گذاری ها باید در جهت تسهیل تشکیل خانواده باشد و اگر برنامه ای مانع ازدواج شود و تعطیلی ازدواج را فراهم کند از نظر قانون قابل قبول نیست لذا بسیاری از برنامه ریزی های ما که طول مدت تحصیل ورود به بازار کار جوانان را دچار مشکل می کند و اشتغال آنها را کم کرده مانع ازدواج و مخالفت این سیاست هاست.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی خانواده، کل جامعه باید حول محور مسجد، منزل و مدرسه بچرخد، منزل کانونی است که با مدد از مسجد و مدرسه بعد ایمان و علم افراد را تقویت خواهد کرد و به عنوان دو بال پرواز، زمینه تربیت فرزندان سالم و صالح را فراهم خواهد کرد.

خزعلی اضافه کرد: تشکیل نهضت فراگیر ملی برای تسهیل ازدواج موفق و آسان نیز یکی دیگر از محورهای سیاست های ابلاغی خانواده برای کسانی که در سنین مناسب ازدواج هستند و همچنین کسانی که به دلیل فوت همسر و شکست در معرض ازواج هستند باید زمینه آن فراهم شود؛ در این سیاست ها تاکید شده مجردی عادی سازی نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: طبق آیه قرآن باید هر مجردی را به ازدواج برسانیم در این رابطه خداوند می فرماید " اگر فقیر هستید خدا شما را از فضل خود بی نیاز می کند" لذا باید با امید و توکل جلو رفت نه محسابه اقتصادی و باید زندگی را بر این اساس آغاز کرد که گرمی زندگی هم به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه این مطلب گفت: در حال حاضر ۱۱میلیون جوان مجرد داریم که هرسال ۵۰۰ هزار نفر به آن اضافه می شوند و عده ای هم مطلقه و غیر متأهل هستند؛ ادامه روند این مسئله می تواند به یک سونامی تبدیل شود که در آینده ضرر بزرگی برای جامعه و خانواده رقم خواهد زد.

خزعلی تأکید کرد: در راستای تسهیل تشکیل خانواده دولت باید زمینه تسهیل ازدواج، اشتغال، مسکن، انواع حمایت از وام ازدواج، فرزند آوری و تحصیل دانشگاه را فراهم و تسریع کند؛ این مسائل جز واجبات و وظایف اصلی دولت است؛ به غیر از وظایف دولت در این خصوص مراکز غیر دولتی همچون مساجد، مراکز و سازمان های مردم نهاد و خانواده ها بیشترین مسئولیت را دارند که تشکیل خانواده باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود، طبق دستورات قرآن کریم همه باید در این زمینه احساس مسئولیت و زمینه سازی کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: تحکیم خانواده بر پایه رضایت، انصاف، خدمت و احترام است، لذا روابط زن و شوهر و والدین و فرزندان باید گونه ای احترام آمیز و با رضایت حاصل شود؛ رعایت حق و انصاف در بین اعضای خانواده و سبقت در خدمت و مودت و رحمت نیز باید فراگیر شود.

خزعلی با اشاره به نقش رسانه ها در تقویت بنیان خانواده در جامعه گفت: رسانه ها باید تمام ظرفیت خود را به صورت یکپارچه در آموزش و تربیت افراد در جهت تحکیم خانواده در سریال ها و برنامه ها به کار بگیرند؛ متأسفانه در برخی اوقات برخی برنامه ها ضربه زننده و تخریب کنند هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دشمن برای فروپاشی خانواده با ماهواره و برنامه های مخرب خود فساد جنسی را به وجود آورده و به انحرافات دامن می زند لذا باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی و منحرف شدن جوانان از این طریق برنامه ریزی جدی کرد؛ یکی از موانع ازدواج جوانان، فساد است که آنها را از ازدواج منصرف و خانواده را متزلزل می کند.

خزعلی خاطر نشان کرد: باید برنامه های پیشگیری از نشر مفاسد اخلاقی و رعایت مسائل شرعی در جامعه اجرایی شود؛ ترویج افکار غربی و اینکه ما گاهی منفعلانه آن را می پذیریم و آن مفسده را پاکسازی و عادی سازی کنیم تأسف بار است.

خزعلی بیان داشت: برای درمان افراد معتاد باید امکانات خوبی در نظر گرفته شود و همچنین با انواع فساد و زمینه های آن برخورد کرد؛ مبارزه با مفاسد اجتماعی و زمینه سازی ازدواج و پیشگیری از انحرافات می تواند در تسهیل ازدواج به موقع و آسان جوانان کشو موثر باشد.

وی در خاتمه گفت: یکی از بحث های مهم در تحکیم بنیان خانواده، ایجاد فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه است. زن می تواند با حفظ سلامت، شادابی، کرامت و رعایت عفاف و حجاب و در نهایت حفظ خانواده خود در جامعه حضور موثر داشته باشد؛ متاسفانه در حال حاضر اختلاط بی رویه زن و مرد که بسیار ضربه زننده است تاثیرات منفی در روابط خانوادگی افراد گذاشته است؛ لذا نباید زنان ما بهترین ساعت خود را در کنار نامحرم شاداب باشند و فقط خستگی خود را به خانه ببرند؛ حضور اجتماعی خانم ها بسیار مطلوب است اما با رعایت ضوابط و شرایطی که سلامت خانواده را به دنبال داشته باشد و صفا و عشق و محبت را به خانه ها بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ليلي

      باشه از اين ببعد روزا ميشينيم تو خونه شبا ميريم سركار.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم کارمند اداره دولتی هستم
        همکاران خانم با ارتباطی که با همکاران مرد و ارباب رجوع دارند ؛ کارشان خیانت به همسرشان است

      • بدون نام

        وااای عالی بودی ینی من نمیدونم خودش از کجا درمیاره میخوره زندگی خرج داره جمع کنین این حرفا رو باابا

      • بی نام

        به بی نام ۱۵:۰۲ : من خدم خانمم و کارمند اداره دولتی هم هستم ارتباط خانم ها با آقایون هیچ ربطی به شاغل بودن یا نبودنشون نداره خیل از خانما خانه دارن و تو همون خونه هم کارشون رو میکنن.

      • بدون نام

        چی میگی؟ اگه اینجوریه ارتباط مرد ها با همکاران زن هم حیانت محسوب میشه . ای بابا . امان از ...

      • سالار

        کسب روزی حلال بر هر زن و مرد مسلمان واجب است
        منتهی باید شغل های خانم ها متناسب با شرایط جسمی و روحی آنها باشه تا صدمه ای به خود و خانواده شون وارد نشه

      • دلسا

        مشکل از اونجا شروع شده که به زن فقط نگاه جنسیتی دارن و تا زمانی که این تفکر تو سطح کشور و بین مردها و خانم های خائن وجود داره وضعیت هیچ تغییری نمیکنه . زن هم انسانه و نیاز به شغل و شخصیت اجتماعی داره تا با سلامت روحی بتونه نسل بعد رو ترییت کنه ولی متاسفانه داریم به سرعت یه سمت تفکرات داعشی پیش میریم .

      • بدون نام

        چراااااااا نمیگید مردها هم تمام شادی و حوصلشون رو تو محیط کار خرج میکنن و وقتی میرن خونه برج زهرمان و خستگی و عصبانیتشون رو میبرن خونه .....

    • بدون نام

      جامعه و زندگی زناشویی را به نابودی کشیدید با استخدام بی رویه خانم ها

    • سحر طاهریان

      خب شما لطف کن هزینه های زندگی و نیازهای مادی تمام زنان شاغل جامعه ایران رو برطرف کن تا سر کار نروندو شبها کنار همسر شاداب باشند و شادیشون رو در طول روز به نامحرم ندهند!
      از نظر شما همه زنان شاغل .......

    • بدون نام

      لطفا شرایط رو جوری فراهم کنید که شوهر خانواده بتونه زندگیش رو تامین کنه که دیگه خانم خونه نخواد بره سرکار، نفسش از جای گرم بلند میشه ـ آخه سرکار جای اختلاطه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اینجاست که برخی از مسئولین از مشکلات مردم عادی بی خبرند. مانند همان مدیران با حقوق های نجومی. درد اینها درد مردم نیست. اینها مشکل نداری را حس هم نمی کنند و لذا این طور فرمایشات را می فرمایند!!!

    • بدون نام

      چرا دنبال پنبه زدن زنان هستی و افکار خطرناک رو عملی کنی؟؟!! چرا جمع می بندی خیلی ها هم معتقد به خیلی چیزها هستن و به روابط مختلط عادی نمیشه براشون!!
      اگر راست میگی و متحجر نیستی چرا خودت سر کار میری و عضو شورای انقلاب فرهنگی !!!!!! هستی نمی خوای بگی که اونجا اقا نداره !
      ....

    • بدون نام

      به نظرم این رو هم اضافه کنید که ایشون خودش اقازاده تشریف داره !!!!!

    • بدون نام

      اول شما خودتون برید بَشینیدخونه تون بعد فتوا صادرکنین

    • ادیب

      خدا عمرت بده 90 درصد فروپاشی و فساد و طلاق در حانواده ها همین کار کردن زن است ولی مسئولین توجه ندارند

      پاسخ ها

      • samar

        چرا؟؟؟ چون ذلت و زور گویی آقا بالا سر رو قبول نمیکنن؟

      • پر

        مگه زن کلفته که بشینه ته خونه واس شکم شماها غذا بپزه و سر کار نره؟آخ که چقدر افکارتون نفرت انگیزه

    • بدون نام

      ...
      اينقدر گراني بيداد ميكنه و زندگي سخت شده كه يك نفر نميتواند يك تنه زندگي را بچرخاند..مخارج خيلي خيلي سنگين و كمر شكن شده
      ...

    • بدون نام

      اجناس رو ارزان کنید .ما یحتاج مردم رو فراهم کنید ،اگه دیگه یه دونه زن هم رفت سرکار ،اونم از این شغل های مسخره وسخیف .....مردم دستشون تنگه ،عیالوارها شرمنده زن وبچه شون هستن ،فساد داره بیداد میکنه ،به فرموده علی (ع) ،،،،

      گشنگی که از در اومد تو .....ایمان از اون در میره بیرون .....،عزیز جان فقر داره بیداد میکنه ،،،،

    • الف

      اصلا کی گفته یا واجب دونسته زن ها برن کار کنن
      زنها فقط بچه داری و خونه داری همین و بس
      ختم کلام

      پاسخ ها

      • پریا______

        نه بابا؟؟؟بچه ی کدوم عهدی ؟کلفت که نگرفتی ..زنته !اونم باید با شغل مورد علاقش ارضای روحی بشه . خودشو پای بچه پیر کنه بعدش چی ؟آخرشم نه خودت تشکر خشک و خالی ازش میکنی و نه اون بچه هات..

    • بدون نام

      شما چرا خودت سرکار هستی؟ برو خونه خانوادت رو شاداب کن نه ...... بعد هم ماهی 2 میلیون بریز به حساب من که من دوشیفته کار نکنم. مرسی اه

    • بدون نام

      خدایا این چیه میگن.
      همینه ک پیشرفت نمیکنیم. الحق جهان سومیم

    • بدون نام

      به ایشان بفرمایید اول خودشان تشریف ببرند منزل بعد برا بقیه فتوا صادر کنن. رطب خورده چون منع رطب کند ؟؟!

    • بدون نام

      اول برو بشین خونه بعد خرده فرمایش بفرما.کنار گود نشستی می گی لنگش کن

    • بدون نام

      اگه راست ميگي خودت كار نكن

    • بدون نام

      سیاست غلطی که تو این چندین سال اخیر داره اعمال می شه استخدام بی رویه خانمها به بهانه دقت بیشتر یا حرف شنوی بیشتر از مافوق و یا کنار آمدن با دستمزد کمتر است. من به شخصه با استخدام خانمها مشکلی ندارم و کمکی به وضعیت اقتصادی منزل است و این که زن در محیط اجتماع به قول معروف دستش تو خرجه. ولی این به چه قیمتی باید باشه. به قیمت خونه نشین شدن مردان متاهل که باید خرج زن و بچه بده و مسئولیت داره؟ به قیمت اینکه جوان مجرد به جایش خانمی مشغول به کار است و جاهایی فقط و فقط در اختیار خانمها قرار گرفته. تو بانک میری، اکثریت قریب به اتفاق خانم هستند، تو تامین اجتماعی میری همینطور. تو مخابرات میری سر تا سر خانم هستند. برای مملکتی که با مشکل بی کاری و نبود اشتغال برای مردان سر و کار داره آیا این سیاست درست است؟ نتیجه اش همین میشه که تو پارکهای شوش و میدان هرندی و... می بینیم.

    • خانم

      یه لطفی کن به جای شعار بازنشستگی پیش از موعد رو برا خانمها دوباره بذارین بعد ببینین که بیشترخانمهای کارمند از خداشونه بازنشسته بشن وتو خونه باشن،به جاش میتونین پسرای جوونی که بیکار هستن استخدام کنید.

    • ناجی

      خیلی هم درست گفته خانم خزعلی توادارات که میری بگوبخندخانمهامتاسفانه باهمکاراشون وارباب رجومتاسفانه خیلی زیادشده

    • بدون نام

      شما خونتون وشغلتون بدين به من. اگر ازدواج نكردم

    • علی

      سرکار خانم کبری خزعلی
      لطفا خودتون پیشآهنگ نظریه خود شوید و از فردا در منزل به ظرفشویی و ... مشغول شوید . ممنون که گوش می کنید !

    • خام شاغل تو جای مختلط

      من یه خانمم، شاغلم ، همه همکارام آقا هستن(اختلاط که میگن)
      لطف کنین کمکی که من دارم برای کرایه خونه میکنمو بدین ، ماهی یه میلیون قسطی که من با حقوقم میدن بدین ، پس اندازی که دارم برای بچه دار شدنم میکنم بدین.
      چشم میشنم خونه مهر و محبت می پاشم.

    • یکی از مردهای مظلوم زمان

      حرفش واقعا منطقیه . چون خانوم من چند وقتی صبح تا عصر میرفت سرکار ،خونه که میرسید انقدر خسته و خواب آلود بود که دیگه کلا تو خونه فقط میخوابید تا روز دیگه بتونه سرکارش سرحال باشه. یه مدت تحمل کردم خودمو با چیزای دیگه سرگرم میکردم دیدم دیگه طاقتشو ندارم .قاتی کردم که دیگه یا من یا کارت . خدا رو شکر کارشو گذاشت کنار درسته یکم از نظر مادی در مضیقه ایم اما یه مرد تو خونش زن میخواد نه یه جنازه .زن باید مردشو تر و خشک کنه بچه هاشو بزرگ کنه و همه دنیاش فقط خونه خودش باشه . همین و والسلام ختم کلام هر کی هم مخالفه مشکل داره .

      پاسخ ها

      • خانم شاغل تو جای مختلط

        یا من یا کارت؟ پس ینی خانمت خودش راض نبوده و مجبورش کردی
        تو مضیقه ام که قرارش دادی
        وظیفشم که فقط تر و خشک کردن شما و بزرگ کردن بچه هاس
        دنیاشم که که باید فقط خونش باشه

        یه پیشنهاد هر روز بزن یه فص سیاه و کبودش کن
        دیگه یه مرد ایده عالی

      • جاوید

        گل گفتی داداش .دمت گرم

      • هانا

        وظیفش فقط تروخشک کردن شما و بچه هاس ؟یا حضرت عباس .. این مدل مردا هنوز منقرض نشدن ؟ لابد باید سیاه و کبودشم کنی و جیکش در نیاد چون زن خونس .همه دنیاش فقط خونه باشه ؟؟ اگه ازدواج اینه میخوام صدسال سیاه ازدواج نکنم..ولی خدایی چی میکشه زنت از دستت . خدا صبرش بده .الهی آمین.

    • مینا

      این خانم خودش هم داره میره سر کار چطوری شدابی شو برای خونه و شوهرش میتونه حفظ کنه یا ایشون نیازی به شادابی ندارن
      تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره
      فقط نشستن حرف میزنن و خبر از حال و روز مردم بد بخت ندارن

    • بدون نام

      سرکار خانم خزعلی اگر فرمایشات شما را برادرتان دکتر مهدی خزعلی تایید کردند ما حرفی برای گفتن نداریم.

    • بدون نام

      فعلا که وضع همینطوره. توی اداره و شرکت چنان سرحالن که گویی هیچ مشکلی ندارن، پاشون که خونه رسید شروع میکنن از زمین و زمان ایراد گرفتن.

    • بدون نام

      متأسفانه بعضی از خانم ها با همکاران مردشون درد و دل میکنن و در مورد جزئیات زندگی مشترکشون هم صحبت می کنن که همین باعث پرده دری و دلسردی به همسر شده و باعث طلاق. گاهی موارد شاهد سوء استفاده ی آقایون از این باصطلاح درد و دلها هم بودیم.

    • بدون نام

      مسئله ای نبود دیگه نه !!!!!!!!

    • بدون نام

      هرکسی دوست داره بره بشینه توخونه.هرکه توانایی وظرفیت واستعداد داره باید کارکنه چه زن چه مرد فرق نمیکنه.چرانمی گویندمردها بایددرکارهای خانه به همسران خودکمک کنند.زن ایرانی فقط داره ایثارمیکنه تمام زندگیش شده شوهر.بچه و دیگران خودش درحاشيه است.امادریغ ازیک لطف ومحبت ومهربانی ازجانب مرد.متاسفانه همیشه هم طلبکارهستنداگه چیزی کم وزیادبشه فوری دادشون درمیاد.زنان همیشه موردستم بودند.حالادیگه گیردادند به کارزنها.آنها هم آدم هستندنیازبه محبت دارند.اگه زنان رابخوان زندانی کنید وسایل ارتباط جمعی تکنولوژی چکارمیکنید.ماباید یادبگیریم ظرفیت خودمان بالا ببریم.تقوایمان زیادباشدبرای خودمان ارزش قائل باشیم وبه این راحتی تن به هرکاری ندیم.علت هازیاده که معلولش این شده.همه دردهای ماحل شده مشکل کارزنان است.دردنیازنان کارمیکنندو درهمه صحنه هاهم حضوردارندپیشرفت هم خیلی زیاد است.مشکل کارزنان نیست مشکل چیزهای دیگراست.

    • عليرضا

      اين خانم و امثال ايشون تمام فكر و ذكرشون شاداب كردن مرده من نميدونم چرا امثال ايشون نودونه درصد افاضاتشون مربوط به اميال جنسيه آخه بابا چيزاي ديگه اي هم تو اين دنيا هست ادعاهاشون همش در مورد معنويته اعمالشون خلاف اون . زن و مرد هردو انسانن و هردو ميتونن درمورد كاركردن يا نكردنشون تصميم بگيرن شما اگه راس ميگين شادابيتون رو واسه حاج آقاي خودتون نگه دارين براي بقيه تعيين تكليف نكنين

      پاسخ ها

      • مینا

        گل گفتی واقعا دیدگاه ها جای تعمق داره

      • بدون نام

        دمت گرم . به تو میگن مرد زندگی ..

    • بدون نام

      این چه نظری چرا فکر میکنید اگر یک خانم کار کند با نا محرم ♈♈♈ بابا ول کنید این فکرهای پلید را همه جای دنیا زن ومرد با هم کار میکنند چرا این بحث ها نیست ولی در کشور ما وقتی سوژه کم میاورند میایند موضوعات غیر متعارف را پیش میکشند دنیا در حال پشرفته نه پس رفت شما اشکارا به تمام زنان جامعه اهانت میکنید اینهم جای تشکر مسولین است که از فکر یک خانم وهمکاری سالم با شوهرش تشکر کند شاید فیش های نجومی صندوق را بطور کلی خالی کرده اینو بگین اینها بهانه است

    • 0000

      ...زن نره سر کار زندگی نمچرخه

    • سکوت

      پس کشورهای خارجی چکار میکنن؟؟؟؟؟

    • مهرداد

      حرف حق تلخه!
      خودتونو به اون راه نزنید، متاسفانه خیلی وقته که جامعه از درون گندیده.
      هر چقدرم میخواید منفی بدید !
      اونایی که مخالفن یا خانم شاغل هستن، یا مردایی سرشون رو کردن زیر برف.

    • بدون نام

      سلام فكركنم شمادرايران زندگى نميكنيدواگرهم زندگى ميكنيدجزء قشرمرفه (آقازاده هاويا.....)هستيدواز وضعيت اسفباراقتصادى وفاصله طبقاتى خبرنداريد كسى سرش رازير برف نكرده بى عرضگى مسئولان كه باعث اين وضع بدافتصاد شده مردم رادرتنگنا قرارداده وهمه أعضاء خانواده مجبورند كار كنندتازنده بمونند نه اينكه زندگى كنند زنده بمونند متوجه شديد

    • خودم

      کار کردن زن هیچ عیبی نداره...واقعا بعضی کارای ظریف رو مردا نمیتونن انجام بدن ک باید یه خانوم انجامشون بده...اما اینم ک خیلی از پسرای جوان بیکار هستن و جاشون خانوم سرکاره مشکل بزرگیه واقعا

    • آنا

      این خانم لطف کنن اول خودشون سرکار نرن بعد به جامعه زنان توهین کنن،درضمن سرکار رفتن هیچ ربطی به خیانت نداره،من که فعلا هرکی رو دیدم که خیانت کرده از خانمای توی خونه بوده!پس هیچ ارتباطی باهم ندارن،و درضمن خانما سی سال درس نخوندن که مدرکشونو بذارن درکوزه،یه کم منطقی فک کنید،درضمن ما 24میلیون مجرد داریم!بعد شما به فکر افزایش جمعیتین؟؟؟؟.................حلا ماها آمدیم به دنیا چه غلطی کردیم که بچمون میخواد چه غلطی بکنه؟؟؟؟الان پیشترفته ترین کشورای دنیا کشورایی هستن که کمترین جمعیت رو داذن،پس اصلا جمعیت تاثیری در پیشرفت کشور نداره

    • بدون نام

      این چرا خودش شاغله،محیط کارش با مردها مختلطه بعد به ما میگه سرکار نریم؟عزیزم اگه من کار نکنم شما به من خرجی میدی؟پول دکتر ودوا ودرمون رو میدی؟به والله اگه دوست داشته باشم کار کنم،مجبورم احتیاج دارم،یه بیمه دارم وبازنشستگی که تو میانسالی کمک حالم بشه همین،نه کار برام لذتی داره ونه میرم سر کار که با مردها بخندم،ما داریم بدبختی می کشیم اونوقت این جماعت به چه چیزهایی فکر میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی گل گفتی گل گفتی

    • عادل

      خانوم هایی که بخاطر پول و خرجی و کرایه مجبور هستن کار کنن واقعا حق دارن.
      اما قبول کنید بعضی از این عزیزان به بهانه فشار اقتصادی و کار بیرون و غیره، از این اختلاط کاری و روابط آزاد استفاده های خودشون رو می کنن و چه بسیار زندگی هایی که به همین بهانه ها به نابودی نکشیدن...

    • بدون نام

      شما اول خانومایی ک تووو دولتن کم کن بعد ب فکر بقیه باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت احسنت احسنت

    • ستین

      کارکردن به ادم شخصیت میده،اسقلال میده،آرامش میده،امیدمیده،و قدرت برنامه ریزی میده،کسی که شاغل نباشه مجبوره نگاهش به جیب شوهر باشه بینم پنج تومن بهش بده بامنت یانه،چرا ادم خودش شاغل نباشه که نیازی به کسی نداشته باشه،کارکردن زن و مرد نداره،خیانت هم ربطی به کارکرذن نداره،خوبی های شاغل بودن خیلی بیشتر از بدی هاشه،اگه هم کسی رعایت نمیکنه نباید به همه خانما تعمیمش داد،اینکه یه مرد دزد هست ایا همه مردا دزدن؟؟؟!!!پس اینکه یک یا ده یا صد خانم خیانت بکنه ربطی به همه خانما نداره و نباید گفت همه خانما سرکار نرن،ایا شما خانم خزعلی حاضرین به شش میلیون زن خود سرپرست حقوق بدی؟؟؟؟یا نه به شش ملیون دختر مجرد؟؟؟؟یا به این همه خانم مطلقه؟؟؟اینا باید هزینه زندگیشون رو از کجا بیارن؟؟؟شما شاید متاهل باشین و شوهرتون ماهی پنج میلیون درامدش باشه،اگه شماشاغل نباشین مشکلی پیش نمیاد/اما وقتی اقایی کارگر هست باماهی هشتصدهزار ایا میتونه زندگی رو اداره بکنه؟؟؟پس مجبوره خانمش و بچش هم کار بکنن،وقتی میخوای یه مسئله ای به این مهمی رو بگید به فکر پنج دهک پایین جامعه هم باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین گله من

      • نادر

        در اینکه کارکردن استقلال میاره شکی نی ,در اینکه حضور خانوما در جامعه شکی نی,دراینکه گفته این خانوم کبری خزعلی با سمت دولتی خودشون منافات داره واشتباهه شکی نی,در اینکه هر خانومی که با نامحرم حرف میزنه الزاما درحال خیانت نی هیچ شکی نی ,حرف راجع به اون قسمت کامنتتونه که گفتید آدم نباید زیر منت شوهرش باشه !خب خداییش اگه یه مردی منت گذاشته سر خانومش شما باید به همه مردا نسبت بدی این صفتو؟پس مفهوم زندگی مشترک چی میشه ؟چرا هرکدوم از زن وشوهر کاری رو که توی زندگی مشترک انجام میدن باید منتشو بزارن سر اون یکی ؟به نظر من درسته که خانوما باید کار کنن به هزار ویک دلیل ولی مسلما نباید به این دلیل باشه که آقاهه منت میزاره واس خرجی دادنش,لطفا این دیدتونو اصلاح کنید همه مردا اینجوری نیستن بخدا این دیدتونو به دخترای دیگه یجامعه سرایت ندین

    • امير

      خيلي جالبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مخالفه حضور خانمهاست
      اما دولت مياد ظرفيت پذيرش استخدام خانمهارو بالا مي بره
      !!!!!

      من مخالف كار خانمها خارج از خونه نيستم اما بايد بپذيريم اولويت استخدام بايد آقايون باشن نيروي فعال هر جامعه اي رو مردها تشكيل ميدن. اتفاقات و ناهنجاري هاي بعدي اينكه استخدام خانمها بيشتر از اقايون بشه حالا بماند

      كه اين دولت تدبير و اميد 100% هدف از اين كارش تبليغات واسه رياست جمهوري بود

    • وفا

      این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بهتره از خودشون شروع کنن بشینن تو خونه شاداب بمونن در کنار همسرشون (البته به شرطی که ............

      پاسخ ها

      • وفا

        چرا قسمت مهم جملاتم رو سانسور کردی؟! ... سانسور کردنیه آخه؟

    • شبنم

      ..... همه که مثل شما پولدار و آقازاده .. نیستن . صبح تا شب داریم کار می کنیم هزینه زندگی و خرج دارو و هزینه های مادر بیمار. من کار نکنم این خانم میاد هزینه ها رو بده؟ پس لطفاً .......

    • بدون نام

      مجردم وشاغل ولی علاقه ای به کار کردن ندارم،هر اقایی از من خواستگاری میکنه بهش میگم نمیخوام کار کنم،قبول نمیکنه ومیگن حقوق زن کلی از مشکلات زندگی رو حل میکنه،یعنی اقایون مارو به خاطر کارمون میخوان،خوب یه مرد پیدا بشه ،دو میلیون حقوق منو نخواد خرج زندگیمو متقبل بشه خوب منم استعفا میدم راحت میشینم تو خونه.

    • بانوی ایرانی

      اگر بد است خودشان چرا چند پست دولتی و غیردولتی دارند

    • بدون نام

      راهکارهای زنان بیوه مطلقه فقط صیغه هست اگرصیغه نباشه زناوفحشازیادمیشه

    • یوسف زاده ازپارس اباد مغان

      بنده به عنوان فرهنگی کاملا گفته های ایشان راتایید می کنم ٬ چندین بار به شورای حل اختلاف شهرمان ٬ امورمالیاتی ٬ شبکه بهداشت ......ومدارسی که کارکنانش مختلط است مراجعه کرده ام .خانمها باافراد نامحرم فقط مشغول گپ وگفتگو بوده اند .فکرکنم باهمسر خودشان باندازه کارکنان محل کارشان صمیمی نیستند .اساس فروپاشی خانواده ها ازاینجاست .اصلا گفته ایشان متحجرانه هم نیست یک واقعیت تلخه ٬ که باید درمان شود

    • نادر

      ............. رنی که ذاتش بد باشه وبی خونواده باشه توی خونه هم خیانت میکنه اونیم که متعهد باشه به خونوادش توی محل کار یا هر جای دیگه حد خودشو حفظ میکنه,لطفا زمینه اشتغال مردا وپسرا ی جامعه رو فعال کنید باورکنیدمن به شخصه خودم 90 درصد خانومای اطرافمو میشناسم که میگن اگه درآمد شوهرمون کافی بود عمرا سرکار میرفتن..............

    • کمی تامل

      چرا منبع تمام گناه های دنیا زنان هستند؟؟؟؟
      چرا شان زنان را کوچک میکنین؟ ؟؟؟
      باید بوسه زد بر دست زنانی که پابه پای مرد زندگی شان کار می کنند وبا هم این مسیر پر از رنج و عذاب رو طی میکنن.

    • بدون نام

      مگه فقط هزینه زندگیه که همه با همین دلیل نظر ایشون رو رد کردن!
      ینی سرکار رفتن خانما مزیت دیگه ای نداره؟
      برای این خانوم متاسفم و برای مملکت خودم متاسف تر که امثال ایشون حرفاشون رسانه ای میشه!

    • فاطمه

      منم شاغلم،از خدامم هست که بشینم خونه.ولی وقتی با 817 تومن زندگیمون نمیچرخه و ماهی 1200 قسط داریم به نظرتون چی کار باید کنیم؟
      شما حقوق کارگرا رو ببرید بالا خانوما خودشون میدونن چی کار کنن....

    • مهدی

      زن و مرد باید کار کنند
      زن وقتی زن بود که به جای شیر خشک شیر سینه می داد و به جای پوشک مای بی بی پوشک هر روز شسته می شد
      زنی که 5 تا بچه بزرگ می کرد اما حالا زن های ما تو دنیا اول هستند از لحاظ تنبلی فقط تو عروسی و ارایشگاه اول هستند البته 90 درصدشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آقایون هم پشت آمارشون از خانومها 90درصد میگن که بعدا مادر و خواهرشونو مستثنی کنن

    • حامد

      سلام.
      از نظر من اصلا زن نباید کار کنه. زن روحیه اش لطیف تر از این حرفاست.
      زن عین ملکه میمونه. تا حالا دیدید ملکه انگلستان کار کنه؟؟؟
      منتها این اقتصاد مزخرف ما باعث شده حقوق مردان کفاف نده و زنان هم کار کنن. خیلی از زن ها اصلا خودشون دلشون نمیخواد کار کنن. منتها مجبورن. اگه وضع اقتصاد درست بشه خیل بزرگی از زنان شاغل برمیگردن به کار های خانه داری و خلاص میشن از کار های سخت و اغلب مردانه!!!

      پاسخ ها

      • منتقد

        همه ی خانمها بشینن خونه و همه ی آقایان حقوقشون خوب باشه و
        آیا اجازه میدی خانمت بره پیش دکتر ی کع متخصص زنان زایمان که آقا هست ؟ اجازه میدی ؟خانمها نشستن تو خونه .....

    • هیلا

      توی ایرانی که تو قرن 21 هنوز خانواده های ثروتمند معتقدند تا زمانی که پسر نداشته باشند بی وارثند
      توی شرعی که حقوق زن اعم از دیه ؛ سهم الارث و احترام اجتماعی کمتر از نصف مردهاست
      توی مملکتی که دختران جوان ما از چنان کمبود اعتماد به نفسی بر خوردارند که از فرق سر تا نوک پا رو به دست جراح زیبایی میسپارن و اتوپیاشون شوهر پولدارعه؛
      تحصیل و به تبع اون اشتغال زن موثر ترین عملی هست که به نیمی از افراد جامعه این امکان رو بدیم " من " خودشون رو پیدا کنند و در قدرتمند ترین و مستقل ترین راه ممکن پرورش بدن
      قطعا مشکلات اقتصادی بی تاثیر نیست ؛ قطعا زن نمیتونه تمام خودش رو خرج خونه کنه
      ولی آقایون از خودشون بپرسند چی میخوان؟
      یک زن مستقل ؛ فهیم و تحصیل کرده که در جامعه حضور داره و از شخصیت قدرتمندی برخورداره که میتونه دوشادوش اونها در بحث ها شرکت کنه ؛ و زندگی رو اداره کنه
      یا زنی که در صبح تا شب توی خونه به فکر آرایش ؛ خرید و آشپزی و سریال های تلویزیونیه؛ شخصیت ضعیفی داره برای گرفتن پول از همسرش باید به هزار عشوه متوسل بشه و در مهمانی ها حرفی برای گفتن در حوزه ی اجتماع ؛ اقتصاد یا سیاست نداره
      قصد ندارم تمام خانه دار ها و مردها رو بد مطلق و تمام شاغل ها رو خوب مطلق جلوه بدم، به هیچ وجه؛
      ولی در 80 درصد موارد چنین مسئله ای حقیقت داره
      کما اینکه زنان خانه دار از یک سنی به بعد به افسردگی و تنهایی هم دچار میشن
      البته هرکس در انتخاب شیوه ی زندگیش مختاره ولی حق نداره برای بقیه هم نسخه ی مشابه بنویسه
      در جواب اون آقایی هم که فرموده بودن زن فقط باید شوهرشو تر و خشک کنه باید بگم که مگه مادرتون خوب تر و خشکتون نمیکرد؟ دیگه زن چرا گرفتید؟
      برای ارضای نیاز جنسی هم که راه ماشالله زیاده

      پاسخ ها

      • پر

        دقیقا . بخدا بابای منم همیشه حرفای تورو میگه ...همیشه . خیلی غصه میخوره بخاطر این وضع جامعه که همیشه سهم زن تو همه چی نصفه

    • ایمان

      چرا مثل.................فکر میکنید. زنان هم باید خدشونو تو جامعه نشون بدن و استعداد هاشونو کشف کنن مثل زنای اروپایی. تنها مشکل زنای ما اینه که کارو بهونه نرسیدن به خانواده میکنند که البته درسته و باید ساعت کاری اونا در طول ماه کم بشه. وشرایطی فراهم بشه که مثلا یه خانم و اقای کارمند شیفتشون با هم باشه که موقعی که نیستند بچشون مهد باشه و وقتی هم هستند با هم باشند.

    • بدون نام

      کاملا موافقم و راه حلش اجرای بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی برای زنان است

    • بدون نام

      من نمیدانم چرا این استدلالها فقط در این مملکت !!!! همیشه هم تتیجه عکس !دست بردارید .اقایانی که فکر عصر حجری دارند خود را اصلاح کنند . شما هم با این افکار داعش خفیف هستید هرموقع جنسیت را کنار گذاشتید و گفتید همه مردم در کلیه امور کار حقوق مزایای اجتماعی و....مساوی هستند انموقع ادعا کنید ماهم ............

    • علي علي اوغلو

      درباره {زنان نبايد بهترين اوقات خودرا درمحيط كار ....}
      .......... واما بنده وخوانندگان مطلب گذرا ندن اوقات شاداب خانمها درمحل كار با نامحرمان و اوردن جسم وروح خسته به خانه خواستم خدمتتان عرض كنم مسايل ومعضلات اجتماعي واخلاق اجتماعي باين سادگي نيست با يك فتواي بنده وامثال سركار ازميان برداشته شود انطوريكه جسته گريخته درلابلاي گفتگوهاي دولتمردان ومتصديان امور ابراز ميشود حدود 10 ميليون مطلقه دركشور وجود دارد كه اكثر انان در دهه اول ازدواج متاركه كرده اند پس بيشتر شامل زوج هاي جوان وميانسال ميشود واغلب حضانت فرزندان را هم مادران بگردن ميگيرند لذا بايد براي امرار معاش كاركنند سركاركه يك خانم تشريف داريد ميتوانيد وضعيت ان مادر جوان مطلقه را درك كنيد كا بايد زير تابش اشعه هيزناك مردان هوس باز چگونه امرار معاش كند ؟خيال ميكنيد اگر خانمهارا از محيطهاي كاري دور نگهداريد همه چيز روبراه ميشود ؟ اگر حكومت درست عمل ميكرد كشوري با اينهمه امكانات وثروت وملت فرهيخته وتحصيلكرده با اين فلاكت روبرو نميشدكه بيشترين توليد كننده دكتر مهندس دررشته هاي تاپ دردنيا باشد همچنين بزرگترين صادركننده ان بطوريكه اگر يكروز ايراني ها در اروپا وامريكا دست ازكار بكشند كار انروز دنيا لنگ خواهد زد. هرسال 5-6 ميليون نوجوان دركشور واردچرخه اموزش ميشوند وحدودا تا طي مدارج عاليه-25-20 سال وقت هزينه ميبرند تا مثلاكارشناس يا ارشد يا دكتراي بگيرند طبق محاسبات كارشناسان قيمت تمام شده هركدام ازاينهاچند صد ميليون دلار براي كشور اب ميخورد زيرا از5-6 ميليون ورودي دست بالا 100 نخبه باب بازار استحصال ميشود كه ما انرا مفت ومجاني تقديم انهائي ميكنيم كه ظاهرا براي مبارزه با انها كمربسته ايم اگرانها بخواهند به چنين متاعي دست پيدا كنند 20 برار بيشتر ازانچه كه ماخرج با لندگي اينها كرديم بايد خرج كنند اما ما براحتي با تقديم نيروهاي فرهيخته خود جبهه انهارا قوي وقويتر كرده درعوض جهه خودرا ضعيف ميكنيم يعني گلهاي غضنفري ميزنيم بفرمائيد ما چه جيزي غيراز اينكه بگوئيم مارا نگذاشتند كاركنيم لذا نتوانستيم زير ساخت بهره وري اين سرمايه هاي ناياب گرانقيمت را در داخل كشورخود براي كشورخود فراهم اوريم تا اين انهاباشند دست گدائي سوي مادرازكنند اگر ما دشمن قلدري مثل امريكا داريم كشور چين هم همان دشمن را دارد اگر ما 80 ميليون نون خورداريم چين 12 برابر ما نون خوردارد اگر ما اينهمه ذخاير زيرزميني روي زميني داريم چين باوسعت و جمعيتش يك عشر ذخاير مارا ندارد اگرمواد اوليه مورد نيازش را با توليداتش مقاسه كنيم كه درخت گرد كان با اين بزرگي درخت خربزه الله اكبر چرا انها ميتوانند توليد كنند كارافريني كنند دشمن خودرا هم اداره كنند با فسادهم مبارزه كنند هرچند يكبار عده اي را بجرم فساد وارتشا اعدام كنند اما ما نميتوانيم جلوي مفسدان مختلسان را بگيريم چرا نميتوانيم حاميان پشت پرده انهارا سرجايشان بنشانيم انها كه راست راست ميگردند كسي جرات ندارد بانها عرض كند والا حضرت دوتا ابروي كمان روي چشمان مباركتان تشريف دارند ؟هركس هركاري كرد وهرزياني به مردم واموال وارد كرد كسي ازكسي سوءال نميكند چون لابد تقدير همين بوده هنوزهم ...... ما انقدر سرمان شلوغ است كه يادمان رفته فكري هم براي ملت خود بكنيم فكري براي معاش وتوليد وكارافريني بكنيم همه راههاي انحراف وسقوط را هموار كرديم اما از مردم ميخواهيم منحرف نشوند ليز نخورند همه را بكول استكبار خونخوار جهاني بارميكنيم وبا وجدان اسوده براه خود ادامه ميدهيم دشمن خودرا بدست خود بزرگ وبزرگتر مي نمايانيم وسپس خودمان ازساخته خودمان ميترسيم كدام كشور مستقل دنيا دشمن ندارد من بشما اطمينان ميدهم اگر روزي چين چنان قدرتي داشته باشد كه با يك هججي مججي امريكارا دودكند وبهوا بفرستد محال است جنين كاري بكند زيرا باين دشمن نيازدارد حيات اقتصادي اش بسته به حيات اوست اگر امريكا نباشد سونامي توليد يك روزه چين را صد تا كشور مانند بولكينا فاسو انگولا ونزوئلا كوبا واثال ان جوابگو نميباشند امريكا هم همانطور زندگي اش به حيات چين گره خورده غيزاز چين كي ميتواند نيازهاي حامعه مصرفي امريكارا اشباع كند تا او باخيال راحت به چپاول دنيا بپردازد جرا ما نميتوانيم بادشمن طوري دشمني كنيم كه حيات وسرنوشتمان درمعرض خطر قرار نگيرد چرا با دشمن طوري دشمني نميكنيم اگربخواهد بما ضربه بزند معادل همان بخودش صدمه ميزند چرا دستگاه سخن پراكني ما دولتمردان ما ومسئولين مربوطه ما با زبان رايج ديپلماسي دنيا اين مسائل را درمجامع ودرهرفرصتي بگوش مردم دنيا نميرسانند . .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج