۳۸۲۶۵۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کشف مجسمه ۱۵هزار ساله گاومیش در غاری در فرانسه

سه برادر نوجوان «Bégouen» وقتی در سال ۱۹۱۲ در غار «Tuc d&#۰۳۹;Audoubert» در جنوب غربی فرانسه در حال گشتن بودند و تصادفا با این مجسمه گاومیش مواجه شدند و غرق شگفتی شدند. مطالعات سن یابی نشان می دهد این مجسمه ها ۱۵ هزار سال قدمت دارند!

برترین ها: احتمالا آن چه را که می بینید باور نخواهید کرد. گاومیش کوهان دار بسیار زیبا، باورنکردنی، قوی و پر از مقاصد مذهبی است. سه برادر نوجوان «Bégouen» وقتی در سال ۱۹۱۲ در غار «Tuc d'Audoubert» در جنوب غربی فرانسه در حال گشتن بودند و تصادفا با این مجسمه گاومیش مواجه شدند و غرق شگفتی شدند. مطالعات سن یابی نشان می دهد این مجسمه ها ۱۵ هزار سال قدمت دارند!

این غار در جنوب غربی فرانسه قرار دارد و بخشی از شبکه معابر زیرزمینی است که به سه غار تقسیم می شود و غار «Tuc d'Audoubert» در غرب قرار دارد. این سه غار شامل انواع آثار هنری ماقبل تاریخ از جمله حکاکی های سنگی، نقاشی و مجسمه سازی در غار می شود، که بهترین و زیباترین آن ها مجسمه یک جفت گاومیش است که به زیبایی کنده کاری شده است.
این نقش برجسته زیبا ۶۰ سانتیمتر طول، ۴۵ سانتیمتر ارتفاع و حدود ۷-۱۰ سانتیمتر عمق دارد، در خاک رس طراحی شده و در سطح آن در نهایت از گل مرطوب استفاده شده تا صاف شود. نشانه هایی از دست هنرمند و ابزارهایی که برای کشیدن جزئیات صورت و یال استفاده شده هنوز هم به وضوح قابل مشاهده هستند. یال و کوپال گاومیش با استفاده از ابزار اما فک آن توسط ناخن انگشت هنرمند حکاکی شده است. هردو جانور توسط یک سنگ مرکزی پشتیبانی می شوند و به طرز باورنکردنی خوب حفظ شده اند، اگرچه خشکی زیاد باعث شده ترک هایی روی سطح بدنشان ظاهر شود. مجسمه ها روی زمین و در فاصله ۶۵۰ متر از ورودی غار قرار دارند.
این غار اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ شناخته شده اما نقش برجسته گاوها در سال ۱۹۱۲ کشف شد. این سه غار متعلق به خانواده «Count Begouen» است و درهای آن به روی عموم بسته است تا از آسیب گردشگران در امان باشد.
کشف مجسمه 15هزار ساله گاومیش در غاری در فرانسه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج