۳۸۲۸۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صدها کودک مهاجر در انگلیس مفقود شدند

یک روزنامه انگلیسی از مفقود شدن صدها کودک مهاجر در این کشور و احتمال دست داشتن قاچاقچیان اعضای بدن و باندهای فساد در این ماجرا گزارش داد.

خبرگزاری مهر: مقامات بریتانیایی درباره سرنوشت ۳۶۰ نفر از این کودکان و اینکه آیا صحیح و سالم هستند، هیچ اطلاعی ندارند. گفته می‌شود از ناپدید شدن حدود ۲۰۰ نفر از این کودکان بیش از دو سال گذشته است.

بنا بر اعلام ایندیپندنت، ظرف پنج سال گذشته ۹ هزار و ۲۸۷ کودک و نوجوان بدون والدین یا سرپرست خود به بریتانیا سفر کرده و در این کشور پناهنده شده‌اند.

براساس این گزارش، ۸۱ نفر از این کودکان مدت پنج سال است که ناپدید شده‌اند. شمار کودکانی که از مفقود شدنشان چهار و سه سال می‌گذرد به ترتیب ۷۷ و ۸۷ نفر است.

در این گزارش آمده است: این کودکان به دلایل متعددی ممکن است ناپدید شوند، از جمله ترس از اخراج شدن، بی‌اعتمادی شدید به کارکنان دولتی و گرفتار شدن در دام قاچاقچیان انسان.

در همین حال، سیاستمداران و فعالان بریتانیایی با اشاره به اینکه در سه ماه اول ۲۰۱۶ با پناهندگی کمتر از ۲۰ کودک و نوجوان در این کشور موافقت شده است، می‌گویند دولت «ترزا می»، نخست وزیر بریتانیا، در پشتیبانی از این تعداد اندک و تامین امنیت آنها نیز کوتاهی کرده است.

پلیس اروپا (یوروپل) چندی پیش اعلام کرده بود حدود ۱۰ هزار کودک پناهجو در سراسر اروپا مفقود شده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، کارکنان اداره مهاجرت یا واحدهای مرزی موظفند ورود کودکان بی‌سرپرست را به مقام‌های ذیربط گزارش دهند. بعد از بررسی‌های اولیه، این کودکان به اماکن مراقبت از کودکان سپرده می شوند یا تحت سرپرستی یک خانواده قرار می‌گیرند. پس از این مرحله، کارکنان بهزیستی باید از سلامت این کودکان و اقامت آنها در مکان‌های تعیین شده اطمینان حاصل کنند و هر مورد عدم دسترسی به این کودکان را به سرعت به مقامات، از جمله مسئولان وزارت کشور، گزارش دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج