۳۸۲۸۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ناسا به قمر زحل زیردریایی رباتیک می فرستد

ناسا در حال برنامه‌ریزی است تا یک زیردریایی هوشمند و خودکار را به تایتان، قمر زحل بفرستد تا در اعماق اقیانوس یخ‌زده‌اش کاوش کند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: ناسا در حال برنامه‌ریزی است تا یک زیردریایی هوشمند و خودکار را به تایتان، قمر زحل بفرستد تا در اعماق اقیانوس یخ‌زده‌اش کاوش کند. این زیردریایی در اقیانوس‌های متان و اتانی که سطح این ماه را پوشانده‌اند کاوش می‌کند و داده‌های ارزشمند را به زمین ارسال می‌کند.
ناسا به قمر زحل زیردریایی رباتیک می فرستد

نقشه کلی این زیردریایی خودکار شامل یک باله‌ی ارتباطی در قسمت پشتش می‌شود که با آن می‌تواند مستقیما با گیرنده‌های زمین ارتباط برقرار کند و مسافت ۱٫۴۲۹ میلیون کیلومتر را پوشش دهد.

این زیردریایی با ارتفاع ۶ متر همچنین از یک سیستم جالب ترازگر استفاده می‌کند، به این صورت که وقتی می‌خواهد فرو برود، آب را داخل می‌دهد و وقتی هم می‌خواهد بالا برود، آب را خارج می‌کند. قرار نیست هیچ مخزن سوختی در تایتان باشد، بنابراین تا جایی که ممکن است باید انرژی کمی مصرف شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، قرار است این زیردریایی با انواع و اقسام ابزارهای هواشناسی از جمله مجموعه‌ای از حسگرها، رادارها و تجهیزات صوتی مجهز شود. علاوه بر این، دوربین‌هایی هم نصب می‌شوند که تصاویر خوبی از تایتان گرفته شود.

این قمر شاید به شدت سرد باشد و با متان مایع و ابرهای سیانید پوشیده شده باشد، اما به خاطر شباهتش به زمین توجه دانشمندان را جلب کرده است.

گذشته از زمین، این قمر تنها جرم شناخته شده در منظومه شمسی است که در سطحش آب دارد. اتمسفرش شباهت‌هایی به اتمسفر زمین دارد. چرخه آب آن قابل مقایسه با زمین است که نشان می‌دهد که آب بین شیرین و شور و مایع و یخ چگونه حرکت می‌کند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از زیردریایی برای کاوش در تایتان چند منظوره بودن این دستگاه است. روی سطح آب، این زیردریایی می‌تواند امواج، اتمسفر و باد را بررسی کند، وقتی هم زیر آب می‌رود می‌تواند ترکیبات مایع را آزمایش کند و نمونه‌هایی از بستر دریا بگیرد.

طراحی این زیردریایی فعلا متوقف شده تا ببینیم فضاپیمای کاسینی ناسا چه چیز دیگری درباره اعماق، فشار و دمای اقیانوس‌های تایتان کشف می‌کند. به این ترتیب، ناسا می‌تواند این زیردریایی را متناسب با این اطلاعات طراحی کند. وقتی طراحی آن نهایی شود، مدتی طول می‌کشد تا این دستگاه آماده فرو رفتن در اقیانوس‌های تایتان شود. اولین ماموریت آن برای سال ۲۰۳۸ برنامه‌ریزی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج