۳۸۴۰۲۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشرفت کیفیت زندگی در ایران

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ پیشرفت زیادی درتوسعه انسانی، طول عمر و کیفیت زندگی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ پیشرفت زیادی درتوسعه انسانی، طول عمر و کیفیت زندگی داشته است.

گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در همایش اهمیت ارزیابی برنامه‌ها و سیاستهای اجتماعی که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش با تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف ) در حال برگزاری است گفت: تنها پرداختن به اعداد و ارقام و چارت‌های بی‌روح و خشک نمی‌توان کاری از پیش برد چرا که برای دستیابی به پیشرفت ناچاریم دانش داشته باشیم و فعالیتهایمان تمرکز بر برنامه‌ریزی ها، اجرا و پیاده سازی و عمل به آنها باشد.

وی افزود: امیدوارم روزی سازمان ملل روزی خود را موظف به انجام ارزیابیهای گویایی در ایران بداند تا بتوانیم پاسخگویی‌ها را راتقاء دهیم و از بهترین تجارب و کارهای موفق این کشور استفاده و آن ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ساختار ایران در سالهای ۲۰۰۰تا ۲۰۱۵ این کشور پیشرفت زیادی درتوسعه انسانی، طول عمر وکیفیت زندگی داشته است گفت: در این سالها سن متوسط شهروندان ایرانی از ۵۱ به ۷۴ سال رسید ، درآمد مردم تقریبا دو برابرشد اما چون ما پیگیری نمی‌کردیم، نمی‌توانستیم پیشرفت ایران را دقیقا ارزیابی کنیم.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد درایران ادامه داد: کاهش فقر، افزایش سلامت ، درمان ، آموزش ، آب و بهداشت در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و برای پیشرفتهای بعدی نیازمند ایجاد ظرفیتهای فیزیکی بیشتری هستیم.

وی افزود: کشور ایران دارای پتانسیلهای تحصیل کرده فراوانی است که تاکنون نیز پژوهش‌های خوبی انجام داده است و با این کشور ارتباطات موثر و خوبی داریم بنابراین می‌توان با حرکت هدفمند از طریق این کشور به اهداف توسعه‌ای در کره زمین دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این همایش ویل پارکس نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در ایران گفت: بسیاری از پژوهش‌ها، مقاله‌های علمی و فعالیتهای کارشناسانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درجهت بهبود زندگی کودکان در ایران است.

وی بر اهمیت ارزیابی برنامه‌ها و سیاستهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: کلید یادگرفتن از تجربه است و به فرمایش حضرت محمد(ص) یک مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود . بنابراین از این سخن ارزشمند می‌توان به این نتیجه رسید که باید از یک تحلیل ساده به مراتب بالاتر برویم و ازیابی‌هایمان با تمرکز برکار پیش برود.

نماینده یونیسف درایران ادامه داد: باید تمام ارزیابی‌های انجام شده دربرنامه ها و سیاستهای اجتماعی دردسترس ایران قرار بگیرد و عموم مردم دنیا بتوانند از آن استفاده کنند .

به گزارش ایسنا، اولیسیس کانچولا، سفیر مکزیک در ایران نیز با تاکید بر همکاریهای خوب میان کشورها گفت: ملتهای ایران و مکزیک تشابه‌های بی شماری بایکدیگر دارند گرچه فاصله جغرافیایی زیادی داریم و تاریخ تمدن ایران قدمتی بسیار بیشتر از کشور ما دارد.

وی ادامه داد: اندازه گیری فقر چند جانبه و به ویژه فقر و عقب ماندگی میان کودکان از اهداف مهم این همایش به شمارمی رود.

به گزارش ایسنا، گونزالو هرناندز لیکونا، مدیر اجرایی شورای ملی ارزیابی سیاستهای اجتماعی مکزیک نیز اعلام کرد: برای اینکه ببینیم آیا سیاستهای اجتماعی درست کار می کنند یا نه به ارزیابی‌های نظام مند نیاز داریم.

وی ضمن ارائه نتایج علمی پژوهشی تجربه مکزیک، ارزیابی برنامه‌ها و سیاستهای اجتماعی را تشریح کرد و گفت: بهبود برنامه‌های اجتماعی و داشتن اطلاعات به شکل متناوب و پاسخگویی و مسئولیت پذیری از مهمترین برنامه‌های شورای ملی ارزیابی سیاستهای توسعه اجتماعی مکزیک(CONEVAL) به شمار می‌روند.

لیکونا افزود: نتیجه هر کاری در دولتها باید با هدف بهبود زندگی مردم همراه باشد. این که در دولتها رایج است که می‌گویند همه امور خوب پیش می رود بدون داشتن معیارسنجش و اندازه گیری قابل قبول نیست.

مدیر اجرایی شورای ملی ارزیابی سیاستهای اجتماعی مکزیک ادامه داد: باید ببینیم چطور می توانیم برنامه ریزیها و شاخصها را بهتر کنیم تا به شاخصهای بودجه‌ای درست‌تری دست پیدا کنیم.

وی دارا بودن کارت ملی و شماره ملی برای ایرانیان را بسیار جالب توصیف کرد و گفت: باید دوستان ایرانی ما به مکزیک بیایند و این شیوه را به ما نیز آموزش بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرعلی117

      چه پیشرفتی چه کشکی

    • بدون نام

      در دزدی و اختلاس پیشرفت چشمگیری داشتیم

    • شاهین

      دروغ محض است

    • پیشرو

      حالت تهوع گرفتم ....................................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج