۳۸۴۰۸۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

فروش ۲۰۰ میلیون دلاری فیلم ۲۰ میلیون دلاری

«من قبل از تو» شگفتی‌ساز گیشه جهان

درام عاشقانه و کم‌هزینه «من قبل از تو» (Me Before You) با بازی زوج جوان سینما امیلیا کلارک ستاره سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» و سم کلفلین بازیگر سری فیلم‌های «بازی بقا»، بعد از حدود سه ماه اکران در سینماهای امریکای شمالی و سراسر دنیا موفق شد کل فروش خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه جهان برساند.

وب‌سایت آی ‌سینما: درام عاشقانه و کم‌هزینه «من قبل از تو» (Me Before You) با بازی زوج جوان سینما امیلیا کلارک ستاره سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» و سم کلفلین بازیگر سری فیلم‌های «بازی بقا»، بعد از حدود سه ماه اکران در سینماهای امریکای شمالی و سراسر دنیا موفق شد کل فروش خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه جهان برساند. این در حالی است که اولین فیلم بلند تیا شاروک کارگردان بریتانیایی تنها با بودجه‌ای در حدود ۲۰ میلیون دلاری جلوی دوربین رفته و استقبال گسترده سینماروها این فیلم را به یکی از اکران‌های موفق تابستان ۲۰۱۶ تبدیل کرده است.

«من قبل از تو» شگفتی‌ساز گیشه جهان

«من قبل از تو» به عنوان تولید مشترک سینمای امریکا و بریتانیا، براساس رمان پرفروشی به همین نام و با بودجه‌ای در حدود ۲۰ میلیون دلار تهیه و تولید شده است. رمان یادشده به قلم جوجو مویز در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و تهیه‌کنندگان سه استودیوی معروف فیلمسازی - «نیولاین»، «متروگلدوین‌مایر» و «برادران وارنر» - تصمیم گرفتند خطر کنند و ساخت این پروژه را به دست تیا شاروک کارگردان فیلم اولی بسپارند.

آخرین آمار منتشر شده از گیشه جهان حاکی از آن است که سازندگان این فیلم اقتباسی به موفقیتی چشمگیر دست یافته‌اند، چرا که مجموع فروش داخلی و خارجی «من قبل از تو» از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد و به رغم بودجه محدود خود به یکی از موفق‌ترین اکران‌های تابستان تبدیل شد. فروش داخلی فیلم تا امروز در حدود ۵۶.۳ میلیون دلار و فروش جهانی آن نزدیک به ۱۴۴.۴ میلیون دلار برآورد شده است. این درام عاشقانه از تعطیلات آخر هفته گذشته در سینماهای ایتالیا به نمایش درآمد و با اقتدار به پرفروش‌ترین فیلم گیشه سینماهای این کشور تبدیل شد.

«متروگلدوین‌مایر» در سال ۲۰۱۳ امتیاز ساخت نسخه سینمایی رمان «من قبل از تو» را به دست آورد و خود مویز نگارش سناریوی فیلم را برعهده گرفت. بازاریابی فیلم با مشارکت «نیولاین» و «برادران وارنر» انجام شد و استودیوی وارنر پخش بین‌المللی آن را نیز برعهده گرفت.

آخرین‌باری که درامی عاشقانه توانست سینماروهای سراسر دنیا را به سمت سالن‌های نمایش فیلم سرازیر کند، به «بخت پریشان ما» (The Fault In Our Stars) برمی‌گردد که دو سال پیش هم‌زمان با رقابت‌‌های جام جهانی فوتبال روی پرده رفت و به موفقیتی شگفت‌انگیز دست یافت.

«من قبل از تو» روایتگر داستان عاشقانه و تاثیرگذار دختری است که پرستاری مردی معلول را برعهده می‌گیرد و دلباخته او می‌شود. فیلم با انتقادهای تندی از سوی جامعه معلولین بر سر حق پایان دادن به زندگی روبه‌رو شد، اما نتوانست بر استقبال گسترده مخاطبان تاثیری بگذارد.

«من قبل از تو» به مدت دو هفته عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه بریتانیا را به خود اختصاص داد و بیش‌ترین درآمد خود (۲۰.۱ میلیون دلار ) را از گیشه سینماهای آلمان کسب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کتابش رو خوندم عالی بود.خیلی قشنگ.من پس از تو هم عالیهههههههه

    • بدون نام

      فیلمش بسیار عالیه توصیه میکنم ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج