۳۸۴۵۲۳
۲ نظر
۵۰۵۶
۲ نظر
۵۰۵۶
پ

درختی که بازداشت شد!

در منطقه اردوگاه ارتش «لندی کوتل» در پاکستان، یک درخت انجیرهندی وجود دارد که به زمین زنجیر شده تا فرار نکند! یک تابلو هم روی شاخه های آن با این نوشته وجود دارد که «من تحت بازداشت هستم.»

برترین ها: در منطقه اردوگاه ارتش «لندی کوتل» در پاکستان، یک درخت انجیرهندی وجود دارد که به زمین زنجیر شده تا فرار نکند! یک تابلو هم روی شاخه های آن با این نوشته وجود دارد که «من تحت بازداشت هستم.»
ماجرا به سال ۱۸۹۸ بازمی گردد، یک افسر ارتش بریتانیایی به نام «جیمز اسکوئید» تحت تاثیر الکل، فکر می کرد که درخت به سمت او حرکت می کند. افسر تهدید شده توسط درخت، دستور داد سرگروهبان درخت را دستگیر کند. او هم اطاعت کرد و درخت متخلف را با زنجیر بست. بیش از صدها سال بعد، درخت هنوز در زنجیر و بازداشت است. یکی از ساکنان اردوگاه ارتش گفت بریتانیایی ها با این عمل اساسا به قبایل می گوید اگر علیه حکومت اقدامی کنند به روشی مشابه مجازات خواهند شد.
مردم محلی می گویند درخت دربند تمثیلی از قوانین ظالمانه ای است که توسط بریتانیا در طول دوران استعمار با هدف مقابله با مخالفان پشتون با قوانین بریتانیا وضع کرده است. با کمال تعجب هنوز هم این قوانین به طور گسترده در مناطق قبیله ای فدرال شمال غرب پاکستان وجود دارد. این قانون حق محاکمه عادلانه را برای ساکنان این منطقه با محروم کردن از حق درخواست تجدیدنظر، حق وکالت قانونی و حق ارائه مدارک مستدل از آن ها می گیرد. این قانون می گوید ساکنان می توانند بدون مشخص شدن جرمشان بازداشت شوند و دولت فدرال حق مالکیت خصوصی متهم را دارد. این قوانین نقض آشکار حقوق اولیه انسانی هستند. در سال 2008 نخست وزیر پاکستان تمایل خود را برای لغو این قوانین اعلام کرد اما هیچ پیشرفتی در براندازی آن دیده نشده است. در سال 2011 اصلاحاتی مانند ارائه وثیقه برای آزادی، غرامت تعقیب قانونی اشتباه، امنیت برای زنان، کودکان و سالمندان معرفی شد.
درختی که بازداشت شد!
درختی که بازداشت شد!
درختی که بازداشت شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      بسیار جذاب و عجیب بود بزن لایکو

    • ترانه

      ای خدا این بیچاره گناهی نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج