۳۸۴۵۵۷
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اشتغال زنان ربطی به خانه‌ نشینی مردان ندارد

یک تحلیلگر بازار کار معتقد است که تحصیل و استقلال مالی زنان مهمترین دلیل اشتغال آنها است و این تصور که اشتغال زنان باعث خانه نشین شدن مردان می‌شود ساده انگارانه است.

خبرگزاری ایسنا: یک تحلیلگر بازار کار معتقد است که تحصیل و استقلال مالی زنان مهمترین دلیل اشتغال آنها است و این تصور که اشتغال زنان باعث خانه نشین شدن مردان می‌شود ساده انگارانه است.

حمید حاج اسماعیلی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین تاثیر اشتغال زنان بر فضای کسب و کار مردان گفت: زنان در هیچ کجای دنیا از مردان تفکیک نشده‌اند و آمارها در کشور ما نیز نشان می‌دهد حضور زنان در بخش‌های خدماتی بیشتر و موثرتر بوده است.

وی گفت: در گذشته این دیدگاه سنتی وجود داشت که دختران تا سنی درس بخوانند و بعد منتظر بمانند تا فرد ایده‌آل شان بیاید و ازدواج کنند ولی امروز این دیدگاه پذیرفته شده نیست و شرایطی که دنیای مدرنیته در بسیاری از کشورها به وجود آورده باعث شده تا نوع نگاه و انتظارات متفاوتی از زنان را شاهد باشیم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید با تفکیک مرز خانواده بازنگری و بازتعریف جدیدی از اشتغال زنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شکی نیست که خانواده مورد احترام تمام جوامع بشری است ولی آیا حضور زنان در جامعه و توجه به خواسته‌های آنان یک مانع جدی است؟

وی تاکید کرد: بسیاری از زنان درس می‌خوانند و تحصیلات خود را تا سطوح بالا ادامه می‌دهند تا هم موقعیت اجتماعی خود را حفظ کنند و هم در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

حاج اسماعیلی افزود: امروز آمارها حاکی از آن است که زنان و دختران در ورود به دانشگاهها از مردان پیشی گرفته‌اند و تلاش آنها برای داشتن شغل، جهت استقلال مالی و به دست آوردن سهم خود از بازار کار است.

به گفته وی ایجاد محدودیت مانع حضور زنان در اجتماع نمی‌شود و باید توجه جدی به جایگاه زنان صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا یکی از عوامل خانه نشینی مردا همین اشتغال خانوماست. چون زنا مسولیت مالی ندارن فقط بخاطر اینکه تو خونه کلافه و خسته نشن با هر دستمزدی راضی به کار میشن.با توجه به شخصیتی هم که دارن کار فرما خیلی راحت میتونه کار بیشتری ازشون بکشه

    • ادیب

      خدا در قران فرموده ما زن را برای آرامش مرد فرستادیم پس به استناد همین کتاب انسان ساز کار کردن زن اکراه دارد و باید در منزل به امورات خانه برسد وکار کردن زن نوعی خلا قانونی در کشور ماست و باعث وجود فساد و طلاق در خانواده ها ودر راس آن در جامعه میشود چون زن بی جنبه ترین موجود روی زمین است

    • بدون نام

      کجا درس خوندی .تو باید رئیس جمهور بشی

    • بدون نام

      اسماعیلی .این نظرت را یکبار خودت بخون خندت میگیره.

    • بدون نام

      اون اقا تحلیل گر بازار نبوده بلکه یک درشکه چی بازار است که همچین حرفی زده بی سواد

    • سعید

      حالا ماهم نمیگیم خونه داری کنندولی تاموقعی که مردابیکارندزن استخدام نکنیدبی ...

    • بدون نام

      یکی زنها یکی افغانیها باعث اشغال بازار مخصوصا تولیدیها دو سوم تولیدیها در بازار همین برادران وطن دارن مقصرم نمیدونم کیه

    • بانوی ایرانی

      بااین حقوقای کم دست خانواده به دهانشان،نمیرسه بارهامطلب فرستاده ام که حقوق مردا،برای زندگی دردی رادعوانمیکنه چه بانوان درسطح،بالای تحصیلات باشن،چه بیسواددراین مملکت ارزشی برای آنهاقایل نیستن نه جایگاهی ونه،مسندی حتی سازمانی برای حمایت ازآنهامردایی که فکرمیکنن بانوان نیازی به کارکردن ندارن بایددرآمدبالایی داشته،باشن ولی قریب به اتفاق که 96درصدمیشه حقوق ناچیزی دارن راضی هستن که خانوماشون،کارکنن مگه درکشورهای اروپایی اززنان دراداره جات سواستفاده میکنن که درایران این مسائل نیست عوض این انتقادت پوچ وبی ارزش جامعه رابرای زنان ایرانم فراهم کنیدتازن ومرددوش به دوش هم درپیشروی ایران کوشاباشن ودراین جامعه برای مردان کوته فکرجایی نیست

    • بانوی ایرانی

      مردی که آسایش زن رادرزندگی فراهم نمیکنه پس توقع آرامش ازسمت زن رانداشته باشه فکرمیکنی باحقوق تامین اجتماعی 800تومنی بااجاره خونه وفرزندمحصل ودانشگاهی وغیره جایی برای آرامش میمونه پس دیگه آقای...دم ازآرامش نزنید

    • نیما

      واقعا برای این دوست تحلیلگر متاسفم.
      بر هیچکس پوشیده نیست که کار مناسب زن نیست و اشتغال زن یکی از بزرگترین عوامل از بین رفتن بنیان خانوادست. بهشت زیر پای مادران است، مادر زنیه که فرزند صالح تربیت کنه و تربیت فرزندم وقت میخواد. از شما میپرسم آیا زن هم میتونه کار کنه و هم بچشو تربیت کنه؟!
      مشخصا نمیتونه
      اررش مادر بودن به قدری بالا است که بهشت از آن اوست. اگه دختران ما میخوان تحصیل کنن هیچ مشکلی نیست، اما اشتغال اونا همانا و از بین رفتن یک زندگی همان، چون وقتی یه کار به جای اینکه به پسر داده بشه به دختر داده میشه اون پسر دیگه قدرت تشکیل خانواده رو نداره.

    • ابوذر

      نه تنها مشکل بیکاری مردها اشتغال خانمهاست بلکه دلیل خیلی از بی بنداریها و بی اخلاقی ها و ناهنجارهای جامعه به اشتغال خانمها بر میگرده چرا؟ چون خانمهای تحصیل کرده با کمترین حقوق بازار کار را اشغال میکنند در نتیجه کار برای مردها نیست و کارفرما نیروی با حقوق کم را ترجیح میده از اونبر خانم چون شاغله شوهر سطح بالاتر می پسنده و در نتیجه پسرا چون بیکارن و دخترا چون دنبال شرایط بهترن یا دیر ازدواج میکنند یا ازدواج نمیکنند و دختر خانم اون پسر بیکار یا با شغل موقت را نمی پسنده سن ازدواج میره بالا معیار همهمیشه شغل عالی و پول برا ازدواج وقتی شرایط ازدواج و شغل برا مرد و زن مهیا نباشه نتیجش میشه تجاوز مشکلات روحی خودکشی دزدی فساد بی بندوباری و هزار مشکل دیگه کاش مسئولین حداقل درصد بیشتری از استخدام ها را به اقایون یا حداقل دختران سن بالا که ازدواج نکردن اختصاص بده

    • مهدوی لنگرودی

      عوض شدن جایگاه زن و مرد در روایات ما یکی از عجایب و بدبختیهای جامعه در زمان ظهور می باشد.نه اینکه زندگی مدرنیته باشد زن اگر کار داشته باشد برای خود خانه و....تهیه کند دیگر تن به ازدواج نمیدهد و شرایط را برای خواستگارها سخت میکنند چیزی که بنده شخصآ به آن برخورد کردم و مغرور شده و خود را برتر تلقی میکنند وحاضر به ازواج و تشکیل خانواده نمی شوند.

    • بانوی ایرانی

      مردای این دوره زمونه نمیخوان ازغیرت نداشتشون حرف بزنن توکه راضی نیستی زنتونفرست سرکارالبته همه اینطورنیستن بایه عده که این عقیده رودارن هستم ولی حق توهین کردن به بانوان کشورم رانداری عوض این حرفهای چرت جامعه رابرای زنان سالم کنیدتاباامنیت کامل وبدون دغدغه باعث پیشرفت خانواده ی خودشوند

    • بدون نام

      در بسیاری از مشاغل مستقیما ربط دارد و باعث مشکلاتی در جامعه شده. در پاره ای از موارد ناگزیر به استفاده از نیروی انسانی «زن» هستیم و کسی نمیتواند منکر این باشد.

    • بدون نام

      متاسفم برای شما اقای ادیب که بر خلاف اسمتون از ادب ونزاکت بدورید وانگار هنوز در قرون وسطا زندگی میکنید با این طرز فکرتون خدا بداد ان خانمی که با این افکار منفی که دارید برسه وبهش صبر بده

    • زینب

      اینجا ایرانه ،عربستان نیست که زنها اجازه ی هیچ کاری نداشته باشند من واقعا متاسفم بای مردانی که سطح سوادشون انقدر پایینه که فکرمی کنند دلیل بیکاری اونها خانومها هستند اگراقایون زحمت بکشندو به اداره ی امار مراجعه کنند میبینند که همیشه سطح سوادخانومها بالانر بوده وماالان در دوره ای زندگی می کنیم که خانمها دوش تادوش مردان کارمی کنندوخانوم ها هم حق زندگی کردن برای خودشان را دارند نه فقط خدمتکاری برای مردان وتادلتون بخواهد زنان افتخار افرین وجود دارد.

    • بدون نام

      به نظر من تحلیل ایشون کاملا بی اساس هست و ایشون هیچ توجیه درستی برای ادعای اصلیشون ندارند و با انتشار این تحلیلها فقط باعث میشن تنور اشتغال زنان داغتر بشه و مردان بیکارتربشن و ...

    • ساناز

      عذرمیخوام .. وقتی آقا نشسته تو خونه و دنبال کار نمیره ... این خانم هسش که غیرت میکنه و میره دنبال کار تا ببینه آیا این به اصطلاح شوهرش میره دنبال کار...

    • زن ایرانی

      متاسفانه بازار امروز زنان را برای جلب مشتری میخواهد و از زنان با توجه بشتر آنان با ظاهری نا متناسب در محل کار حاضر مشوند استفاده تبلیغاتی میکنند واین برای زنان جامعه ما مضر است

    • میرزا

      با سلام به همه ؛برای چه و به چه دلیل برخی از آقایان تصورشان این است که زنان شغل مردان را غصب نموده‌اند در صورتی که اصلاً اینطوری نیست!! 'با توجه به فضیلت و دانش و صداقت و جسوری در کار و جمعیت بیش از نصف جمعیت زنان فقط 10 تا 15 درصد مشغول بکارند که 85 تا 90 درصد را آقایان که بعضی از آنها نالایق و کم کار و اختلاسگر و دزد و رانت خوار شاغل و داد هم میزنند؟؟؟!!! برای چه مردان کشورما برخی ها اینقدر در خصوص زنان غیرتمندمان حسادت و غرضورزی و سعایت میورزند؟؟؟!!! مگر نه اینکه این زنان که از زنان کل جهان بهتر و فهمیده تر وقانع تر وپر بینش ترند آقایون بعضاً با دیده تکبر و نخوت نگاه میکنند این زنان دختران عزیز دیروز شماها و زن امروز و مادر فردا و فرداهای شما هستند!!!؟؟؟ آیا این عدالت آقایون است؟؟؟ متاسفم واقعاً متاسف!!!

    • بدون نام

      همه جای دنیا زن و مرد هر دو حق کار کردن دارند. در کشوری مثل آلمان اکثر زنها شاغلند ولی نرخ بیکاری زیر ده درصده پس زنان جای کسی رو تنگ نمیکنند من که نمیتونم گوشه خیابون از گشنگی بمیرم چون زنم!

    • سپیده

      برای اون کسی که گقته خانم ها بی جنبه ترین هستند
      متاسفم با این طرز حرف زدنت
      حق ندارید به خانمها توهین کنیدِ
      خانمها خودشون تصمیم میگیرند که چیکار کنندو
      چرا شما متوجه نیستید بعضی از همین خانمها که دارید
      میگید خانمهای سرپرست خانوار هستند یا همسر فوت شده یا طلاق گرفتند
      این خانمها باید برند سرکار.
      شما مثل اینکه متوجه نیستی شرایط جامعه رو

    • حامد

      واقعا ..........که میگویید زن نباید کار کند زن باید کار کند اما نه هر کاری، زن باید کارهای مانند تمییز کردن خانه ، غذا درست کردن،طرف شستن،لباس شستن ... انجام دهد اینهمه کار.موفق و پیروز باشید.

    • فوژ

      شما سعی کنین قران رو درست و کامل بخونید.
      خدا بعدش گفته زن ومرد رو برای آرامش همدیگر آفریدیم..
      بر ترین های عزیز و گرامی.شما که دست به سانسور تون خیلی قویه...چرا جمله ی آخر این به اصطلاح آقا رو که توهین مستقیم به خانم هاست رو سانسور نکردین!!؟؟؟
      ببخشید اینو میگم ولی این یک واقعیته آقایونی که به شدت با کار خانوم ها مخالفت میکنن از استقلال زن میترسن...نظرات آقایون محترم رو مطالعه بفرمایین متوجه میشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج