۳۸۵۰۲۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

دیالوگ های به یادماندنی مورینیو و گواردیولا

بالاخر روزی که منتظر آن بودیم نزدیک شده است. نبرد بتمن و سوپرمن را فراموش کنید. این بزرگ‌ترین جنگ بین ابرقهرمان‌های امسال است. ژوزه مورینیو در مقابل پپ گواردیولا؛ منچستریونایتد در برابر منچسترسیتی. دیدار دوتیم می‌تواند یک بازی خاطره‌انگیز باشد.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، گواردیولا و مورینیو در زمان حضور در نیوکمپ، رابطه‌ای نزدیک داشتند ولی با گذر زمان که یکی سرمربی بارسلونا و دیگری مربی دشمن همیشگی مادریدی شد، دیگر خبری از دوستی بین این دو نبود. پس از دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان میان اینتر و بارسلونا، شعله این رقابت افزایش پیدا کرد و حالا دربی منچستر هم به حرارت خاصی برگزار خواهد شد. پیش‌ازاین دیدار، نقل‌قول‌هایی از این رقابت قدیمی که دوباره شروع‌شده است را باهم می‌خوانیم.

مورینیو راجع به گواردیولا:

نیمه‌نهایی مشهور چلسی، بارسلونا که با پیروزی دقایق پایانی بارسلونا و اشتباهات داوری همراه شد...

یک سال پیش چلسی ناراحت بود درحالی‌که بارسایی ها با داور می‌خندیدند زیرا داور موقعیت‌های به‌حق بازیکنان چلسی را از آن‌ها می‌گرفت.
در پاسخ به انتقاد گواردیولا از داور مسابقه به خاطر آفساید اعلام کردن گل پدرو...

تا حالا گروه کوچکی از مربیان راجع به داوری صحبت نمی‌کردند و بیشتر آن‌ها صحبت می‌کردند. با حرف‌های اخیر پپ، دوره‌ای جدید و گروه سومی شکل گرفت که تنها یک نفر هم در آن گروه وجود دارد. کسی که تنها وقتی از داور انتقاد می‌کند که تصمیم درستی گرفته باشد. این مسئله برای من کاملا جدید بود.

پس از شکست دو بر صفر مقابل بارسلونا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۱...

دوست دارم روزی گواردیولا به‌درستی قهرمان لیگ قهرمانان شود. اگر آنچه اکنون در ذهنم هست به یوفا بگویم، دوره مربی‌گری‌ام به پایان خواهد رسید. به‌جای آن سوالاتی مطرح می‌کنم که امیدوارم روزی به آن‌ها پاسخی داده شود. چرا؟ چرا اوربو (داور بازی چلسی - بارسلونا)؟ چرا بوساکا (داور بازی آرسنال - بارسلونا)؟ چرا دی بلیکر (داور بازی اینتر - بارسلونا)؟ چرا اشتارک (داور دیدار رئال - بارسلونا)؟ چرا؟ چون هرسال در نیمه‌نهایی اتفاقی تکراری رخ‌داده است.ما در مورد تیم فوتبالی فوق‌العاده صحبت می‌کنیم پس چرا به چنین چیزی احتیاج دارند؟ چرا تیمی به‌خوبی بارسلونا به چیزی اضافه نیاز دارد که همه به‌راحتی قادر به دیدن آن هستند؟

نمی‌دانم دلیلش اسپانسر آن‌ها، یونیسف، است یا به خاطر اینکه آن‌ها آدم‌های خیلی خوبی هستند. نمی‌فهمم. آن‌ها قدرت دارند و ما شانسی نداریم. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که این سؤالات را اینجا مطرح کنم و امیدوار باشم روزی به آن پاسخ داده شود. آن‌ها باید به دیدار نهایی برسند و به آن خواهند رسید. پپ گواردیولا مربی بزرگی است ولی من دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شدم و او فقط یک‌بار و این موضوع برای من خجالت‌آور خواهد بود. خجالت می‌کشم اگر تنها قهرمانی‌ام در اروپا با افتضاح استمفوردبریج همراه باشد. اگر امسال هم آن را ببرد، با افتضاح برنابئو همراه بوده است. در اعماق وجودشان اگر انسان‌های خوبی باشند، این قهرمانی طعم خوبی برایشان نخواهد داشت. امیدوارم گواردیولا فرصت این را داشته باشد تا روزی جامی بدون حرف‌وحدیث کسب کند.

در مورد سبک بازی بارسلونا در سوپر جام اسپانیا سال ۲۰۱۱

نمی‌خواهم بگویم که ما از اینکه قهرمان سوپر کاپ نشده‌ایم خوشحالیم چراکه این جمله‌ای ریاکارانه از جانب من خواهد بود ولی ما مثل مردها بازی کردیم و با کوچک‌ترین ضربه‌ای خودمان را به زمین نزدیم. من یاد گرفته‌ام که مثل مرد بازی کنم و خیلی زمین نخورم.

درباره استراحت یک‌ساله گواردیولا پس از اتمام ماموریتش در بارسا...

این زندگی اوست ولی حتی به ذهن من هم خطور نمی‌کند که یک سال استراحت کنم. او جوان‌تر از من است اما من احساس خستگی نمی‌کنم.

پس از تقابل با بایرن پپ گواردیولا در سوپر کاپ اروپا...

تیمی که به‌وضوح برتر بود، باخت. آن‌ها صرفا پنالتی‌های بیشتری را وارد دروازه کردند.

درباره استانداردهای داوری...

هر وقت که من با پپ روبرو می‌شوم، تیم من ۱۰ نفره خواهد بود. احتمالاً این‌یکی از قوانین یوفا باشد.

درباره شباهت‌هایش با گواردیولا...

افرادی وجود دارند که باهوش‌تر از من هستند و تصویر بهتری از خودشان به دیگران نشان داده‌اند، تصویری کاملاً متفاوت با من ولی در اعماق وجودشان مانند من هستند.
درباره عکسی از دوران حضور او و پپ در بارسلونا

بله هنوز عکس‌های آن دوره را دارم. ما رابطه‌ای نزدیک داشتیم.

درباره اینکه چرا رقابتشان در لیگ برتر حساسیت کمتری خواهد داشت....

تجربه‌ام اجازه نمی‌دهد که ساده‌لوح باشم. من دو سال در اسپانیا بودم که قهرمانی یا برای او بود یا برای من. آنجا درگیری‌های دوطرفه منطق بیشتری داشت چراکه روی نتیجه نهایی تاثیرگذار بود. در لیگ جزیره، اگر من روی او و منچسترسیتی تمرکز کنم و او روی من و منچستریونایتد، تیم دیگری قهرمان خواهد شد. سطح لیگ برتر با بازیکنان و مربیانی که به آن اضافه‌شده‌اند تنها بهتر خواهد شد.چهار قهرمان متفاوت در چهار سال، نشان می‌دهد که چقدر سطح رقابت در این لیگ بالا است و همچنین چیزهای زیادی درباره حق پخش تلویزیونی و نحوه پخش عادلانه آن می‌گوید چراکه باعث رشد لیگ شده است. اینجا با لیگ‌های دیگر که در آن، که کوسه‌ها همیشه کوسه می‌مانند، تفاوت دارد.
گواردیولا در مورد مورینیو

چرا پپ تصمیم گرفته آرام بماند:

من مورینیو را می‌شناسم و خوب می‌دانم که او می‌خواهد من را وادار به واکنش کند ولی من به این موضوع وارد نمی‌شوم. واکنشی نشان نمی‌دهم و پاسخی نخواهم داد تا وقتی‌که فکر کنم زمانش فرارسیده است.
زمان جواب دادن در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از راه رسید...

چون‌که آقای مورینیو من را پپ صدا زد،‌ من هم او را ژوزه می‌خوانم. فردا ساعت ۸:۴۵ دقیقه مقابل هم قرار می‌گیریم. در خارج از زمین او پیروز است و همیشه برنده بوده است. باید اجازه دهیم به این خاطر یک مقام قهرمانی لیگ قهرمانان به او بدهند تا از آن لذت ببرد. در این اتاق (اتاق مطبوعات)، او رئیس لعنتی است؛ کسی که بیش از همه می‌داند. من فقط می‌خواهم به او دورانی را یادآوری کنم که ما باهم بودیم، چیزی حدود ۴ سال باهم بودیم. ما یکدیگر را به‌خوبی می‌شناسیم. این برای من کافی است. اگر او دوست دارد به حرف‌های روزنامه‌نگارانی اهمیت بدهد که اطلاعاتشان را از فلورنتینو پرز دریافت می‌کنند یا از سوی او تغذیه می‌شوند و برای آن بیشتر از دوستی ۴ ساله‌مان اهمیت می‌دهد،‌ این انتخاب اوست. من سعی می‌کنم در زمین فوتبال از ژوزه یاد بگیرم ولی سعی خواهم کرد در خارج از زمین کمترین میزان ممکن از او یاد بگیرم.

درباره دوران حضورشان تحت هدایت بابی رابسون...

ما ایده‌های خود را برای هم مطرح می‌کردیم. رابطه خوبی بین ما برقرار بود و همه‌چیز برایمان خوب پیش می‌رفت.

درباره حالت دوستی‌شان در دوران مختلف..

بین من و مورینیو اتفاقات زیادی افتاد. خیلی چیزها.

پس‌ازاینکه به او در مورد شباهت زیادش با ژوزه گفته شد....

اگر واقعیت داشته باشد، در رفتارم تجدیدنظرخواهم کرد

پس از انتخاب به‌عنوان سرمربی منچسترسیتی...
فکر می‌کنم ژوزه به‌خوبی در مورد این موضوع صحبت کرد. مسئله من و او نیستیم. هر آنچه از دور دیده‌اید مهم نیست. ما بارها مقابل یکدیگر قرارگرفته‌ایم و من به‌خوبی او را می‌شناسم.

درباره فصل آتی لیگ برتر...

موضوع روشن است. او می‌خواهد قهرمان شود و من نیز خواهان قهرمانی هستم. ما از زمان حضور در بارسلونا شناخت خوبی از یکدیگر داریم.

گفتنی است دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی، شنبه ساعت ۱۶ دقیقه، برگزارکننده اولین دربی منچستر در فصل جدید لیگ جزیره خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج