۳۸۵۶۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مهم‌ترین جشنواره سینمایی امریکای شمالی آغاز شد؛

افتتاحیه ناامیدکننده «هفت دلاور» در تورنتو

چهل و یکمین دوره یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی آمریکای شمالی شب گذشته (هشتم سپتامبر) با نمایش بازسازی وسترن «هفت دلاور»ِ آنتوان فوکوا افتتاح شد.

خبرگزاری صبا: چهل و یکمین دوره یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی آمریکای شمالی شب گذشته (هشتم سپتامبر) با نمایش بازسازی وسترن «هفت دلاور»ِ آنتوان فوکوا افتتاح شد.
آنتوان فوکوا دیشب (پنج‌شنبه) با حضور در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، اکران جهانی نسخه بازسازی شده «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) را به جیمز هورنر آهنگساز فقید امریکایی تقدیم کرد. موسیقی متن جدیدترین ساخته فوکوا آخرین پروژه آهنگساز فیلم «تایتانیک» بود که پارسال در جریان یک سانحه هوایی جان خود را در سن ۶۱ سالگی از دست داد. هرچند، واکنش منتقدان به بازسازی این وسترن اکشن منفی بوده است و با وجود ستاره‌هایی مانند دنزل واشنگتن، کریس پرت و اتان هاوک، فیلم فوکوا نتوانست انتظارات تماشاگران را برآورده سازد.

افتتاحیه ناامیدکننده «هفت دلاور» در تورنتو
دنزل واشنگتن و کریس پرت در نمایی از نسخه بازسازی‌شده «هفت دلاور» ساخته آنتوان فوکوا

به گزارش ورایتی، آنتوان فوکوا، فیلمساز 50 ساله با حضور در مراسم اولین اکران جهانی ساخته جدید خود، این فیلم را به هورنر آهنگساز فقید تقدیم کرد که عمرش به تمام کردن ساخت موسیقی متن «هفت دلاور» قد نداد و سال گذشته در یک سانحه هوایی از دنیا رفت. اثر نیمه‌کاره هورنر، توسط سایمن فرنگلن آهنگساز انگلیسی برنده جایزه گلدن گلوب و گرمی و سازنده موسیقی فیلم «آواتار» به اتمام رسید و این در حالی است که هورنر پیش از مرگ، ساخت هفت قطعه این پروژه را به پایان رسانده بود.

وسترن اکشن «هفت دلاور» بازسازی نسخه کلاسیک فیلمی به همین نام است که به کارگردانی جان استرجس در سال 1960 روی پرده رفت. همان نسخه قدیمی نیز بازسازی فیلم کلاسیک «هفت سامورایی» (1954) ساخته آکیرا کوروساوا بود.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های شب افتتاحیه جشنواره تورنتو با سروصدای زیادی همراه بوده‌اند و اغلب در گیشه شکست خورده‌اند. تریلر «ایالت پنجم» (The Fifth Estate) جشنواره 2013 را افتتاح کرد اما شکست مفتضحانه‌ای را در گیشه تجربه کرد. در سال 2014، درام «قاضی» (The Judge) با بازی رابرت دانی جونیور با حمله منتقدان روبه‌رو شد و به لحاظ تجاری نیز شکست خورد. درام «تخریب» (Demolition) فیلم افتتاحیه جشنواره پارسال که با بازی جیک جیلنهال روی پرده رفت، بعد از اکران عمومی در بهار گذشته با استقبال سرد سینماروها روبه‌رو شد.

به عقیده تحلیلگر ورایتی، «هفت دلاور» دست‌کم روی کاغذ موفق پیش‌بینی می‌شد. دو فیلم قبلی فوکوا - «اکولایزر» و «روز آموزش» - که هر دو با همکاری واشنگتن و فیلمساز 50 ساله ساخته شده، اولین‌بار در جشنواره تورنتو روی پرده رفته بودند.

استودیوی «سونی» که با مشارکت «متروگلدوین‌مایر» سرمایه‌گذاران اصلی این پروژه به شمار می‌روند، هنوز بودجه تولید این فیلم را اعلام نکرده و این در حالی است که به گفته منابع آگاه تهیه و تولید نسخه امروزی «هفت دلاور» حدود 100 میلیون دلار هزینه برده است. فوکوا با اشاره به شرایط پیچیده فیلمبرداری از اسب‌ها و صحنه‌های اسب‌سواری و همچنین شرایط آب و هوایی، روند ساخت این فیلم را بسیار دشوار توصیف کرده است.

«هفت دلاور» از 23 سپتامبر (2 مهر) به صورت گسترده در سینماهای سراسر امریکای شمالی روی پرده می‌رود و فیلم همچنان فرصت دارد توسط تماشاگران جریان اصلی مورد قضاوت قرار بگیرد.

جشنواره فیلم تورنتو تا 18 سپتامبر (28 شهریور) ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج