۳۸۷۷۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آیا همه انسان‌ها به یک زبان سخن می‌گویند؟

با اینکه ما نمی‌توانیم به زبان‌های مختلفی به طور سلیس و روان صحبت کنیم، اما شاید بتوانیم بعضی از کلمات را در دیگر زبان‌ها تشخیص دهیم.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: با اینکه ما نمی‌توانیم به زبان‌های مختلفی به طور سلیس و روان صحبت کنیم، اما شاید بتوانیم بعضی از کلمات را در دیگر زبان‌ها تشخیص دهیم. مثلا در زبان آلمانی کلمه water (آب) wasser و در زبان هلندی water است. صرب‌ها هم به آب می‌گویند voda.. در زبان‌های مختلف از آواها و حروف مشابهی برای تشکیل کلمه استفاده می‌شود.
آیا همه انسان‌ها به یک زبان سخن می‌گویند؟

محققان دانشگاه کورنل، با نگاهی به این پدیده، پی برده‌اند که ما برای کلمات اشیا و ایده‌های اساسی و رایج از صداهای مشابهی استفاده می‌کنیم. این نشان می‌دهد که شاید انسان‌ها به یک زبان صحبت می‌کنند.

محققان حدود ۴۰ تا ۱۰۰ واژه در ۳۷۰۰ زبان دنیا را آنالیز کردند و پی بردند که برای مفاهیم اساسی مثل اعضای بدن یا جنبه‌های جهان طبیعی، صداهای مشترکی وجود دارد.

این موضوع به طور خاص در اعضای بدن مشاهده می‌شد. کلمه nose (به معنی بینی) معمولا صداهای «نه» یا «او» را داشت. کلمات «قرمز» و «گرد»، معمولا حرف «ر» را داشتند. برای کلمه Leaf (برگ) هم صداهای «ل»، «ب» یا «پ» دیده می‌شد.

دکتر «مورتن کریستینسن»، استاد روان‌شناسی می‌گوید: «این الگوهای نمادین بارها و بارها در زبان‌های مختلف جهان، صرفه‌نظر از پراکندگی جغرافیایی انسان‌ها مشاهده می‌شد. البته این بدین معنی نیست که همه‌ی کلمه‌ها این آواها را دارند، اما این رابطه بسیار قوی‌تر از چیزی است که انتظار داشتیم.»

این تیم به طور قطع نمی‌داند که چرا انسان‌ها معمولا در زبان‌های مختلف از آواهای یکسان برای توصیف اشیا و ایده‌های اساسی استفاده می‌کنند، اما تحقیق‌شان می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد تا بفهمیم که مغز ما چگونه کلمات و زبان را یاد می‌گیرد و پردازش می‌کند.

کریستیانسن می‌گوید: «شاید این موضوع به ذهن یا مغز انسان، نحوه تعاملات ما یا سیگنال‌هایی که برای یادگیری زبان استفاده می‌کنیم، ارتباط دارد. این یک سوال کلیدی برای تحقیقات آینده است.»

فهم و پردازش زبان یک ویژگی منحصرا انسانی نیست. یک پژوهش جدید نشان داده که سگ‌ها و انسان‌ها زبان را به اشکال مشابهی پردازش می‌کند. این باعث می‌شود سگ‌ها بتوانند تفاوت بین تحسین و سرزنش را بفهمند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج