۳۸۷۹۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اقدامی تازه به قصد روشن تر شدن روال جنگ دو کره موفقیت

لیام نیسون در جدیدترین ماموریتش

فیلم جنگی و سیاسی و جدید «عملیات کرومایت» که ساخته کشور کره جنوبی است، در اکران خود در سطح جهان با موفقیت قابل توجهی مواجه شده است.

روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی: فیلم جنگی و سیاسی و جدید «عملیات کرومایت» که ساخته کشور کره جنوبی است، در اکران خود در سطح جهان با موفقیت قابل توجهی مواجه شده است. این فیلم براساس رویدادی واقعی در اولین سال جنگ کره (۱۹۵۰) ساخته شده و بر روی یک ماموریت مرگ و زندگی موسوم به «اشعه ایکس» متمرکز است که توسط ۸ سرباز ویژه کره جنوبی و با رهبری ژنرال مک آرتور آمریکایی که در بندر اینچئون در این کشور فرود آمدند صورت پذیرفت. این فیلم را جان اچ لی کارگردانی کرده که پیشینه ساخت «لحظه ای برای به یاد سپردن» را هم دارد و در آن لیام نیسون ایرلندی و معروف رل مک آرتور و لی جونگ جائه کره ای نقش دستیار اول او را که یک سرگرد است ایفا می کنند. ساختن این فیلم با هزینه تولید ۱۴ میلیون دلار به قول نیسون مانند بالا رفتن از مرتفع ترین کوهستان بود.

لیام نیسون در جدیدترین ماموریتش

این بازیگر درشت اندام و ۶۴ ساله ایرلندی می گوید: وقتی جان اچ لی کار را شروع کرد و ادامه داد، روزهای متوالی با خودم فکر می کردم این فیلم و زحمات آن پایان ناپذیر است و هنوز هم باورم نمی آید که کار تمام شده است. حتی قبل از اینکه بازیگر سینما و تئاتر شوم، جنگ کره را تعقیب و درباره آن کسب اطلاعات می کردم زیرا در آمریکای شمالی درباره آن چیزهای زیادی نمی دانند و در اروپا هم نوعی بی اعتنایی نسبی به آن صورت پذیرفته است. فکر می کنم این فیلم کمک و قدم مهم و بلندی در این راه باشد و روال این جنگ را برای سایر کشورها روشن تر ساز. جان لی موضوع فیلمش را هم بسیار خوب پرورانده است و مسیر ماجراها را برای مردم و علاقه مندان روشن و قابل تعقیب نگه داشته است. اضافه بر این او فیلم اش را احساسی از آب در آورده و کار او ادغامی از تاریخ صرف و احساس های انسانی است.

یک صحنه خاص

بعضی صحنه های این فیلم بیش از سایرین چشم های نیسون را گرفتند و او را تشویق به بازی در این فیلم کردند. یکی از آنها نمایی است که در اوایل فیلم از مک آرتور می پرسند آیا مطمئن است که از تصمیم قبلی اش عدول نمی کند و همچنان خواهان فرود آمدن در اینچئون کره جنوبی است و او در پاسخ می گوید: فکر می کنم هر فرمانده نظامی در سطح جهان این امکان و موقعیت را رد می کند اما ما در موقعیتی برگشت ناپذیر قرار داریم.

نیسون ماه ها پس از فیلمبرداری آن سکانس می افزاید: من باید کاری می کردم تا آن صحنه باورپذیر باشد و شرایط سخت انسان ها به درستی به تصویر کشیده شود. روند صحبت و تصمیم گیری من باید به گونه ای می بود که بینندگان آن را در حجم کلی داستان درک کنند. مشکل اضافی من شهرت و مهم بودن مک آرتور در تاریخ آمریکا بود و در نتیجه نمی توان و نباید این رل را دلبخواهی و براساس افکار سایر انسان ها و بازیگر ایفا کننده این نقش بازی کرد و قضیه، قضیه ای شخصی نیست. سختی و پیچیدگی رل های مربوط به چهره های تاریخی در همین نکته نهفته است و در اینکه از یک چارچوب خاص نمی توان عبور و خروج کرد و راه ها از قبل مشخص و به روی هر مانوور و تغییری بسته است. این در حالی است که سینما و ذات آن با تخیل آمیخته و خیال و رویا از بدیهی ترین عوامل و فاکتورها در سینما هستند و وجودشان الزامی است.

کره ای ها حرفه ای و قوی هستند

نیسون همچنین در تعریف از همبازیان و همکاران کره ای خود در فیلم «عملیات کرومایت» نیز امساک نمی کند و معلوم است که قدر آنها را می داند، وی می گوید: من در بیش از ۷۰ فیلم بازی کرده ام و در نتیجه با یک نگاه هم در همان روز اول می توانم حدس بزنم و بفهمم که طرف ام چه کاره است و آیا این هنر را می شناسد و یا فقط ادایش را در می آورد. در میان کره ای ها که اکثر آنها کاربلد بودند، «جونگ جائه» از همه بهتر نشان می داد. او ترکیبی از احساس های متفاوت بود و کمک کرد تا این فیلم غنی تر شود. در مجموع کادرهای مختلف کره ای حاضر در این پروژه حرفه ای و فنی و سریع نشان دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج