۳۸۸۶۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زباله‌داني به نام کره ماه

آژانس هاي فضايي كه ماهواره ها و روبات هاي فضايي را براي اكتشاف به كره ماه مي فرستند پس از خاتمه ماموريت شان آنها را به حال خود رها كرده تا مانند كاميكازه ها(خلبان انتحاري) خود را به سطح ماه كوبيده و نابود شوند.

جام جم آنلاين: آژانس هاي فضايي كه ماهواره ها و روبات هاي فضايي را براي اكتشاف به كره ماه مي فرستند پس از خاتمه ماموريت شان آنها را به حال خود رها كرده تا مانند كاميكازه ها (خلبان انتحاري) خود را به سطح ماه كوبيده و نابود شوند.

زباله‌داني به نام کره ماه

بازگرداندن اين دستگاه ها پرهزينه است بنا براين نابود كردن تمام اين وسايل اكتشاف كره ماه و رها كردنشان بر سطح اين قمر به يك عادت تبديل شده است. از سال ۱۹۵۹ كه نخستين ماهواره اكتشافي به كره ماه فرستاده شد تا به امروز شمار اين وسايل كه بر سطح ماه نابود شده اند بيش از پيش افزايش مي يابد.

نتيجه اينكه كره ماه به يك زباله داني شامل انواع زباله تبديل شده است.بيش از ۱۸۰ هزار كيلو زباله بر سطح ماه پراكنده شده است. از جمله :

- بيش از ۷۰ دستگاه فضايي

- پنج پرچم ايالات متحده آمريكا

- دو توپ گلف

- ۱۲ جفت پوتين

- تعداد نامشخصي دوربين

- انواع نشريات

- انواع كوله پشتي

- ۹۶ كيسه حاوي ادرار و مدفوع فضانوردان

شايد برخي از وسايل به جا مانده بر سطح ماه را بتوان جزو آثار تاريخي دانست از جمله : يك ميكرو ديسك سيليكوني حاوي پيام هاي ۷۳ رهبر جهان كه در ماموريت آپولو ۱۱ به ماه فرستاده شد.

با اين حال كارشناسان فضايي براي سفرهاي آينده به ماه نگران هستند. هجوم توريست هاي فضايي مي تواند به محيط كره ماه آسيب زيادي وارد كند.

تنها كره ماه نيست كه محل زباله هاي فضايي شده بلكه دستكم ۲۱هزار قطعه زباله فضايي كه بيش از ۱۰ سانتيمتر عرض دارند در مدار زمين و پيرامون آن در گردش هستند. هر يك از اين اشيا نه تنها براي ماهواره ها بلكه براي انسان ها نيز خطرناك به شمار مي آيند.

امكان خروج اين قطعات از مدار و سقوطشان به زمين وجود دارد. ميليون ها قطعه كوچكتر نيز در مدار زمين سرگردان هستند كه كه خطرات جدي براي ماهواره ها محسوب مي شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نغمه

      اسمش غرب وحشیه دیگه.یعنی فقط می تونن ادای فرهنگ و تمدن و در بیارن و آسمونو باهاش سوراخ کنن.نتها در ماه بلکه بروی زمین و در کشور هایی که به اونا ربطی نداره از خودشون اثران جبران ناپذری بجا می ذارن که روشن فکرا بهش می گن:کلاس!
      حالا بعضی از اون اقلامو میگیم اوکیه اما چرا 5 تا پرچم آمریکا؟!!عقده ایین به خدا.یا مثلا 12 جفت پوتین!پابرهنه برگشتن زمین! یا چرا باید نشریاتو بذارن بیان؟لابد وقتی اونجا بودن دیگه تاریخ انتشارشون گذشته اونم گفتن چکاریه روزنامه باطله با خودمون ببریم.بار سنگینیه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج