۳۸۸۹۶۸
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

عالم اهل تسنن:

اظهارات مفتی عربستان علیه ایران احمقانه بود

امام جماعت مسجد «قدس» شهر صیدای لبنان با بیان اینکه سخنان اخیر مفتی عربستان علیه ایرانیان و شیعیان نشانه جهل و حماقت وی است، گفت که مقامات سعودی وی را به سبب همین سخنان از خطبه های «عرفه» برکنار کرد.

خبرگزاری فارس: شیخ «ماهر حمود» امام جماعت مسجد قدس در شهر «صیدا»ی لبنان امروز در خطبه‌های نماز جمعه سخنان ضد ایرانی و ضد شیعی مفتی عربستان را جاهلانه و احمقانه دانست.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، شیخ حمود گفت که برخی شخصیت‌هایی که به اسم اسلام سخنرانی می‌کنند، تناقض گویی‌های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه اثبات مسلمان بودن تنها حق خداوند است نه کسانی که ادعای اسلام و علم می‌کنند، اظهار داشت: «سخنان مفتی عربستان درمورد شیعیان و ایران و مجوس خواندن ایرانی‌ها که نشان دهنده جهل و حماقت است، واکنش‌های زیادی ایجاد کرده است».

شیخ حمود با بیان این مطلب تأکید کرد برکناری مفتی عربستان از خواندن خطبه‌های عرفه، در واکنش به سخنان ضد ایرانی وی بوده است.

امام جماعت مسجد قدس شهر صیدا به سخنان مفتی عربستان اشاره کرد که گفته بود «مراسم حج امسال موفقیت آمیز بود» و ادامه داد: «بله این مطلب از نظر امنیتی و عدم تکرار اتفاق‌های سال‌های پیش صحیح است، ولی از این جهت که ایرانی‌ها و یمنی‌ها از حج امسال محروم شده بودند، موفقیت آمیز نبود».

وی ادامه داد: «حج باید امت مسلمان را دور هم جمع کرده و عامل وحدت باشد».

عربستان سعودی امسال برای تبرئه کردن خود و ترس از تکرار فاجعه منا سال گذشته که بیش از ۵ هزار نفر جان باختند، اقدامات امنیتی و تبلیغات رسانه‌ای زیادی کرد تا این گونه وانمود کند که ایرانی‌ها عامل اصلی کشتار حجاج در مراسم حج سال گذشته بودند و موفقیت برگزاری حج امسال در غیاب حجاج ایرانی دلیل آن است.

«عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان سعودی در واکنش به سخنان رهبر انقلاب که فرموده بودند «مقامات عربستانی لیاقت اداره مراسم حج را ندارند و مسلمان‌ها باید به فکر اداره مکه و مدینه باشند» در گفت‌وگو با روزنامه الریاض عربستان گفت «ایرانی‌ها مسلمان نیستند؛ آن‌ها مجوس (آتش‌پرست و غیر مسلمان) هستند و دشمنی آن‌ها با اسلام دیرینه است»!

روزنامه رأی الیوم هفته گذشته در گزارشی به نقل از منابع رسانه‌ای در عربستان سعودی مدعی شده بود که احتمالا عدم حضور «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان سعودی در خطبه روز عرفه، به توصیه و درخواست پادشاه سعودی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کوری خواندن ایران وعربستان علیه یکدیگر عاقبت خوبی نداره ونباید دست کم گرفته بشه واگه قبول کنیم که ایران دشمنان بلقوه ای داره فقط به نفع آنان خواهد بود

    • salar

      ایرانی آتش پرست هم میبود بهتراز وهابیون و سعودی ها ک جاهل ونادان هستن هست

    • فرهاد

      با سلام.میشه دیگه کللا این بحث و دعواهارو تموم کنید.از اینور هی ما بگیم و از اونور هی اونا بگن. بابا جان اگه واقعا میتونید کاری کنید با حرف زدنو همدیگرو خراب کردن که چیزی درست نمیشه.
      حالا هی ما بگیم هی اونا بگن ببینیم سرانجامش چی میشه.

    • علی

      مفتی اعظم را به اعدام محکوم می کنم .فقط نام اسلام وقرآن خداست.بزودی مکه بدست آمریکا می افتد وآنها نابود خواهندشد

    • یوسف

      از افراد احمقی مانند مفتی مفتخور و سوسمار خور بادیه نشین حجاز توقع بیش از این هم نمیشد داشت .

    • بدون نام

      ال بوق ازاونجا داره میسوزه همه رنگی شدن همه فهمیدن چطور کشوری هسته بخاطراینکه خودشو خنک کنه میگه مراسم حج امسال موفقیت امیزبوده

    • مسعود

      اولأ زرتشتیان موحد و خداپرست هستند ثانیأ زمانیکه ایرانیان مجوس و زرتشتی بودند ،اجداد این مفتی بت پرست بودند و مقابل لات و هبل سجده و تعظیم میکردند

    • کیان

      به خداوند پناه میبرم از شر جهل،که بزرگترین افت برای انسان میباشد. در کجای تاریخ ایران زمین سراغ دارید که ایرانیان اتش را میپرستیدند. انها اتش رو مقدس میدانستند چون الودگی را از بین میبرد. و پاکی بهمراه داشت. ان زمانیکه همین جاهلین،دختران خود را زنده به گور میکردند، و بت ها را جای خداوند میپرستیدند، ان زمان که رومیان و یونانیان چند خدا پرستش میکردند،ایرانیان یکتا پرست بودند. در طول تاریخ ایران زمین، فقط یک قوم وجود داشتند که گبری نامیده میشدند، و خورشید پرست بودند. اونم به هزاران سال قبل از هخامنشیان برمیگشت. کینه این جاهلین، فقط یه دلیل داره و بس. حسادت به تاریخ با شکوه ایران. حسادت به فرهنگ. چون این جاهلین بویی از فرهنگ و تمدن نبرده بودند. خدای ناکرده جسارتم به تمامی اعراب،خصوصا اعرابی که در سرزمینم زندگی میکنند نیست. مخاطبم جهالت است. حال اگر این جهالت درون هرکسی که میخواهد باشد.حتی ایرانی.

    • بدون نام

      در اینکه ایرانیان قبل از اسلام آتش پرست بودن شکی نیست واسه همه واضح و روشنه

    • کیان

      اقا یا خانوم (بدون نام) ... از نظرتون تعجب نمیکنم. خداوند شمارو خدایت بکنه. میفهممتون...... شما و امثال شما کوچکتر از اونی هستید که بخواهید درباره تاریخ باشکوه ایران نظر بدید. لطفا درباره لقمه اندازه دهانتان صحبت کنید. ایران قطعا پادشاهان ظالم هم در طول تاریخش داشته.اینو هیچوقت کتمان نکردم. اما اینکه میگید اتش پرست بودند، نشان جهل شماست. از روی جهل سخن نگید.مطالعه و تحقیق کنید.

    • بدون نام

      انشالله خدا همانطور در قرآن آمده بارها بارها کعبه را از دست کافران وآتش نجات دادن این آل سعود کافر هم دچار خشم خدا خواهد شد درآینده نزدیک کعبه بدست اسلام واقعی اداره میشود،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج