۳۹۰۰۳۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آمریکایی ها چی تماشا می کنند؟

در دهه ۴۰ میلادی که تلویزیون تازه داشت فراگیر می شد، جنگ جهانی دوم و سایر مسائل سیاسی باعث شد که پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی، همان برنامه های خبری باشند.

هفته نامه تماشاگران امروز: در دهه ۴۰ میلادی که تلویزیون تازه داشت فراگیر می شد، جنگ جهانی دوم و سایر مسائل سیاسی باعث شد که پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی، همان برنامه های خبری باشند. برنامه هایی که یک مجری یا میزبان معروف داشتند که هرکدام به شکلی سعی می کردند بیننده ها را پای تلویزیون میخکوب کنند. در عرصه سرگرمی اما شاید محبوب ترین برنامه America's favorite uncle بود. برنامه ای از NBC که مشتریان پر و پا قرصی داشت.

در دهه 50، بخش های خبری تقویت شدند و محبوب. تلویزیون ها خبرنگاران را سر صحنه فرستادند تا به صورت زنده خبرها را روایت کنند. همچنان بخش های خبری پربیننده ترین بخش صنعت بودند اما کم کم سر و پای برنامه های زنده تلویزیونی برای کودکان پیدا شد. برنامه های با شرکت دانشجویان تئاتر. خیلی زود کار این شوهای زنده گرفت و همه ایستگاه های تلویزیونی یکی از این برنامه های تئاترگونه را روی آنتن برند. بعد سر و کله کمدین ها و برنامه های کمدی پیدا شد.

سریال کمدی I Love Lucyمحبوب ترین سریال دهه ۵۰ بود. این سریال که از شبکه CBS پخش می شد، ۴ سال در صدر پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی قرار گرفت. CBSپیشتاز پخش بنرامه های پربیننده در آن دوران بود.

این شبکه از سال 51 تا 61 میلادی، یعنی بیش از یک دهه همواره پربیننده ترین برنامه ها را روی آنتن برد. دهه شصت، دهه درخشش سریال های وسترن بود. در این دهه شبکه NBC پس از یازده سال موفق شد CBS را به زیر بکشد و پربیننده ترین برنامه تلویزیون آمریکا را مال خود کند. با سریالی به نام Wagon Train اما شرکت پخش کلمبیا یا همان CBS خیلی زود واکنش نشان می دهد و با پخش سریال وسترن Bonanza برای سه سال موفق می شود پربیننده ترین سریال آمریکا را روی آمنم بفرستد.
دهه 70 اما دوباره قرعه به نام برنامه های کمدی می افتد. برنامه ای به نام All in the Family بین سال های 71 تا 79 از تلویزیون CBS پخش می شود و همه آمریکایی ها را مجذوب خود می کند. این برنامه کمدی که با حضور مجری و تنی چند از بازیگران کمدی پخش می شود و مبنای کمدی موقعیت بود، در 6 فصل اول موفق می شود رکورد بزند و 6 سال متوالی پربیننده ترین برنامه تلویزیونی آمریکا لقب بگیرد.

CBS سه سال بازی را به شبکه ABC می بازد اما دوباره و در سال ۷۹ با داغ شدن برنامه «شصت دقیقه» با اجرای مایک والاس، به اوج بر می گردد. چند سالی با این برنامه لقب پربیننده ترین را از آن خود می کند و یا سریال دالاس از همین شبکه. خلاصه سرتان را درد نیاوریم. تا سال ۱۹۹۵ همین آش بود و همین کاسه. با برنامه های طنز محبوب بودند یا شصت دقیقه. دوره سریال های وسترن هم به آمده بود. اولین سریال عصر جدیدی که به صدر پربیننده های تلویزیون آمریکا رفت، ER بود. یک درام پزشکی که از NBC پخش شد. این شبکه با پخش این سریال متوجه شد دوران سریال بینی فرا رسیده. خیلی زود فرندز ساخته شد و در دو سال متمادی، لقب پربیننده ترین برنامه تلویزیونی آمریکا را از آن خودش کرد.

با این همه کمپانی تازه از راه رسیده فاکس هم فکرهایی در سر داشت. آنها با ساخت برنامه مهیجی بهنام American Idol ده سالی صدر جدول پربیننده ها را از آن خود کردند. در سال های گذشته اما دور دور برنامه های ورزشی است. NBC با روی موج فرستادن برنامه ای به نام Sunday Night Football فعلا پیشتاز است. آنها سه سال اخیر را از صدر جدول تکان نخورده اند. حتی با وجود سریال هایی مثل Game of Thron, Breaking Bad, Madmen و سایر سریال های بیگ پرداکشن صنعت تلویزیون آمریکا.

20 برنامه تلویزیونی برتر سال گذشته

آمار و ارقام بیننده های سریال و شوهای تلویزیونی در سالی که گذشت (فصل ۲۰۱۴- ۲۰۱۵) مشخص شده؛ بد نیست نگاهی داشته باشیم به این آمریکایی ها واقعا چه چیزی را تماشا می کنند؟ ما در این لیست، برنامه های ورزشی را حذف کرده ایم و تنها به سریال ها و برنامه های سرگرم کننده اکتفا کرده ایم:
آمریکایی ها چی تماشا می کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج