۳۹۰۴۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کاپا جاده‌ صاف‌ کن ورود بوئینگ

در حالی که بیش از یک سال از اجرای برجام و بحث خرید هواپیما می‌گذرد، اجلاس کاپا برای دومین بار دیروز در ایران برگزار شد. این نشان می‌دهد که تمام دنیا منتظر برداشته‌شدن موانع صنعت هوانوردی ایران هستند. حضور مجدد سران صنعت هوانوردي جهان نشان از اين واقعيت دارد که پس از اجراي برجام صنايع هوايي کشورمان در حال رشد و توسعه همه جانبه هستند.

روزنامه آرمان امروز- حجت صالحی: در حالی که بیش از یک سال از اجرای برجام و بحث خرید هواپیما می‌گذرد، اجلاس کاپا برای دومین بار دیروز در ایران برگزار شد. این نشان می‌دهد که تمام دنیا منتظر برداشته‌شدن موانع صنعت هوانوردی ایران هستند. حضور مجدد سران صنعت هوانوردي جهان نشان از اين واقعيت دارد که پس از اجراي برجام صنايع هوايي کشورمان در حال رشد و توسعه همه جانبه هستند.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، محور اصلی این اجلاس دو روزه بررسی روش‌های تامین مالی و سرمایه‌‎گذاری در صنعت هوانوردی کشور است. این اجلاس دو روزه با دستور کار مذاکره در زمینه رفع موانع بانکی در صنعت هوانوردی، توسعه شبکه پروازی بین‌المللی و داخلی، توسعه فرودگاه‌ها و همچنین اجاره و خرید هواپیما باحضور سرمایه‌گذارانی از ۱۵۰ شرکت بزرگ هوانوردی جهان مانند ایرباس، بوئینگ، بمباردیه و امبرایر در محل شهر فرودگاهی امام خمینی گشایش یافت. شرکت‌های بزرگ هوانوردی از کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، کانادا، برزیل و چین در اجلاس دوروزه کاپا در تهران حضور دارند.

فرصت ویژه ایران برای خرید هواپیما

اجلاس کاپا موجب حضور شرکت‌های مهم سازنده هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی در تهران شده است. مركز هوانوردی آسیا و پاسیفیک موسوم به كاپا موسسه‌‌ای بین‌المللی هوانوردی است. به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی، پیش‌بینی‌های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از بازار هوانوردی در حوزه‌های مختلف نظیر ایرلاین و صنایع وابسته به آن، فرودگاه‌ها و اقتصاد فرودگاهی و صنعت گردشگری هوایی از جمله فعالیت‌های كاپا است. كاپا یك اجلاس جهانی دارد كه هر سال در یك كشور برگزار می‌شود. علاوه بر این در همه حوزه‌های تخصصی حمل ونقل هوایی نظیر اقتصاد ایرلاین، توسعه ناوگان هوایی، فناوری‌های جدید در صنعت هواپیمایی، اقتصاد گردشگری و شركت‌های مسافرتی و تقریبا هر زمینه‌‌ای از صنعت هواپیمایی می‌توان فعالیت‌های كاپا را مشاهده كرد.

گستردگی فعالیت‌های تخصصی كاپا سبب شده است كه ایران از اعتبار ویژه‌‌ای در میان بزرگان صنعت هوانوردی جهان برخوردار شود. این اعتبار باعث شده كه در فراخوان‌های اجلاس مربوط به كاپا بسیاری از شركت‌ها و سازمان‌های معتبر هوانوردی حضور پیدا كنند. این اجلاس در حالی امسال در ایران برگزار می‌شود که کشورمان بیش از یک سال درگیر خرید هواپیما از شرکت‌های مطرحی مانند ایرباس و بوئینگ است. برگزاري اجلاس کاپا در ايران نشان از جايگاه معتبر کشورمان در صنايع هوايي پس از اجراي برجام دارد، به طوري که فضاي پسابرجام مي‌تواند يک فرصت مناسب براي جوان کردن ناوگان هوايي کشورمان از طريق خريد هواپيماهاي مختلف باشد.

بنابراين با برگزاري اجلاس کاپا و حضور شرکت‌هاي هواپيمايي وهواپيماساز معتبر دنيا در تهران به نظر مي‌رسد پس از گذشت چند سال ايران دوباره به کانون اصلي هوانوردي منطقه تبديل شده که اين موضوع مي‌تواند نقش بسزايي در رشد وتوسعه صنعت هوايي کشورمان در فضاي پسابرجام داشته باشد.

چراغ سبز ورود هواپیماهای جدید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت قرارداد خرید از بوئینگ و ایرباس در شرایط احتمالی بازگشت به تحریم‌ها گفت: تمام مخاطرات این قرارداد را ارزیابی کرده‌ایم و به این موضعات در قرارداد توجه داریم. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در نشست خبری صبح دیروز خود با بیان اینکه برگزاری اجلاس کاپا در ایران نشان‌دهنده این است که برداشتن موانع در صنعت هوانوردی تقاضای جهانی است، نه فقط تقاضای ایران، بیان داشت: اجلاس کاپا برای دومین بار است که پس از برجام در ایران برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که تمام دنیا منتظر برداشته شدن موانع صنعت هوانوردی ایران هستند. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت قرارداد ایرباس در شرایط احتمالی بازگشت به تحریم‌ها چه می‌شود و اگر پیش‌پرداختی بابت این قرارداد ارائه کرده باشیم و به دوران تحریم برگردیم تکلیف قراردادها و تحویل هواپیماها چه می‌شود؟

اظهار داشت: تمام این موضوعات در مذاکرات با بوئینگ و ایرباس مطرح است، البته نمی‌توانیم جزئیات آن را زودتر از نهایی شدن مذاکرات اعلام کنیم. آخوندی با تاکید بر اینکه تمام مخاطرات قرارداد خرید هواپیمای ایرباس را بررسی و ارزیابی کرده‌ایم، تصریح کرد: در تمام جلسات مذاکره به این مخاطرات احتمالی توجه کرده و اهمیت دادیم. او هچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ورود ایرلاین‌های خارجی به بازار هوایی ایران و احتمال کاهش یافتن سهم ایرلاین‌های ایرانی از بازار داخل در شرایط رقابتی اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است و باید بتوانیم در این صنعت جهانی رقابت بین‌المللی داشته باشیم. این مقام مسئول افزود: به طور قطع از ایرلاین‌های داخلی برای نوسازی ناوگان حمایت می‌کنیم و ایرلاین‌های داخلی می‌توانند از صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان خود استفاده کنند و در این زمینه از حمایت‌های دولت برخوردار هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که حمایت یک‌جانبه از بنگاه‌های داخلی در شرایط رقابت بین‌المللی نمی‌تواند به صنعت هوانوردی کشورمان کمک کند. او همچنین با اشاره به ورود همه ایرلاین‌های داخلی به مذاکره با بوئینگ خاطرنشان کرد: در این مذاکره تمام ایرلاین‌های داخلی حضور دارند و انحصاری برای ایران ایر به صورت مشخص نداریم. آخوندی با بیان اینکه تنها ایرلاینی که در حال حاضر نمی‌تواند از صندوق توسعه ملی استفاده کند ایران ایر است، ادامه داد: هیچ انحصاری برای ایران ایر وجود دارد.

البته دولت تضمین مالی در قراردادهای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد و اساسا تضمین مالی هیچ ایرلاینی را نمی‌پذیرد. آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر در قرارداد بوئیگ و ایرباس تنها مانع مجوز اوفک است، گفت: تشکیل دومین اجلاس کاپا در ایران نشان می‌دهد که برداشتن موانع از پیش روی صنعت هوانوردی فقط تقاضای ایران نیست و این یک تقاضای جهانی است و فشارهایی بر آمریکا برای برداشته شدن این موانع ایجاد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج