adexo3
۳۹۰۹۲۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

غیبت MSN و BBC، بارسا ضرر می‌کند یا رئال؟

غیبت مثلث BBC و MSN رئال و بارسا شاید تا حد زیادی در تماشایی شدن دیدارهایشان موثر باشد اما این غیبت روی نتیجه گیری این تیم ها تا چه اندازه است؟ همیشه این سوال وجود دارد که کدام تیم به مثلث تهاجمی خود بیشتر وابسته است.

ورزش سه: زیدان و انریکه به عنوان مربیان رئال و بارسا، بدون شک با مساله ای به نام وابستگی به BBC و MSN روبرو هستند و هر یک تا اندازه ای از غیبت یا عدم درخشش مثلث تهاجمیشان ضربه می بینند.
رئال مادرید و BBC
رئال مادرید فصل را با ۴ برد متوالی در لالیگا و یک برد در لیگ قهرمانان شروع کرده است؛ ضمن اینکه توانست در سوپرکاپ اروپا نیز سویا را مغلوب کند؛ پس همه چیز فعلا بر وفق مراد کهکشانی ها است. زیدان به دلایلی چون مصدومیت یا استفاده از سیستم چرخشی، مجبور شده در هر بازی از ترکیبی متفاوت استفاده کند و تنها برابر اسپورتینگ لسبون در لیگ قهرمانان بود که مثلث BBC را از ابتدا در ترکیب داشت.
غیبت MSN و BBC، بارسا ضرر می‌کند یا رئال؟

« ۶۰ بازی در یک فصل پیش رو داریم و من مجبورم که از سیستم چرخشی استفاده کنم با این حال اگر بیل، بنزما و رونالدو ۱۰۰ درصد آماده باشند، به طور حتم از ابتدا در ترکیب جای خواهند داشت.» زیدان در نشست خبری خود تاکید کرد که چه حسابی روی مثلث BBC خود باز کرده است.
رئال در ۴ بازی لالیگا موفق به زدن ۱۲ گل شده است که تنها یک سوم این گل ها توسط BBC به ثمر رسیده است. جالب اینکه ۱۱ بازیکن مختلف در ثبت این ۱۲ گل نقش داشته اند. فصل گذشته اما از ۱۱۰ گل رئال، ۷۸ گل توسط BBC به ثمر رسیده بود و تاثیر این مثلث روی گل های رئال ۷۰ درصد بود.

BBC فصل قبل در 16 بازی از 38 بازی رئال در لالیگا، با گل های خود در نتایج کهکشانی ها چه برد و چه تساوی دخیل بودند به طوریکه اگر گلزنی نمی کردند، رئال بازی خود را واگذار می کرد. این تاثیرگذاری در فصل جاری به میزان قابل توجهی کم شده است.
غیبت MSN و BBC، بارسا ضرر می‌کند یا رئال؟

در بازی اول برابر سوسیداد، تنها گرت بیل در زمین حاضر بود و دو گل نیز به ثمر رساند. گل دیگر را آسنسیو وارد دروازه میزبان کرد. در بازی دوم این موراتا و کروس بودند که به سلتا گل زدند در حالیکه از BBC تنها بیل در زمین حاضر بود و گلی به ثمر نرساند.
در بازی سوم برابر اوساسونا، با حضور رونالدو و بیل در ترکیب ثابت و بنزما روی نیمکت، رئال 5 گل به اوساسونا زد که سهم BBC فقط گل رونالدو بود. دیگر گل ها را مودریچ، په په، راموس و دانیلو زدند.
در بازی شب گذشته برابر اسپانیول نیز که فقط بنزما از مثلث BBC حضور داشت، او گلزنی کرد و گل دیگر را خامس به ثمر رساند. رئال در سوپرکاپ اروپا برابر سویا نیز فقط بنزما را در اختیار داشت و رونالدو و بیل غایب بودند. گل های این تیم را نیز آسنسیو، راموس و کارواخال به ثمر رساندند. در لیگ قهرمانان برابر اسپورتینگ، رونالدو موفق به زدن یکی از گل ها شد و دیگری را موراتا به ثمر رساند.

با نگاهی به آمار فوق می توان دریافت که تا بدینجا زیدان تا حد قابل توجهی توانسته از حجم وابستگی رئال به BBC بکاهد اما اوضاع در بارسلونا چگونه است؟

بارسلونا و MSN
در بارسلونا اما به وضوح، وابستگی به مثلث MSN قابل توجه است و زمانی که مسی، سوارز و نیمار در ترکیب بارسا حضور ندارند و یا هستند ولی در گلزنی موفق نشان نمی دهند، بارسلونا برای برد زجر می کشد و حتی بازی خود را می بازد.
بارسا لالیگا را با سه برد و یک باخت شروع کرده و در سوپرکاپ اسپانیا نیز توانست هر دو بازی رفت و برگشت را از سویا ببرد. در لیگ قهرمانان نیز شروع بارسا کوبنده بود و این تیم موفق شد 7 گل به سلتیک بزند.

بارسا در لالیگا ۱۳ گل به ثمر رسانده و سهم MSN از این گل ها ۶۹.۲ درصد بوده است یعنی ۹ گل. فصل گذشته در لالیگا، ۸۰.۴ درصد گل های بارسلونا را همین سه بازیکن به ثمر رساندند(۹۰ گل از ۱۱۲ گل).
غیبت MSN و BBC، بارسا ضرر می‌کند یا رئال؟

در اولین بازی فصل جدید برابر بتیس، نیمار غایب بود اما بارسا با مسی و سوارز توانست ۶-۲ بتیس را شکست دهد. سهم سوارز سه و سهم مسی نیز دو گل بود.

در بازی بعدی بارسلونا بازهم بدون نیمار بود و بازی سختی برابر بیلبائو داشت. راکیتیچ توانست با تک گل خود معادله دشوار بازی را به سود بارسا حل کند و مسی و سوارز در گلزنی توفیقی نداشتند.
در بازی سوم بارسا برابر آلاوس در نوکمپ، نیمار از ابتدا در ترکیب حضور داشت اما مسی و سوارز روی نیمکت بودند. بارسا 2-1 به آلاوس باخت و مسی و سوارز با وجود اینکه نیمه دوم، 25 دقیقه در میدان حضور داشتند، نتوانستند مانع شکست تیمشان شوند. تگ گل آبی اناری ها نیز توسط متیو به ثمر رسید.

شنبه نیز بارسا برای اولین بار با حضور مثلث MSN خود در ترکیب ثابت توانست ۵-۱ لگانس را شکست دهد که سهم مسی، سوارز و نیمار ۴ گل بود. مسی دو گل زد و نیمار و سوارز نیز یک گل به ثمر رساندند.
غیبت MSN و BBC، بارسا ضرر می‌کند یا رئال؟

در سوپرکاپ اسپانیا نیز که بارسا موفق شد در دو بازی رفت و برگشت سویا را در هم بکوبد، مسی و سوارز هر یک موفق به زدن یک گل شدند و گل های دیگر را آردا توران و مونیر به ثمر رساندند.

در برتری 7-0 بارسا برابر سلتیک نیز مثلث MSN زننده 6 گل بود(هت تریک مسی بعلاوه دو گل از سوارز و یک گل از نیمار) و گل دیگر را اینیستا به ثمر رساند.
نتیجه گیری
تاثیرگذاری مسی، نیمار و سوارز روی گل های این فصل بارسا 65 درصد بوده و در سوی مقابل BBC تنها روی 29 درصد گل های فصل جاری رئال نقش ایفا کرده اند؛ با این حال تا بدینجا رئال موفق تر از بارسا در لالیگا عمل کرده است. حال باید دید در ادامه فصل زیدان می تواند این روند را ادامه دهد یا اینکه کفه ترازو به سود BBC تغییر خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بارسا همیشه بهتره وهست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج