اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۱۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جاه‌طلب‌ترين، احمق‌ترين و دوپينگي‌ترين‌ها

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال ۲۰۱۲

اكنون در آخرين روزهاي سال ۲۰۱۲ ميلادي نيز بازار معرفي برترين‌هاي ورزش سال دنيا بسيار داغ است. اما در نقطه مقابل برترین شخصیت ورزشی سال ناکام‌ترین یا به عبارت ديگر روسياه‌ترين شخصيت‌هاي ورزشي سال قرار مي‌گيرند كه البته انتخاب و معرفي آنها چندان مرسوم نيست.

تهران امروز: اكنون در آخرين روزهاي سال ۲۰۱۲ ميلادي نيز بازار معرفي برترين‌هاي ورزش سال دنيا بسيار داغ است. اما در نقطه مقابل برترین شخصیت ورزشی سال ناکام‌ترین یا به عبارت ديگر روسياه‌ترين شخصيت‌هاي ورزشي سال قرار مي‌گيرند كه البته انتخاب و معرفي آنها چندان مرسوم نيست. افراد حاضر در اين فهرست در سال ۲۰۱۲ عملکرد ضعیفی داشتند

معمولا مرسوم است كه در روزهاي پاياني سال موفق‌ترين چهره‌هاي عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، ورزشي و ... از سوي رسانه‌ها يا سازمان‌هاي مربوطه معرفي مي‌شوند. اكنون در آخرين روزهاي سال ۲۰۱۲ ميلادي نيز بازار معرفي برترين‌هاي ورزش سال دنيا بسيار داغ است و به عنوان مثال پايگاه خبري بي‌بي‌سي كه هر ساله یک ورزشکار بریتانیایی را به عنوان برترین شخصیت ورزشی سال انتخاب می‌کند، اين بار «بردلی ویگینز» دوچرخه‌سوار ۳۲ساله که در سال۲۰۱۲ به عنوان نخستین بریتانیایی رقابت‌های دوچرخه‌سواری توردوفرانس را فتح كرد را به عنوان برترین شخصیت ورزشی سال معرفي كرده است. بعد از او «جسیکا انیس» دونده زن هفتگانه که مدال طلای المپیک را کسب کرد در رده دوم قرار گرفت و «اندی ماری» فاتح رقابت‌های اوپن آمریکا۲۰۱۲ و برنده مدال طلای المپیک نیز در جایگاه سوم ایستاد. اما در نقطه مقابل برترین شخصیت ورزشی سال، ناکام‌ترین یا به عبارت ديگر روسياه‌ترين شخصيت‌هاي ورزشي سال قرار مي‌گيرند كه البته انتخاب و معرفي آنها چندان مرسوم نيست. افراد حاضر در اين فهرست در سال ۲۰۱۲ عملکرد ضعیفی داشتند و تنها به واسطه حاشيه‌هايي كه ايجاد كردند خبرساز شدند.

جان تری


روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

داستان حاشيه‌هاي سال ۲۰۱۲ كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال انگلستان از آنجا آغاز شد که در دیدار چلسی مقابل کوئینزپارک رنجرز در اکتبر ۲۰۱۱ به «آنتون فردیناند» مدافع تیم حریف توهین نژادپرستانه کرد. او بعد از آن بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را به همین دلیل از دست داد اما در ادامه يك دادگاه ورزشی، تري را از این اتهام تبرئه کرد. پس از آن اتحادیه فوتبال انگلیس او را به دلیل رفتار غیرورزشی و نابجا متهم شناخت و به پرداخت ۲۲۰ هزار پوند جریمه محکوم کرد.‌تري همچنین چهار بازی از همراهی چلسی محروم شد. کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس دفاعیه اين بازيكن را ساختگی دانست. بسیاری معتقد بودند اتحادیه فوتبال انگلیس با تری به ملایمت رفتار کرد در حالی که باید جریمه و محرومیت های سنگین تری را برای او در نظر می‌گرفت.

رومن آبراموویچ

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

مالک روس و متمول باشگاه چلسي «روبرتو دی ماتئو» را بعد از چند نتیجه ضعیف در فصل جاري ليگ برتر انگلستان اخراج کرد تا قهرمان اروپا خيلي زود روزها خوش ابتداي سال ۲۰۱۲ را به فراموشي بسپارد. آنها تنها ۶ ماه بعد از آنکه با مربیگری «دی‌ماتئو» لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردند، از مرحله گروهی این رقابت‌ها حذف شدند. در ادامه رافائل بنیتس به عنوان جانشین دی ماتئو از طرف هواداران به بدترین شکل ممکن مورد استقبال قرار گرفت. آبراموویچ راه‌های پرهزینه‌ای را انتخاب مي‌كند تا به سرعت مشكل حل شود. او به هيچ وجه اعتقادي به سرمايه‌گذاري‌هاي بلند مدت ندارد.

دیوید نعلبندیان

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

تنیسورهای کمی وجود دارند که بتوانند از نظر رفتارهای عجیب و غریب در زمین با دیوید نعلبندیان رقابت كنند. این تنیسور آرژانتینی در سال ۲۰۱۲ یک شاهکار به‌ياد ماندني از خود به جاي گذاشت. او در فینال رقابت‌های تنیس کوئینز لندن در دیدار با «مارن سیلیچ» تنیسور کروات در حالی که ست اول را ۶-۷ برنده شده بود و در ست دوم ۳-۴ پیش بود کنترل اعصابش را از دست داد. نعلبنديان با لگد به تابلوي تبلیغاتی که مقابل پاهای یک داور خط بود كوبيد و داور را مجروح کرد.

به‌دنبال این حركت غیراخلاقی نعلبندیان، داوران او را از ادامه بازی محروم کرده و مارن سیلیچ به عنوان برنده این بازي فاتح جام کوئینز شد. تنیسور ۳۰ ساله آرژانتيني همچنین ۶۴۰۰ پوند نیز به دلیل رفتار غیرورزشی از سوی اتحادیه تنیس جهان جریمه شد. او بعد از این حادثه رسما معذرت‌خواهی کرد و گفت: «اشتباه کردم و تاوانش را هم می‌دهم.»

جوی بارتون

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

او شاید یک لات بی‌سر و پا نباشد اما در رفتارهاي احمقانه همتايي ندارد. بارتون در سال ۲۰۱۲ بار دیگر همه را با کنفرانس‌های خبری عجیب و غریبش مات و مبهوت کرد. او معمولا در صفحه توئیترش حرف‌هایش را می‌زند و با رفتارهای غیراخلاقی‌اش در زمین یا مهمانی‌های شبانه خبرساز می‌شود. بارتون امسال به خاطر حضور در یک کنفرانس خبری باشگاه مارسی و تقلید لهجه فرانسوی خبرساز شد. او در اوایل سال نیز بعد از اینکه دومین کارت قرمز فصل خود را با پیراهن کوئینزپارک رنجرز دریافت کرد، به بازیکنان منچسترسیتی حمله کرد و با زانو به «سرخیو آگوئرو» ضربه زد. بارتون همچنين قصد داشت با سر به صورت «ونسان کمپانی» بکوبد. او بعد از این اتفاق در صفحه توئیترش نوشت: «این هنوز پرافتخارترین لحظه فوتبالی‌ام نیست، مهم این است که سالمم و روی همه شان را کم کرده‌ام.»

میشل پلاتینی

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

گويا بيماري جاه‌طلبي رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به اين سادگي‌ها درمان پذير نيست. ایده «یورو برای اروپا» که در آن رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در تمامی کشورهای قاره اروپا برگزار شود، بیشتر شبیه یک رمان است. بسیاری از هواداران از این طرح انتقاد کردند و معتقدند در آن هیجان آنها کاملا نادیده گرفته شده است. این پیشنهاد پلاتینی برای یورو ۲۰۲۰ است. او معتقد است کشورهایی که توان مالی برگزاری تورنمنت بزرگی مثل جام ملت‌ها را ندارند نیز با این طرح می‌توانند در قسمتی از میزبانی این تورنمنت سهیم باشند. بسیاری معتقدند پلاتینی قصد دارد با اجراي اين طرح شانس خود را برای انتخابات ریاست فیفا در سال ۲۰۱۵ افزايش دهد. تصمیم ناامیدکننده دیگر او افزایش تعداد تيم‌های حاضر در رقابت‌های یورو از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم است که به شدت باعث کاهش کیفیت تورنمنتی مي‌شود که پیش از این آن را باکیفیت‌ترین تورنمنت ملی جهان می‌نامیدند.

لانس آرمسترانگ

روسياه‌ترين چهره‌هاي ورزشي سال 2012

آیا تا به حال قهرمانی شدیدتر و سریعتر از آرمسترانگ از عرش به فرش سقوط کرده؟ پس از رسوايي‌هاي مربوط به ماجراي دوپينگ او دیگر نمي‌توان آرمسترانگ را یک شخصیت بزرگ ورزشی دانست چراكه حالا همه مي‌دانند تمام قهرمانی‌های آرمسترانگ با دروغ و تقلب به‌ دست آمده است. کمیته ضد دوپینگ آمریکا این دوچرخه‌سوار که از سرطان جان سالم به در برده را به پیچیده‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و موفق ترین ورزشكار دوپینگی که تاریخ ورزش به خود دیده لقب داد و تمامی ۷ عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های توردوفرانس را از او پس گرفت. آرمسترانگ که هنوز خود را بی‌گناه می‌داند تصمیم گرفت با گزارشی که اتحادیه ضددوپینگ برای او در نظر گرفته نزاع و جنگ نکند. جمع کردن رقمی قابل توجه برای انجام تحقیقات سرطانی بزرگ‌ترین دستاورد او در دوران ورزشی‌اش محسوب مي‌شود.

تبانی در بدمینتون المپیک

در رقابت‌های بدمینتون زنان المپیک لندن گروهی از بازیکنان با تبانی و بدرفتاری باعث از بین رفتن هیجان این رقابت‌ها شدند. ۴تیم دونفره بدمینتون زنان برای اینکه به قرعه سختی از رقابت‌ها برخورد نکنند، تلاش کردند در آخرین دیدار مرحله گروهی خود بازنده شوند. یک تیم دو نفره از چین، چهار بازیکن از کره‌جنوبی و یک تیم دو نفره از اندونزی همگی به دلیل عملکرد ضعیف و غیر ورزشی از دور رقابت‌ها كنار رفتند و با اعتراض و عکس‌العمل شدید تماشاچیان حاضر در سالن برگزاری رقابت‌ها مواجه شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج