۳۹۲۰۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فوتبالیست ها را می تیغند؟

فرشاد قدیری هنوز هم درگیر ماجرای درگیری اش در کرمان است. درگیری با یک تماشاگر مس که به گفته قدیری جزو کسانی بوده است که در کرمان علیه او جو درست کرده اند. او که حالا در صبای قم بازی می کند هنوز از اتفاقات کرمان ناراحت است. اتفاقاتی که باعث شده است خاطرات خوبی از کرمان نداشته باشد.

فوتبالیست ها را می تیغند؟

تماشا: تحریک بازیکن و درگیری و گرفتن دیه در کرمان زمزمه ای است که با چاپ گزارشی در سایت گل به گوش رسید. گل گزارش کرده بود که اتفاقاتی در کرمان رخ می دهد که برای گرفتن دیه از بازیکنان مس کرمان برنامه ریزی می کنند. این گزارش از فرشاد قدیری و کیوان امرایی نام برده بود. قدیری سال گذشته با یکی از تماشاچیان مس کرمان درگیر شده است و هنوز مشکلش حل نشده است.

کیوان امرایی هم در یکی از خیابان های کرمان با فردی درگیر شده است و در دادگاه به دیه، 4 ماه زندان و 40 ضربه شلاق محکوم شده است. این دو تنها قربانیان درگیری در کرمان نیستند. در گفت و گوهایی که می خوانید قدیری و امرایی در مورد اتفاقات کرمان صحبت می کنند. اتفاقاتی که برای فوتبال معمولی نیست.

فرشاد قدیری هنوز هم درگیر ماجرای درگیری اش در کرمان است. درگیری با یک تماشاگر مس که به گفته قدیری جزو کسانی بوده است که در کرمان علیه او جو درست کرده اند. او که حالا در صبای قم بازی می کند هنوز از اتفاقات کرمان ناراحت است. اتفاقاتی که باعث شده است خاطرات خوبی از کرمان نداشته باشد.

چند روز قبل گزارشی در یکی از سایت ها منتشر شده بود که اتفاقاتی در کرمان می افتد و با تحریک کردن بازیکنان باعث ایجاد درگیری می شوند و بعد از بازیکنان دیه می گیرند. از شما هم در گزارش اسم برده شده است. شما گزارش را دیده اید؟

- بله، من این گزارش را خوانده ام.

مشکل درگیری شما حل شده است؟

- نه، فعلا پرونده من باز است و من هر چه سعی کرده ام رضایت بگیرم نتوانسته ام. مثل اینکه نمی خواهند رضایت بدهند.

یعنی می خواهند دیه بگیرند؟

- دیه می خواهند. نمیدانم چه داستانی پشت این قضیه است. من حتی چند بار معذرتخواهی هم کرده ام. در دادگاه هم معذرتخواهی کردم. من حتی در آن دو سه ماه مشکل عصبی پیدا کردم. یک سال و نیم است که تاوان آن اتفاق را می دهم و هنوز شرایط عادی پیدا نکرده ام. هم پولم رفت ...

یعنی پول هم داده اید؟

- نه هنوز نداد ام. قرار شد دیه را بدهم اما آنها به رأی دادگاه اعتراض کردند.

گفته اند دیه کم بوده؟

- بله.

اگر بخواهند رضایت بدهند چطور؟ پول زیادی می خواهند؟

- بله. چند بار با این آقا صحبت کردیم. پول نامتعارفی می خواست.

چقدر خواسته بود؟

- چقدرش را اجازه بدهید نگویم. مبلغ نامتعارفی بود. حتی قاضی هم به شاکی گفت که این آقا جوان ورزشکاری است و اشتباه کرده است. شما نباید چاله و چوله های زندگی تان را با اشتباه کس دیگری پر کنید.

دیه چقدر بود؟

- حدود دو میلیون و هشتصد هزار تومان.

چه اتفاقی برایش افتاده بود که پول زیادی می خواست؟

- بالای چشمش چندتا بخیه خورده بود.

درگیری بر سر چه بود؟ شما را تحریک کردند؟

- بگذارید قضیه را برایتان بشکافم. من با مهرداد پولادی در کرمان هم خانه بودم. دو سال با هم بودیم. مسائل تمام این اتفاقات را هم قبل از تماشاچی از بلاژویچ می دانم. او این مشکلات را به وجود آورد. فرزاد حسین خانی ده پانزده سال است که آنجاست. بلاژویچ بازوبند را از حسین خانی گرفت و به پولادی داد. این قضیه هم در سکو تنش به وجود آورد و هم در تیم. تیم دو تکه شد. یک گروه ماه بودیم. من، مهرداد پولادی و امرایی، یک گروه هم کاپیتان تیم و آقای دهنوی و دیگرانی هم بودند. من پایم شکست. وقتی برگشتم مهرداد رفته بود. روزی که وارد رختکن شدم هشت، نه نفر با من سلام و علیک هم نکردند. در تمرین هم همه را تشویق می کردند و من را تشویق نمی کردند. روی سکو فحش می دادند. تمرین تمام می شد متلک می انداختند.

کسی که با او درگیر شدید، تماشاچی مس بود؟

- بله. ایشان هر روز آنجا بود اما من مدرکی هم پیدا نکردم که بتوانم ثابت کنم.

ایشان گفته اند که شما خودتان گفته اید که او را اشتباهی زده اید و من پول دیه را برای خودم نمی خواهم.

- من آنجا به خودش گفتم. او خودش می داند که شیطنت کرده است. آنها در یکی از شبکه های اجتماعی یک صفحه به اسم مس کرمان دارند. من در خانه می دیدم که مثلا قدیری دست چپش را بالا برد. قدیری به بلاژ چپ چپ نگاه کرد. فقط هم در مورد من می نوشتند. اصلا یک برنامه هدف داری بود. ضربه اش را هم فقط من دیدم. فرید قدیری در مس مشکل داشته است. مهرداد پولادی مشکل داشته است. کیوان امرایی مشکل داشته است اما حمیدرضا رجبی چطور؟ چند بازیکن غیربومی نام ببرم که در کرمان مشکل داشته اند. یک چیزهای غیرمعمولی آنجا وجود دارد.

چه چیزی؟

- تیمی که در بازی های سختش 2000 نفر تماشاچی دارد چرا 50 لیدر دارد؟ ده ها بار به من زنگ زدند و گفتند اگر می خواهی از تو پشتیبانی کنیم باید ما را بسازی. بازیکنی آنجا داشته ایم که چهار سال در تیم بوده است و چهل بار بازی نکرده است. چرا این بازیکن همیشه روی سکوها تشویق می شد؟ چند نفر، زیاد هم نیستند که برای خودشان بازار و دکان باز کرده اند.

غیر از دیه که حکم دیگری نداده اند؟

- نه، فقط دیه بود.

آقای امرایی حکم دیگری هم داشت؟

- قضیه آقای امرایی به نظرم کوتاهی باشگاه بوده است. به او گفته اند حل می شود و خودش پیگیری نکرد و کار به جای حاد رسید.

شما برای حل مشکل چه کار کرده اید؟

- من به هر حال خودم قبول می کنم که اشتباه کرده ام. واقعا هم ضرر کرده ام. آسیب دیده ام. من چند تا مربی فرستادم و کسان دیگری را فرستاده ام. معذرتخواهی کردم بعد هم رقم غیرمتعارفی را خواستند و من گفتم بگذاریم همان دادگاه مشخص کند.


درگیری و شکایت در کرمان مدشده است

امرایی: روی من چاقو کشیدند بعد حکم جلبم را گرفتند

کیوان امرایی آخرین قربانی درگیری در کرمان است. بازیکنی که چند وقت پیش شیشه های ماشینش را هم شکستند حکم سنگینی را برای درگیری اش در خیابانی در کرمان گرفته است. حکمی که برای دعوایی صادر شده است که شجاع خلیل زاده بازیکن ملی پوش کرمانی ها هم در آن حاضر بوده است.

اگرچه وکیل باشگاه مس گفته است که از اجرای این حکم جلوگیری خواهد شد اما وضعیت پرونده او حاد شده است و او در دادگاه تجدید نظر هم محکوم شده است. تلاش های او برای گرفتن رضایت از شاکی هم راه به جایی نبرده است. مشکلی که قدیری بازیکن سابق مس کرمان هم دارد.

ماجرای درگیری شما چیست؟ مشکلتان حل نشده است؟

- این ماجرا برای امیرحسین صادقی و رجبی و فرشاد قدیری هم در کرمان اتفاق افتاده است. صادقی را کتک زدند. این مشکلات زیاد اینجا پیش می آید. بازیکن را تحریک می کنند و او واکنش نشان می دهد و بعد شکایت می کنند. بعد از شکایت هم هزار نفر هزار طور به او خط می دهند که این کار را بکند یا آن کار را بکند. این کارها در کرمان مد شده است. برای من چاقو کشیدند و از اردوی ترکیه که برگشتم من را گرفتند.

بازداشت هم شدید؟

- نه، بازداشتگاه نرفتم ولی از اردوی اول فصل ترکیه که برگشتم حکم جلبم را گرفته بودند و در فرودگاه من را گرفتند.

چه اتفاقی افتاد که درگیر شدید؟

- من و شجاع خلیل زاده و یکی دیگر از بچه ها بودیم. جلوی ما را دو ماشین گرفته گرفته بودند و داشتند با هم حرف می زدند. شجاع بوق زد و آنها کنار نرفتند و این بار همینطوری ایستادند. نمی دانم قصدشان درگیری بود یا نه. از ماشین که پیاده شدیم آنها روی ما چاقو کشیدند. من هم با مشت یکی از آنها را زدم. بعد از چند ماه فکر نمی کردم مشکلی پیش بیاید. من اصلا فکر می کردم به خاطر اینکه چاقو کشیده است جرات نمی کند از من شکایت کند.

آن بازیکن دیگر چه کسی بود؟

- آن بنده خدا اصلا پیاده هم نشد. علی مرزبان بازیکن سرچشمه بود.

چه مشکلی برایش پیش آمد؟

- رفته بود استراحت پزشکی گرفته بود. او را که زدم از دماغش خون می آمد ولی به نظر نمی رسید که شکسته باشد. کج نشده بود.

شما که می گویید این مشکلات در کرمان وجود داشته است چرا کمی خودداری نکردید؟ اگر درگیر نمی شدید این اتفاقات هم نمی افتاد.

- ما این همه در خیابان و ورزشگاه فحش خورده ایم و حرف نزده ایم ولی این دفعه چاقو کشیده بودند. جانمان در خطر بود. اگر آن چاقو به من می خورد باور کنید که می مردم.

حکمی هم برایتان صادر شده است؟

- بله، کلا این پرونده روند خوبی نداشت. غیر از دیه ۴ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق هم برای من بریده اند. برای کسی که سابقه کیفری هم دارد چنین حکمی نمی دهند. به قاضی گفتم روی من چاقو کشیده اند گفت اگر چاقو کشیده کجایت را زخمی کرده است. در تجدید نظر یک روز هم حکم تغییر نکرده است.

شاکی چطور؟ نتوانستید رضایت بگیرید؟

- من هر کسی را که فکرش را بکنید برای رضایت گرفتن فرستاده ام. هر بار یک چیزی می گوید یک دفعه می گوید یک میلیارد تومان می خواهم، یک دفعه می گوید پانصد میلیون می خواهم. یک بار می گویند فلانی به او گفته است چه کار کند، سراغ او می رویم می گویند کس دیگری است که به او می گوید چکار کند. فقط همین را می توانم بگویم که فوتبال کرمان خیلی کثیف است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج