۳۹۲۶۸۱
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تصویب طرح ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ملزم شدن دولت این کشور به اخذ تأییدیه کنگره پیش از هر گونه پرداخت نقدی به دولت ایران حتی در صورت صدور رأی دادگاه‌های بین‌المللی را تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی «اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی این نهاد برای ممنوع کردن پرداخت پول نقد به دولت ایران را تصویب کرد.

بر اساس این طرح که ۲۵۴ نماینده با آن موافقت و ۱۶۳ نماینده دیگر مخالفت کردند، پرداخت هر گونه پول نقدی به دولت ایران حتی اگر بر اساس رأی دادگاه‌های بین‌المللی باشد، باید ابتدا به تأیید کنگره آمریکا برسد.

این طرح برای تبدیل به قانون باید به تصویب کنگره و امضای رئیس‌جمهور آمریکا نیز برسد.

تصویب این طرح، واکنشی است به پرداخت ۱.۷ میلیون دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های آمریکا. ۴۰۰ میلیون دلار از این پول را شاه مخلوع ایران برای خرید سلاح به آمریکایی‌ها داده بود و ۱.۳ میلیارد دلار مابقی، سود انباشته شده آن است.

نمایندگان معترض به این اقدام اوباما که اکثر آنها را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، می‌گویند که دولت اوباما این کار را برای آزادی ۴ زندانی آمریکایی از زندان‌های ایران انجام داده و در حقیقت به ایران باج داده و حالا ایرانیان تشویق می‌شوند با گرفتن گروگان‌های آمریکایی‌ بیشتر، درآمد بیشتری کسب کنند.

دولت آمریکا اما موضعی حقوقی دارد و می‌گوید اگر این پول را به ایرانیان پس نمی‌داده، میبایست همین پول را با میلیاردها دلار سود به ایران بازمی‌گرداند.

مخالفان به نوع پرداخت پول یعنی ارسال دلار و یورو بر روی پالت‌های چوبی اعتراض شدیدی دارند. دولت اوباما می‌گوید ایران برای بانک‌های آمریکا یک کشور تحریم‌شده محسوب می‌شود و امکان انتقال پول از طریق دیگری میسر نبوده است.

مخالفان کنگره‌نشین برای این استدلال هم پاسخ دارند و می‌گویند چند ماه پیش که وزارت انرژی آمریکا، ۳۲ تن آب سنگین ایران را به مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خرید، پس از گرفتن مجوز موردی وزارت خزانه‌داری، پول را به صورت الکترونیکی ارسال کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با اینکه اون پول حقمونه ولی در حال حاضر و با این شرایط دست آمریکا بمونه بهتره چون برگرده ایران یا اختلاس میشه از کشور خارج میشه و یا بعنوان حقوقهای نجومی میره تو جیب یه عده

    • سید انقلابی

      یه مثل ترکی هست که میگه اگه عروسی هم باشه وای به حال مرغ و اگه عزاداری هم باشه وای به حال مرغ .....واس ما چه فرقی داره اون پول بیاد یا نیاد..... اگه بیاد که یا اختلاس میشه یا .... پس بهتره نیاد و با اختلاس شدن آبروی کشور نره ..

    • علی کریمی

      بقول دوستان این پول وهفتصد ملیارد پول نفت کجا رفت از پولها هرچه که بیاد کلاهی نصیب مردم نمیشه

    • alijajarm

      آخرش ما متوجه نشدیم بعد از هشت ماه، آیا برجام به فرجام رسید یا خير؟دولتمردهاي ايرني که می گویند بله!!!!پس چرا باز آمریکا دبه در میار؟!!!دم خروس و قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو !!!

    • مريم

      بابا دست آمريكايي ها باشه ما راضي تريم تا اينكه ....

    • لطفی

      سرمایه مملکت چر ادست آمریکائی ها بماند؟
      بهتره به نسبت جمعیت کشور تقسیم تا عدالت رعایت شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج