۳۹۲۹۴۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آل سعود چگونه به جهان دروغ می گوید؟

بعداز سخنان « محمد بن نایف» ولیعهد سعودی در نشست ویژه پناهجویان و مهاجران در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و ادعای دروغین استقبال سعودی از دو و نیم میلیون آواره سوری، این سخنان حتی با اعتراض شدید برخی مخالفان نظام سوریه مواجه شد.

خبرگزاری ایرنا: بعداز سخنان « محمد بن نایف» ولیعهد سعودی در نشست ویژه پناهجویان و مهاجران در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و ادعای دروغین استقبال سعودی از دو و نیم میلیون آواره سوری، این سخنان حتی با اعتراض شدید برخی مخالفان نظام سوریه مواجه شد.
روزنامه لبنانی السفیر برای افشای دروغگوئی آل سعود به جهان نوشت: ادعای بن نایف در حالی صورت گرفته است که سعودی ها برای استقبال از آوارگان سوری سختگیری های زیادی اعمال کرده اند، به طور مثال کار در موسسه های سعودی را به وجود ضامن منوط کرده وهمچنین آواره سوری باید تضمین بدهد که از عهده تامین مخارج اسکان و هزینه های زندگی خود بر می آید.
بیشتر سوری هایی که درعربستان بسر می برند به عنوان کارگر و با قراردادهای واضح ، صریح و از راه های قانونی وارد این کشور شده اند و بیشتر آنها پیش از اینکه مساله آوارگان پدید آید درعربستان زندگی می کرده اند.

برخی سوری ها با هدف زیارت وارد عربستان شده و سپس به اقامت در این کشور تصمیم گرفته و در ازای هر شش ماه تمدید اقامت خود بیش از ۵۰۰ دلار به حکومت سعودی پرداخت می کنند.

اینها علاوه بر مخارج دیگری است که دارند و درعین حال هیچ شغلی نیز در آنجا ندارند.

بیشتر سوری ها به خاطر هزینه های تجدید اقامت و پاسپورت و مالیات ها ترجیح داده سعودی را ترک و به اروپا مهاجرت کنند.

حکومت سعودی برای اتباع کشورهای دیگر که هزینه های مربوطه را پرداخت نمی کنند مجازات هایی در نظر گرفته است و از ورود مجدد آنها به این کشور جلوگیری می کند.

السفیر تاکید کرد: به طور کلی سعودی کشوری نیست که با کارگران رفتار دوستانه ای داشته باشد و کارگران به خاطر شرایط دشوار کاری از زندگی آرام و باثباتی ندارند و سازمان های بین المللی مربوط به امور کارگران از نظام بیمه در سعودی انتقاد کرده اند.

اما در رابطه با آوارگان، سعودی جزو کشورهای استقبال کننده از آوارگان به شمار نمی آید ، اصلا آواره سوری در خاک سعودی وجود ندارد و این کشور حتی اگر آواره ای در آن باشد به آن کمکی نمی کند.

بن نایف ادعا کرد که دو و نیم میلیون آواره سوری در سعودی حضور دارند، این رقمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و بدون دقت کافی از کنار آن عبور کرد، به ویژه اینکه بدانیم ترکیه به دلایل مختلف درهای خود را بر روی آوارگان سوری باز کرده و بیشترین تعداد از آنها را پذیرفته است.

حدود 3 میلیون آواره سوری در ترکیه هستند، با این حساب چطور امکان دارد تعداد آواره های سوری موجود در سعودی تقریبا با تعداد سوری های موجود در ترکیه برابری کند؟

این روزنامه لبنانی نوشت:با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که تعداد سوری های مقیم سعودی چه به عنوان کارگر و یا به عنوان زائر، از چند صدهزار نفر فراتر نمی رود.

آمار و ارقام موسسه های بین المللی از جمله سازمان ملل نشان می دهد که تعداد آوارگان سوری در ترکیه نزدیک به سه میلیون نفر، در لبنان یک و نیم میلیون و در اردن حدود 700 هزار نفر است و همچنین در داخل سوریه، سازمان ملل تعداد آوارگان را حدود 7 و نیم میلیون نفر برآورد کرده است. مجموع همه این آوارگان به 12 میلیون و 500 هزار نفر بالغ می شود.

به این آمار باید ساکنان غیرآواره در مناطق تحت سیطره نظام سوریه را هم که حدود ۷ میلیون نفر برآورد می شود، اضافه کرد.

در مورد ساکنان مناطق خارج از سیطره نظام سوریه آمار دقیقی وجود ندارد اما تنها در بخش های شرقی حلب که مساحت آن از چند کیلومتر فراتر نمی رود احتمال وجود 200 هزار آواره وجود دارد (که البته تردیدهای زیادی در صحت این آمار وجود دارد).

بنابراین ساکنان مناطق خارج از سیطره نظام سوریه حداقل دو میلیون نفر تخمین زده می شود.

اگر به این آمار، سوری های موجود در مصر و کشورهای اروپایی را نیز اضافه کنیم که تعدادشان به حدود یک میلیون نفر می رسد، مجموع عدد نهایی 23 میلیون نفر به دست می آید.

طبق آخرین آمارگیری سوریه که در سال ۲۰۱۰ میلادی انجام شده، جمعیت سوریه ۲۳ میلیون نفر بوده است.

اگر از این میزان افراد کشته شده در جنگ را کسر کنیم و درصد خطایی نیز برای آمارهای بین المللی در نظر بگیریم، تعداد سوری های مقیم سعودی در خوشبینانه ترین حالت و بالاترین نسبت به یک میلیون نفر می رسد، با این حساب، بن نایف یک و نیم میلیون نفر باقیمانده را از کجا آورده است؟

با دقت بیشتر در خصوص آمار و ارقام منتشر شده درباره سوریه می توان به این حقیقت آشکار دست یابیم که این آمار متداول در رسانه ها اگر به صورت دقیق از همه مناطق حضور آوارگان سوری تهیه شده باشد، مجموع آنها بیشتر از جمعیت سوریه قبل از شروع جنگ خواهد بود!

السفیر خاطرنشان کرد: نتیجه اینکه عده ای در عرصه بین الملل به دنبال تجارت بر سر درد و رنج های مردم سوریه هستند و این مردم به عدد و رقم هایی تبدیل شده اند که برای بهره برداری های سیاسی و شیون و زاری سردادن در محافل بین المللی از آن بهره برداری می کنند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: اما در واقع، سوری ها قربانیانی بیش نیستند که در این معادله دیوارشان از همه کوتاه تر است، یک بررسی ساده در آمار و رقم های اعلام شده از سوی کشورهای مختلف از جمله سعودی نشان می دهد که بیشتر کشورها به جای سود رسانی به سوری ها به دنبال بهره برداری از این آمارها هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه گیری دادین بچسبین به مشکلات ریزودرشت خودتون

    • حمید هجری

      خدالعنت کنه آل سعود وداعش روکه بااین سیاست کثیف وجنایت بارشون خدمت بزرگی به اسراییل غاصب کردند ببینید اسراییل واساسا دشمنان اسلام چندین میلیارد دلار باید هزینه میکردند تا حداقل یک دهم این مصیبتها وخرابیها وکشتار را براه بیاندازند?توجه کنید تقریبا سوریه وعراق ولبنان در نزدیک اسراییل هم تلفات انسانی وهم تخریب گسترده کشورها وهم اتلاف منابع مفید مالی مسلمین به اندازه بسیار زیاد متحمل شدند وبین اتحاد کشورهای اسلامی تفرقه تاحد کشتار هم ایجاد نمودند وبااین بازیشون ضربه مهلکی به بزرگترین دشمنان اسراییل وارد کرده وتاسالها خیالشون راحته که همه درگیر بازسازی وبدهی و...هستند وتا اون موقع خودش رو تقویت واماده تر کنه الان بهترین راه همبستگی بلاد اسلام برای نابودی داعش وحامیان اون هست واز بصیرت. بی نظیر رهبری نظام بشدت حمایت وپیروی کنیم.

    • بدون نام

      چه خبرته.... ای بابا همه اش مشکلات خودمون.... کجا مشکل نیست اینقدر نباید نمک نشناس باشیم... همین آرامشی که داری. به همه چیز اولویت داره.

    • بدون نام

      خب همون جور که رسانه ها و دولت ما شب و روز به مردم دروغ میگن اونها هم حق دارن دروغ بگم رسانه های ما حتی یک اخبار رو نمیتونم راست بگن همش سانسور و سخنان رو تحریف میکنن اصلا یه روده راست تو شکمشون نیست بعد به عربستان گیر دادن اگر دولت عربستان با کارگران رفتار خوبی نداره خب غلط میکنن میرن اونجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج