۳۹۵۱۸
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

عبور از پل های عجیب دنیا

بیشتر پل ها یک ماموریت دارند و آن انتقال آدم ها و وسایل نقلیه از نقطه ای به نقطه دیگر است. اما گاهی هم پیش می آید که معمارها و مهندسین دوست دارند خلاقیت به خرج دهند و پل هایی طراحی کنند که حسابی ذهن آدم را درگیر خودشان می کنند.در اینجا عجیب ترین پل های جهان را برایتان معرفی کرده ایم.


عبور از پل های عجیب دنیا





برترین ها: بیشتر پل ها یک ماموریت دارند و آن انتقال آدم ها و وسایل نقلیه از نقطه ای به نقطه دیگر است. اما گاهی هم پیش می آید که معمارها و مهندسین دوست دارند خلاقیت به خرج دهند و پل هایی طراحی کنند که حسابی ذهن آدم را درگیر خودشان می کنند. پل هایی که ایده های جالبی پشت آنها خوابیده است و برای اهداف جالب توجهی طراحی شده اند. به طور مثال، پل Eye در چین،که 6 مسیر آن با یکی از چرخ و فلک های بزرگ جهان احاطه شده است. یا پل Sunken در هلند که به گونه ای ساخته شده است که تصور می شود آدم ها از وسط آب رد می شوند. در اینجا عجیب ترین پل های جهان را برایتان معرفی کرده ایم.

عبور از پل های عجیب دنیا

Tianjin Eye
تیانجین - چین

چه زمانی نمی توان به یک پل گفت که تو پل هستی؟ وقتی که نقش چرخ و فلک را داشته باشد. پل Tianjin Eye 394 فوت بلندی دارد و بالای رودخانه های‌هه در شمال چین بنا شده است. این پل در سال 2007 میلادی تکمیل شد. هر کدام از صندلی های این چرخ و فلک ظرفیت 8 نفر را دارد. یک دور چرخش کامل این چرخ و فلک حدود یک ساعت زمان می برد و یک سرگرمی جالب برای مسافرانی است که هر روز در ترافیک پل گرفتار بودند.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل لگو
وپرتال - آلمان

پل های کمی در دنیا وجود دارند که از پایین زیبا دیده شوند. این پل به ظاهر ساده و معمولی، در طول چهار هفته توسط هنرمندی به نام Megx به شکل لگوهای اسباب بازی تغییر شکل داد. هر خودرو یا رهگذری که از زیر این پل عبور می کند دچار حس نوستالوژیک کودکی خود می شود.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل غلتان
لندن

موسسه معماری Heatherwick پل جالب توجهی روی کانال گرند یونیون شهر لندن ساخته است که علاوه بر انتقال آدم ها به آن سوی کانال، به کشتی ها و قایق ها نیز اجازه می دهد تا به راحتی در مسیر خود حرکت کنند. این پل عجیب و جالب توجه از 8 بخش تشکیل شده است که می توانند جمع و باز شوند. این پل در میانه روز جمعه هر هفته شروع به کار می کند و بدون توجه به ازدحام قایق ها، مردم بسیاری در مقابل آن صف می کشند تا از روی آن عبور کنند.


عبور از پل های عجیب دنیا
پل فرورفته
هالسترن - هلند

دو معمار هلندی به نام های رو کاستر و اد کیل، پلی فرورفته در شهر هالسترن هلند ساخته اند. این پل به طور عجیبی درون آب ساخته شده و تصور می شود مردم از داخل آب عبور می کنند. این پل در منطقه دفاعی قلعه de Roovere که در سال ۱۷۰۰ میلادی برای دفاع از هلند در برابر حمله کشورهای فرانسه و اسپانیا ساخته شده است، قرار دارد.


عبور از پل های عجیب دنیا

چرخ فالکریک
فالکریک، اسکاتلند

در جست و جوی راهی برای اتصال دو کانال فورث و کلاید و یونیون، در سال 2002 میلادی، شرکت British Waterways چرخ فالکریک را ساخت. یک اختراع عجیب که در واقع تنها بالابر قایق چرخان در جهان است. چرخ فالکریک، با چرخشی آهسته، شناور را از یک کانال به کانال دیگر منتقل می کند. این پل در شهر فالکریک در کشور اسکاتلند قرار دارد.


عبور از پل های عجیب دنیا

Slauerhoffbrug
Leeuwarden، هلند

در شهر Leeuwarden پلی وجود دارد که آدم را یاد فیلم تخیلی جنگ ستارگان می اندازد. هنگامی که یک کشتی می خواهد از رودخانه هارلینگر وارت عبور کند، بازوی مکانیکی این پل، یک تکه 50 فوتی از جاده را روی هوا بلند می کند و نگه می دارد. درست مثل اینکه یک روبات یک تکه کیک در دست بگیرد.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل دوستی
نانتان، ژاپن

اصولا پل کوتاه ترین مسیر بین دو ساحل است. اما پل دوستی در ژاپن یک پل معمولی نیست. این پل در شهر زیبای یوشی، در نزدیکی کیوتو واقع شده است و یک دایره بزرگ با قطر 262 فوت است. طراح این پل یک معمار ژاپنی به نام نوریهیکو دان است.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل لندن
رودخانه هاواسو

اگر قرار بود این پل بالای رودخانه تیمز در لندن ساخته شود، یک پل کاملا معمولی به شمار می رفت. اما چیزی که این سازه قدیمی را غیرمعمول و عجیب ساخته، این است که در سال 1968 میلادی این پل توسط روبرت مک کولاک خریداری شد، همه سنگ های آن دانه به دانه جدا و به روی رودخانه هاواسو منتقل شدند.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل خرچنگ

جزیره کریسمس، استرالیا

چرا خرچنگ ها از خیابان عبور می کنند؟ چون می خواهند به سمت دیگر بروند و به ۱۲۰ میلیون خانواده خود برسند. جزیره کریسمس در استرالیا که در ۲۳۰ مایلی ساحل اندونزی قرار دارد، هر ساله شاهد مهاجرت دسته جمعی خرچنگ ها به سمت اقیانوس هستند. مهاجرت این جانداران در این مقیاس باعث می شود که در جاده راهبندان به وجود بیاید و عملا بی استفاده شود. به همین منظور، در این منطقه پلی اختصاصی برای خرچنگ ها ساخته شده است تا از میزان ترافیک بکاهد.


عبور از پل های عجیب دنیا

پل مواج هندرسون

سنگاپور

این پل مواج فلزی که شیاردار است روی رودخانه هندرسون در سنگاپور ساخته شده است. این پل که فقط برای عبور عابران پیاده طراحی شده است در طول شب با چراغ های زیبایی روشن می شود و نمای زیبایی به منطقه می دهد. پل مواج دو پارک روستایی را در دو طرف رودخانه به هم وصل می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      مرسی از سایتتون.معرفی پل ها عالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج