۳۹۶۸۰۶
۱ نظر
۵۲۲۶
۱ نظر
۵۲۲۶
پ

راز محل دفن کریستف کلمب

در «Santo Domingo Este» در جمهوری دومینیکن، یک بنای تاریخی بلند وجود دارد که به منتسب به کریستف کلمب است. این بنا که «Faro a Colon» نام دارد در زبان اسپانیایی به معنی «فانوس خانه کلمبوس» است.

برترین ها: در «Santo Domingo Este» در جمهوری دومینیکن، یک بنای تاریخی بلند وجود دارد که به منتسب به کریستف کلمب است. این بنا که «Faro a Colon» نام دارد در زبان اسپانیایی به معنی «فانوس خانه کلمبوس» است که به خاطر سیستم روشنایی قدرتمندی که دارد و از حدود ۱۵۰ اشعه نورافکن تشکیل شده که پرتوهای عظیمی به سوی آسمان روانه می کند، این نام را به آن داده اند. پرتوها آنقدر قدرتمند هستند که می توانند از فاصله ای به دوری پورتوریکو دیده شوند. متاسفانه وقتی این پرتوهای ۷۰ کیلوواتی روشن می شوند، برق محدوده همسایگی فانوس خانه قطع می شود و به همین دلیل به ندرت آن را روشن می کنند.
چیز دیگری که باعث می شود فانوس خانه کلمبوس به یک جاذبه ویژه تبدیل شود این است که ادعا می شود بقایای کریستف کلمب در آن وجود دارد، ادعایی که توسط کلیسای سویل اسپانیا به چالش کشیده شده است.
کریستف کلمب در ۲۰ مه ۱۵۰۶ در والادولید اسپانیا درگذشت. او ابتدا در یک صومعه کوچک در والادولید به خاک سپرده شد اما سه سال بعد به خواست پسرش به صومعه لاکارتوجا در سویل منتقل شد. در سال ۱۵۴۲ او بار دیگر نبش قبر شد و به سانتودومینگو در جمهوری دومینیکن امروز منتقل شد، این بار به خواست همسرش برای تحقق خواسته کلمب برای اینکه او را در سرزمین مورد علاقه اش دفن کنند. اما باز هم کلمب برای همیشه در آنجا نماند. حدود ۲۵۰ سال بعد در سال ۱۷۹۵، فرانسه اسپانیا را برکنار کرد و کنترل کل جزیره هیسپانیولا را که امروزه از جمهوری دومینیکن و هائیتی تشکیل می شود را در دست گرفت. هنگامی که اسپانیایی ها آنجا را ترک کردند، بقایای کلمب را با خود به هاوانا، کوبا بردند. بعد از استقلال کوبا پس از جنگ آمریکا اسپانیا در سال ۱۸۹۸، باز هم بقایا به اسپانیا و کلیسای جامع سویل منتقل شد. اما در سانتو دومینگو کارگران ساختمانی در حال حفر جعبه ای پیدا کردند که روی آن نوشته بود «مرد درخشان و برجسته، کریستف کلمب» و داخل جعبه قطعات استخوان بود.
جمهوری دومینیکن ادعا می کند اسپانیایی ها در سال ۱۷۹۵ جسم اشتباهی را با خود بردند اما مقایسه DNA نمونه های گرفته شده از جسد موجود در سویل با برادر کلمب که او هم در سویل دفن شده مطابقت می کند. محققان سال هاست تلاش می کنند جمهوری دومینیکن را متقاعد کنند نمونه ای از بقایای جسد را برای تجزیه و تحلیل DNA به آن ها قرض دهد تا راز محل دفن کریستف کلمب آشکار شود اما جمهوری دومینیکن از این کار امتناع می کند. اینکه به طور قطعی بگوییم جسد کریستف کجاست کار مشکلی است اما این احتمال هم وجود دارد بین اسپانیا و جمهوری دومینیکن تقسیم شده باشد.
راز محل دفن کریستف کلمب
راز محل دفن کریستف کلمب
راز محل دفن کریستف کلمب
راز محل دفن کریستف کلمب
راز محل دفن کریستف کلمب
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      بنده خدا چه قدر گور به گور شده!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج