adexo3
۳۹۸۶۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

همزمان با آغاز محرم؛ برنامه‌های جدید پا به رسانه ملی می‌گذارند؛

تلویزیون سیاهپوش می‌شود

این روزها شبکه‌های مختلف سیما در تدارک برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌ها و سریال‌های مناسب این ایام هستند و به همین خاطر به معرفی این کارها در شبکه‌های سراسری پرداختیم. فقط در این میان شبکه پنج هنوز برنامه مشخصی ندارد. در ادامه با این برنامه‌ها و ساعت و روز پخش آن‌ها آشنا خواهید شد.

خبرگزاری صبا: این روزها شبکه‌های مختلف سیما در تدارک برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌ها و سریال‌های مناسب این ایام هستند و به همین خاطر به معرفی این کارها در شبکه‌های سراسری پرداختیم. فقط در این میان شبکه پنج هنوز برنامه مشخصی ندارد. در ادامه با این برنامه‌ها و ساعت و روز پخش آن‌ها آشنا خواهید شد.

شبکه یک سیما

*از شبکه یک سیما هر روز صبح بین ساعت ۸ تا ۹ صبح آغاز می‌شود. بر این اساس در دهه اول محرم هر روز در همین ساعت سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و در دهه دوم هم سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی میرباقری از روز ۱۳ مهر پخش خواهد شد.

*برنامه «آفتاب شرقی» که هر روز قبل از اذان ظهر به روی آنتن می‌رود در ایام محرم با دکوری جدید و موضوعاتی متناسب با این ایام، با حضور کارشناسان پخش خواهد شد.

*هر روز قبل از پخش اخبار ساعت ۱۴، ۱۹ و ۲۱ در سه نوبت مدیحه‌سرایی مداحان پخش می‌شود. همچنین حوالی ساعت ۱۶ نیز فیلم‌های مستندی مرتبط با موضوع عاشورا پخش می‌شود که این مستندها ۱۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از آثاری که در شبکه یک، شبکه مستند و مرکز سینمای تجربی و مستند تولید شده‌اند، خواهد بود.

*بین دو بخش خبری ساعت ۱۹ و ۲۱ از شب اول محرم(۱۱ مهر) برنامه زنده و گفت‌وگو‌محوری به‌مدت تقریبی ۷۰ دقیقه به روی آنتن خواهد رفت با نام «ولی قولش نه» که سعید عباسی تهیه‌کنندگی این برنامه را برعهده خواهد داشت. این برنامه زنده، ترکیبی و تعاملی خواهد بود و بخش‌های متنوعی را در دل خود جای داده است. رویکرد این برنامه پرداختن به آثار، تولیدات و محصولات فرهنگی در موضوع عاشوراست که در آن کتاب‌ها، فیلم‌ها و اشعار با حضور صاحبان آثار معرفی و پخش می‌شود.

*هر شب بعد از بخش سریال شبانگاهی، ویژه برنامه ۷۰ دقیقه‌ای معرفتی و زنده با موضوع اباعبداله‌الحسین(ع) و معارف عاشورا روی آنتن خواهد رفت. در اصل این برنامه زنده ادامه برنامه «ولی قولش نه» است با مجری جدید ولی در همان دکور. در این برنامه هر شب با حضور یکی از کارشناسان برجسته حوزه معارف دینی و اخلاقی، موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا و آثار و برکات عزاداری امام حسین(ع) مطرح خواهد شد. در این برنامه هر شب مقتلخوانی نیز پخش می‌شود.

*از روز نهم محرم به بعد ۱۰ فیلم موضوعی از سریال مختارنامه تدوین شده است که به تناوب روی آنتن می‌رود.

شبکه دوم سیما

*«تن‌های تنها»؛ این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد ابهری، کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه دو که با هدف آشنا کردن نوجوانان با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا(ع) با بهره‌مندی از منابع معتبر در دهه اول محرم ساعت ۱۷ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

*«دو رکعت عشق» ؛ برنامه‌ای است که بهروایت لحظات درخشان عاشورا به‌صورت نمایشی و تغزیه، معرفی یاران امام حسین(ع)، روایت کربلا از زبان حضرت علی‌اصغر(ع)، مقتلخوانی، عکس عاشورا، معرفی شهدای نوجوان، خوانش اشعار برگزیده عاشورایی توسط شعرا، نوحه‌سرایی و سینه‌زنی نوجوانان در تکایا و ... می‌پردازد و در این ایام پخش خواهد شد.

*«کوی محبت»؛ کاری از گروه امور اجتماعی و به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی در ایام محرم هرشب ساعت ۱۹:۳۰ و شب‌های تاسوعا و عاشورا ساعت ۲۳ از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این برنامه با نگاهی به ابعاد قیام امام حسین(ع) به‌صورت پخش زنده از حرم حضرت امام حسین(ع) روی آنتن می‌رود. گفت‌وگو با کارشناسانی چون حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام امیر انصاریان، حجت‌الاسلام کازرونی و ... همراه با مداحی ویژه شب‌های سوگواری از جمله بخش‌های این برنامه است.

*پخش سخنرانی شیخ حسین انصاریان و حجت‌الاسلام پناهیان، همچنین استفاده از فرازهایی از بیانات مرحوم حق‌شناس در کنار مراسم مداحی با نوای حاج محمود کریمی، حاج میثم مطیعی، حاج سلیم موذن‌زاده، حاج حسن خلج و حاج حسین فخری از جمله تدارکات ویژه شبکه دو سیما برای ایام محرم است که هر روز طی دو نوبت در ساعت ۹ و ۱۳:۲۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

*برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و سحر رضوی در ایام محرم با رویکرد تقویت و ترویج مبانی عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در بستر خانواده و لزوم انتقال نسل‌به‌نسل باورهای دینی و محبت اهل بیت(ع) از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۱۵ روی آنتن می‌رود.

*مستند «فانوس خیال» به تهیه‌کنندگی سیدحسین حقگو هر روز ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه مجموعه مستندی بدیع و خلاقانه از عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم شبه‌جزیره هند و انعکاس ابراز ارادت شیعیان هندوستان به بارگاه امام حسین(ع) همراه با معرفی آداب و رسوم و نوحه‌سرایی ویژه این نقطه از جهان است. همچنین طبق سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی مصادف با ٥ محرم ( ١٦ محرم) و «احلی من‌العسل» ویژه حضرت قاسم(ع) در روز ششم محرم پیش از اذان ظهر پخش خواهد شد.

*پخش سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو به همراه مجموعه‌های نمایشی مناسبتی دیگر ساعت ۲۱:۳۰ و ارائه مستندهایی درباره اربعین هرشب ساعت ۲۳:۳۰ از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده شبکه دو در ایام محرم است که به همراه برنامه‌هایی چون زنده باد زندگی، روبراه، نما دو و ... که متناسب با روزهای محرم تهیه و تولید می‌شوند از دیگر برنامه‌های این شبکه است که برای ایام محرم تدارک دیده است.

*ویژه برنامه «مغناطیس» نیز از ۲۰ محرم تا اربعینسیدالشهدا(ع) با موضوع آمادگی برای اقامه حماسه پرشکوه اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام محرم استکه ساعت ۲۱ برای پخش آن درنظر گرفته شده است.

شبکه سه سیما

*مجموعه «منظومه بیداری» به تهیه‌کنندگی هادی پورحامدی برای نیمه اول محرم از یک‌شنبه ۱۱ مهرماه ،هرشب ساعت۲۲:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.«منظومه بیداری» در ۱۵ قسمت ۴۵دقیقه‌ای کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما که برای این ایام تهیه شده است. این برنامه با حضور کارشناسانی چون حجت‌الاسلام کارگر، حجت‌الاسلام دکتر بهروزی‌لک، دکتر گودرزی و ... به موضوعاتی چون «عاشورا و خانواده»، «عاشورا و تمدنسازی»، « عاشورا و مهدویت»، «گفتمان جهانی امام حسین‌(ع)»، «تربیت عاشورایی»، «امام به‌مثابه یک آینده‌پژوه»، «عاشورا، ایمان فعال، ایمان منفعل»، «مدیریت راهبردی امام حسین(ع)»، «گوهر اشک»، «عاشورا به‌مثابه محتوا و رسانه»، «ظرفیت‌های آینده‌نگری عاشورا در حل مسایل اجتماعی»، «عاشورا تاریخ گفتمان‌ها نه وقایع» و «عاشورا عامل انسجام و هویت مسلمانان با بهره‌گیری از مفاهیم قیام عاشورا» می‌پردازد.
این مجموعه برنامه تلاش می‌کند واقعه عظیم عاشورا را سرلوحه کار خود قرار دهد و فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه کند . از بخش‌های دیگر این مجموعه گزارش‌های مردمی، شعر عاشورایی و گفت‌وگو با شاعران است .

*مجموعه مستند« ادب حضور» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای به معرفی هیئات جوانان انقلابی می‌پردازد. این مجموعه مستند به سراغ هیات‌هایی چون ثاراله زنجان ،رزمندگان اسلام قم ،میثاق با شهدا، فدائیان حسین (ع)اصفهان ، فاطمیون قم، ...و ثاراله رشت رفته و با اعضای این هیئات از سخنران ،مداح و خدمه گرفته تا مدیر هیات گفت‌وگو کرده است.

*اعضای این هیات‌ها چون حجت‌الاسلام پناهیان ،حجت‌الاسلام علوی تهرانی ،همچنین حاج مهدی سلحشور ،حاج سیدمهدی میرداماد ،حاج مهدی رسولی، حاج ابوذر بیوکافی،.... و سیدرضا نریمانی « مقدمات و آدابی که انسان برای حضور در مجالس عزاداری سیدوسالار شهیدان...باید رعایت کند، را بیان می‌کنند. مجموعه مستند« ادب حضور» به تهیه‌کنندگی حسن محمدیان‌مفرد کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به مناسبت ماه محرم‌الحرام، از یک‌شنبه 11 مهر، هرشب ساعت20:15 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

نسیم

شبکه نسیم در این ایام بیشتر به پخش برنامه‌های تامینی می‌پردازد و البته بنا به اعلام قائم‌مقام این شبکه به «صبا» برنامه‌ای به نام «این‌جا چه خوب است»به کارگردانی نیما دهقان بعد از هفت امام حسین(ع) و اوایل آبان‌ماه از این شبکه پخش می‌شود.

الکوثر

*ویژه برنامه «ثاراله» به‌صورت زنده و مستقیم در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای با حضور کارشناسان برجسته حوزه معارف دینی و اخلاقی، ساعت 22 هرشب در این ایام از شبکه پخش خواهد شد. این برنامه از تهران و کربلای معلی، در هرقسمت با بررسی شخصیت یکی از یاران امام حسین(ع)، مهمان مخاطبان شبکه خواهد بود.

*برنامه «مصباح‌الهدی» در 13 برنامه 25 دقیقه‌ای در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، با اجرای یوسف تبریزیان روی آنتن خواهد رفت. برنامه میزبان اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان برجسته‌ای همچون دکتر عصریبانی، دکتر عدنان اشکوری و... و همچنین شعرا و مداحان ممتاز عربی خواهد بود.

*«سخنرانی مذهبی» از خطیبان مشهوری همچون شیخ آل سیف از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر در 60 قسمت 50 دقیقه‌ای در جدول پخش برنامه‌های شبکه خواهد بود. بینندگان محترم می‌توانند این سخنرانی‌ها را ساعت 1 بامداد در طول ایام ماه‌های محرم و صفر از شبکه الکوثر دنبال کنند.

*برنامه زنده «صباح‌الکوثر» از اول تا هشتم محرم به‌صورت ویژه به موضوع عاشورای حسینی و زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) خواهد پرداخت.

*سریال «آخرین دعوت» به زبان عربی و سریال «یلدا» با زبان فارسی و زیرنویس عربی در ایام ماه محرم از شبکه پخش خواهد شد.

شبکه چهار

*مستند ۷ قسمتی «ضریح» به کارگردانی حمید عطارد به مراحل ساخت ضریح جدید اباعبداله‌الحسین(ع) در قم می‌پردازد. در این مستند مراحل ساخت ضریح امام حسین(ع) به دست هنرمندان ایرانی به تصویر کشیده شده است.

*مداحی و شعرخوانی با توجه به نامگذاری هریک از شب‌های محرم در قالب برنامه «همپای کاروان» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علیرضا کرمی پخش می‌شود.

*مستند «پشت فرات» به تهیه‌کنندگی محمد هوشمند و کارگردانی مهناد کریمان پشت‌صحنه برخی از مجموعه‌های نمایشی پخش شده در ماه‌های محرم سال‌های گذشته، را به تصویر می‌کشد.

*سخنرانی علامه جعفری و مستندهای اجاق روشن، هیات، این‌جا فرشته می‌شوی، سقاتالار و روایت محرم (به تصویر کشیدن محرم در سایرکشورها) از دیگر برنامه‌هایی است که واحد تامین برنامه برای پخش در این ایام تدارک دیده است.

*گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهار نیز ویژه‌برنامه «راهی به روشنایی» را در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در این ایام تهیه و تولید می‌کند.

...............

سریال‌ها


*** شبکه یک

سریال «گشت ویژه» به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای، از 10 مهر، هرشب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد.

حمید گودرزی، شاهد احمدلو، محمود پاک‌نیت، پدرام شریفی، امیر کاظمی، داریوش اسدزاده، آزیتا لاچینی، طوفان مهردادیان، مهرداد فلاحتگر، حسین سلیمانی، سوگل طهماسبی و ... در سریال «گشت ویژه» بازی می‌کنند.

موضوع سریال «گشت ویژه» درباره ماجراهای یک تیم پلیس است که با مسائل و جرائم انتظامی مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند. این تیم متشکل از نیروهای زبده و ورزیده است که در چالش با پرونده‌های پلیسی به رویارویی و حل‌وفصل آن‌ها می‌پردازند.

*** شبکه سه

مجموعه تلویزیونی «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از دوشنبه 12 مهرماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این سریال در12 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در سال 1385 است که علیرضا افخمی نگارش آن‌را برعهده داشت و در نوروز 85 از این شبکه به پخش رسید.

فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ، محسن قاضی‌مرادی و مهوش وقاری در سریال «وفا» هنرنمایی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: جوان یهودی ایرانی در حین تحصیل در کشور لبنان با دختری مسلمان به‌نام وفا آشنا شده که شیفته رفتار و اعتقادات او می‌شود. پس از برگشت به ایران، به علت سوءتفاهامات زندانی می‌شود و پس از ماه‌ها شرایط بازگشت به لبنان را ندارد. سرانجام پس از آزادی و بازگشت به لبنان مورد خیانت و سوءاستفاده‌های اطرافیانش قرار می‌گیرد و ...

مجموعه تلویزیونی «وفا» از دوشنبه 12 مهرماه هرشب ساعت 20:45، از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. بازپخش این سریال ساعت 1:00 بامداد، 9:45 و 15:15 روز بعد است.

*** شبکه پنج

مجموعه نمایشی «گناه چهارم» به تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان و کارگردانی عباس خواجه‌وند به‌روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

امیرمحمد زند، کاظم افرندنیا، کیمیا باباییان، جمشید جهان‌زاده، آرمان صورتگر، زهره حمیدی و... هنرمندانی هستند که در این مجموعه حضور دارند.

«گناه چهارم» مضمونی اجتماعی‌ـمذهبی دارد و داستان زندگی دو خانواده را روایت می‌کند که بر اثر خشم حاصل از یک اتفاق کوچک درگیر مقوله قتل می‌شوند و در ادامه همین امر باعث به‌وجود آمدن اتفاقات مختلفی در طول داستان خواهد شد.

*** شبکه افق

پخش سریال «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داوود میرباقری از چهارشنبه 7 مهرماه هرشب از شبکه افق آغاز شده است.

داستان «معصومیت ازدست رفته» به سده نخست هجری برمی‌گردد و با محوریت شخصیتی به‌نام شوذب شکل می‌گیرد. شوذب از یاران حضرت علی(ع) است ولی حالا خزانه‌دار کوفه و امویان شده؛ میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند. اولین زن ماریاست که زمانی مسیحی بوده است و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی دارد که به منزل آن‌ها سر می‌زده و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. دیدن شوذب، ماریا را به یاد علی می‌اندازد و همین بتدریج علاقه او را به شوذب شکل می‌دهد. ماریا که پس از مرگ مادر به دیر سپرده شده و به قالب راهبه مسیحی درآمده است، همچنان دل در گرو عشق شوذب دارد و برایش پیام‌هایی عاطفی می‌فرستد و در مواجهه بین این دو، شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود.

اما زن دوم یک یهودی است به نام حمیرا که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را بتدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد.

امین تارخ، سارا خوئینی‌ها، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران این سریال هستند؛ محمد اصفهانی هم تیتراژ انتهایی آن را اجرا کرده است.

این سریال از چهارشنبه 7 مهرماه هرشب (شنبه تا چهارشنبه) ساعت 23 و تکرار آن روز بعد در ساعت‌های 9:30 و 14:30 به روی آنتن شبکه افق می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج