۳۹۸۷۸۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کولما، شهر مرده ها

در جنوب سانفرانسیسکو در نزدیکی شهر دالی، شهر کوچکی به نام کولما «Colma» قرار دارد که نسبت مرده ها به زنده های آن حدود هزار به یک است.

برترین ها: در جنوب سانفرانسیسکو در نزدیکی شهر دالی، شهر کوچکی به نام کولما «Colma» قرار دارد که نسبت مرده ها به زنده های آن حدود هزار به یک است. مساحت این شهر حدود ۵ کیلومتر مربع است اما در آن ۱۷ گورستان با بیش از ۱.۵ میلیون مرده وجود دارد. تقریبا تمامی مرده ها ساکنان سانفرانسیسکو بودند، هم در طول عمرشان و هم بعد از آن. اما در قرن اخیر، شهر فرمان داد که همه مرده ها باید از محدوده شهر دور شوند. دولت استدلال کرد که گورستان باعث شیوع بیماری ها می شود اما انگیزه اصلی بالا رفتن قیمت زمین بود در سانفرانسیسکو بود که بسیار ارزشمندتر از افراد مرده می نمود.
صدها هزار جسد از خاک بیرون کشیده شده و به زمین های خالی جنوب شهر برده شدند و کم کم کولما شروع به شکل گرفتن کرد. ساکنان کولما عمدتا گورکن، باغبان و سازندگان مونومان بودند. اما بعد از سال های ۱۹۸۰ افراد و مشاغل دیگری هم در اینجا سکونت گزیدند. امروزه این شهر کوچک کسب و کارهای زیادی از جمله نمایندگی های خودرو و مراکز خرید دارد و هم چنین در سال های اخیر میزبان مسابقات مشت زنی بوده است.
تاریخچه کولما در واقع به اواسط قرن نوزدهم بازمی گردد. طمع یک شبه ثروتمند شدن، صدها هزار جوینده، بازرگان و سایر مهاجران را از سراسر جهان به کالیفرنیا آورد. ده ها هزار نفر در سانفرانسیسکو به نتیجه رسیدند. اما جستجوی طلا کار آسانی نبود. هزاران نفر در حوادث جان خود را از دست می دادند و دیگران از بیماری هایی مثل وبا رنج می بردند و در این شرایط بود که نیاز به گورستان های بیشتر در سانفرانسیسکو حس می شد. بیش از دو جین گورستان در این شهر بنا شد و تقریبا همه ظرفیت آن ها پر شد. امروزه کولما 1800 ساکن زنده و 1.5 میلیون مرده از جمله مشهورترین شخصیت های آمریکایی مثل لوی اشتراوس، ویلیام راندولف هرست و آمادئو جیانینی را در خود دارد.
کولما، شهر مرده ها
کولما، شهر مرده ها
کولما، شهر مرده ها
کولما، شهر مرده ها
کولما، شهر مرده ها
کولما، شهر مرده ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج