اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۹۳۹
۱۸ نظر
۵۰۰۰
۱۸ نظر
۵۰۰۰
پ

خبر خوش برای محکومان مهریه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بررسی تغییرات ماده دو قانون محکومیت های مالی گفت : در این اصلاحیه اصل بر معسر بودن محکومان دیه و مهریه قرار گرفته و آنها زندانی نمی‌شوند.

خبرگزاری مهر: عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بررسی تغییرات ماده دو قانون محکومیت های مالی گفت : در این اصلاحیه اصل بر معسر بودن محکومان دیه و مهریه قرار گرفته و آنها زندانی نمی‌شوند.

ابوالفضل ابوترابی در این باره گفت: یکی از دستور کارهای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی اصلاح ماده دو قانون محکومیتهای مالی می باشد. در حال حاضر گروهی از کارشناسان معتقدند این ماده نیاز به تغییراتی دارد و در آن بین معسر و غیر معسر باید تفکیک قائل بود.

وی افزود: بخشنامه رئیس قوه قضائیه نیز در این زمینه کارساز نبود و درباره آن قضات تفسیرهای متفاوتی را بیان کرده و اجرای یک رویه را شاهد نبودیم. به همین خاطر بهترین راهکار اصلاح این ماده قانونی بود تا یک رویه ثابت به وجود بیاید و افراد معسر هم به زندان فرستاده نشوند.

نماینده مردم تیران و نجف‌آباد ادامه داد: در این تغییرات، بین محکومان مهریه و دیه و محکومان چک تفاوت وجود دارد. درباره محکومان مهریه و دیه اصل بر اعسار است و محکوم به زندان نمی رود. البته برای او محرومیتهای اجتماعی درنظر گرفته می شود.

حال آنکه شاکی نیز می تواند ایسار محکوم را ثابت کند. در مورد محکومان چک نیز اصل بر ایسار است. به همین خاطر محکوم می رود زندان تا اعسار او در زندان ثابت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • eli

      چرا محکومان مهریه نرن زندان وقتی مردی به زنش ظلم میکنه، خیانت میکنه بعدم خیلی راحت طلاقش میده آخه چیزی نداره از دست بده اون وقت زنن بیچاره آبروش و چیزای دیگه شو از دست میده اون وقت مهریه شم که....

    • بدون نام

      vaghean ke baese tassofe hey be ein aghayone porru ru bedin ta rahat donbale kesafatkarishun beran kasi ke vose mali nadare bebakhshid ha ghalat mikone mabaleghe bala ro ghabul mikone aghe har kas hado hudude khodesho bedune hich vaght haghe kasi khorde nemishe mashallah ke tu mamlakate ma a zan zalili vujud dare.

    • حسرت

      نمیدونم چرافقط مجلس به فکر راحتتر کردن آقایونه!یه کم هم به فکر خانومایی باشن که بعداز طلاق بایدزندگی کنن،ولی چون نه کاردرست وحسابی هست ونه مکان سالم برای کارواسه یه مطلقه،مجبورن میرن یاخودکشی میکنن،یاگدایی ویاروسپی گری

      پاسخ ها

      • استار

        والا، از اون ور مي‌گن هر چند تا دلتون خواست زن صيغه كنيد، مهريه نداريد زندان نريد، ارث بيشتر بهشون مي‌رسه، بچه مال اونا ميشه، ديه‌شون بيشتره، حالا انگار اين پسرا چه گلي به سر ماماناشون زدن كه به ما بزنن،

    • آرش

      در جواب آن خانم محترم عرض کنم که اگه کسی مطمئن باشه مردش داره بهش خیانت می کنه (بالاترین مشکلات را گفتم) آیا با زندان کردن و مهریه گرفتن کاری رو پیش می بره ؟ آیا بهتر نیست که همچین آدم بی ارزشی رو بدون دردسر ترک کنه ؟! چه خوبه که مرده راضی بشه راحت طلاق شما رو بده!!! پس احساس آرامشی که بعد از جدائی از یک مرد خائن به شما دست ویده خیلی با ارزش تر از همه چیز مثل مهریه و زندان و .... می باشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی چی باید از خدات باشه راحت طلاقت بده؟مگه ما حقی نداریم؟تو حال نکردی باید پاتو بذاری روی گلوی زنه مهرشم ندی طلاقشم ندی؟یه وقت سردیت نکنه؟؟؟؟

      • محسن

        اینجوری مردا را باید گذاشت سینه دیوار و اونو بامیخ طویله به دیوار کوبید مرد پس به کی میگن به اونی که ارزش زن وزنگیشو به لجن میشه حیوون هم نمیشه گفت مرد که جای خود دارد

    • محسن

      مهریه یه حق بیخودیه که برای زنا قائل شدن این حق مال قدیم بود که زنا تو خونه میشستن بیرون نمیرفتن نه مال الان

    • بدون نام

      قانون های این مملکت بر اساس ظلم به خانوما شکل گرفته

    • امین

      من یه مرد 33 ساله هستم سال 86 ازدواج کردم سال 90 به دلیل تهمتی که زنم بهم زدحاضرنشد باهام زندگی کنه ومهریشو به اجرا گذاشت. خونه و زندگی با تمام وسایل زندگیمو حتی ماشین زیرپامو که باهاش امرارمعاش میکردم ازم گرفتن ودادن به این خانم .الان این خانم سرکاره حقوق میگیره خونه مامانش اتاق گرفته داره زندگی راحت میکنه ماهی 500 هزارتومن دادگاه بابت اقساط مهریه (600سکه)داره ازم میگیره .حالا من موندم و یه تهمتی که بعداز یکسال ونیم همه فهمیدن تهمت بوده با ماهی 300هزارتومن مابقی حقوق + ماهی 500هزارتومن قسط وام ماهی 200هزارتومن کرایه خونه ماهی 200هزارتومن هزینه رفت وامد به اداره منهای مابقی تمام هزینه های دیگه-شما بگید بازم مهریه حق قانونی خانمها هست یانه

      پاسخ ها

      • استار

        آخه امين خان، مشكل اينجاست كه تر و خشك با هم ميسوزن،
        همسايه ما مدتي يه خانوم رو ميّبرد خونه‌اش، تازه فهميديم طرف همسر صيغه‌اي ايشونه، با كلي افتخار هم به همه نشونش مي ده و ميگه همسر صيغه‌ايمه، اون وقت زن بيچاره‌اش كه واسه خودش آدم خيلي محترميه و از ترس آبروش طلاق نمي‌گيره بايد چيكار كنه؟ به خدا جامعه خيلي بد شده، ْآدم نمي‌دونه چيكار كنه؟

    • مونا

      منم در جواب شما که میگی مهریه مال قدیمه باید بگم مردای قدیم خیلی مردتر از الان بودن نه خیانت میکردن نه نیازی بود زن مهرشو بگیره.هیچ زنی دوست نداره زندگیش بهم بخوره همین حقم ازش میگیرید؟ده تا زن داشتنم مال زمان پیامبر بود چه طور الان بر خود واجب و مسلم میدونی؟
      یک مشت عرب صب تا شب میشینن واسه اینکه تعدد زوجین راه بندازن هرروز قانون برا راحت شدن مهریه میذارن تا مثلا افزایش جمعیت بدن

      پاسخ ها

      • محسن

        مونا خانم زنای قدیم زن هم خیلی از زنای الان زن تر بودن الان مردا فقط باید هر چی در میارن بدن شما تازه بازم طلب دارین مگه تو زندگی چیکار میکنین که اینقدر پرمدعا و پر توقع هستین و همیشه و همه جا از همه طلبکارین؟

      • رضا

        شما زنا همه دنیا رو هم بهتون بدن بازم میگید حق ما رو دارن میخورن.

    • رضا

      به نظر من هم زنها خیلی زیاده خواه شدن. خودشون هم نمیدونن چی میخوان فقط هر طرف به نفعشونه همون رو بی کم و کاست میخوان و یه چیزی هم که مال قدیم بوده یاد گرفتن که به زن داره ظلم میشه و ... والا الان توی مملکت ما فشاری که روی مردا میاد کمر فیل رو میشکنه . این موقع ها زنا میگن : جونش در بیاد . مرده دیگه باید کار کنه و خرج بده و بله قربان بگه و مهریه بده و امکانات بده و تو خونه هم کار کنه و زندان هم بره به درک . اگه به خاطر فشار زندگی معتاد شد زنه مظلوم واقع میشه و باید ترکش کنه . ولی اگه زنه چیزیش بشه مرده باید تا آخر عمر به پاش بسوزه. خلاصه هر چی فشاره به مرد میارن بعدم خیلی راحت آزادی یک انسان که فقط اشتباه کرده و مرد شده را به خاطر چند تا سکه طمع زن ٰ سلب میکنن و میگن بره زندان . به همین راحتی . خوب با همه اختیارات و درخواستهایی که شما زنها دارید ٰ عملا مردها زن شما میشن ٰ دیگه چه کاریه که مهریه هم به شما بدن ؟ به نظر من 90درصد زنها موقع ازدواج دنبال پول و موقعیت اجتماعی مرد هستند مگر گیرشون نیاد یا استثنا.

    • ندا

      جواب آقا محسن مهریه خدا در قرآن گفته پس بیخود نیست بلکه حق زن است این همیشه پرداخت آن بر گردن مرد است مگر زن آن را ببخشد و جواب فاطمه خانم قانون تعدد زوجین در مجلس تصویب میشه و باز این هم خدا در قرآن گفته البته برای مردی که عدالت رعایت کنه نه مردان بلهوس

    • بدون نام

      لطفا"دکان بقالی بعضی ازاین خانومهاراجمع کنید.بخدازنی که دنبال مهریه باشدبرای هیچ مردی وفانخواهدکرد.

    • ساناز

      کسی که این قانون جدید رو گذاشته اون دنیا جواب پس میده.
      من 2 ساله نامزد کردم تو این 2 سال نامزدم 100 تومنم خرجم نکرده موقع خاستگاریم هرچی گفتن دروغ از آب در اومده ولی به مادیات پایبند نبودم خیلی تحمل کردم تا آدم شه و اخلاقش عوض شه تو این مدتم نزدیک 8 میلیون خرج مراسم نامزدی و کادو و چیزای دیگه آقا کردیم.حالا طلاق میخوام و میگم فقط خرج مراسم و چیزایی که برات خریدیم رو بده قبول نمیکنه و میگه اونا رو که نمیدم اگه فلان قدرهم نقدی بدی طلاقت میدم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج