جاباما
۴۰۰۷۶۱
۴۰ نظر
۵۰۰۶
۴۰ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد مداح مشهور از برگزاری بازی ایران - کره

حاج منصور ارضی از برگزاری بازی ایران - کره در روز تاسوعا انتقاد کرد.

روزنامه شرق: حاج منصور ارضی از برگزاری بازی ایران - کره در روز تاسوعا انتقاد کرد.
حاج منصور ارضی، مداح مشهور در مسجد ارگ در حین مداحی گفت: «بمیرند آنهایی كه هر غلطی كه بخواهند بر زبان جاری می‌كنند. از بس كه حروم خوردند، این حرف‌ها را می‌زنند. الان هم می‌خواهند شب تاسوعا جوان‌ها را بكشانند، میدان كربلا را ول كنید بیایید میدون بازی. نقشه‌ها زیاده شما مردم باید بیدار بشید. شما هركدام اعتراض كنید، یواش‌یواش می‌فهمند. دنبال درگیری هستند، اگر حزب‌الله خشمش بگیره، همشون رو نابود می‌كنه».

این سخن حاج محمود ارضی پس از آن بر زبان آورده شد كه علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس، به درخواست آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مبنی‌بر برگزارنشدن بازی ایران و كره در روز تاسوعا، واكنش نشان داد.‌

علی مطهری نامه‌ای خطاب به رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشت كه در آن آمده: «به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش‌ازحد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند، خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند.

آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه‌السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ علاوه بر اینکه مردم در چنین موقعیت‌هایی به‌خوبی می‌دانند که چگونه رفتار کنند و چندین سال پیش شبیه این اتفاق برای مسابقه تیم استقلال تهران و دالیان چین افتاد و تماشاگران رفتاری ستودنی داشتند... . وظیفه روحانیت و مصلحان جامعه است که با نقاط ضعف جامعه و آداب و رسوم خرافی که مانند زنجیر به دست و پای مردم بسته شده است، مبارزه کنند، نه اینکه سوار بر این موج‌ها شوند...».

علی مطهری در ادامه نامه خود آورده بود: «این‌جانب جناب‌عالی را در مجموع یک روحانی عالم و روشنفکر می‌دانم؛ ولی رویکردی مانند آنچه درباره مسابقه فوتبال ایران و کره‌جنوبی ابراز کردید، برایم قابل ‌هضم‌ نیست و معتقدم عده‌ای را از دین ‌گریزان می‌کند».

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس سابق مجلس خبرگان، با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره در شب عاشورا خطاب به وزیر ورزش گفته بود: «اگر شما بتوانید این برنامه را حذف کنید، هر نوع زیان، خسارت و ضرری که از حذف این برنامه وجود داشته باشد، در برابرش سودی که از احترام به تاسوعا و عاشورا به دست می‌آید که بیشتر است.

می‌گویید قبل بازی روضه‌خوانی انجام می‌دهیم؛ اما جلسه به صورت شادمانی برگزار می‌شود؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنم که محاسبه دقیق‌تری انجام و اگر هزینه‌ای دارد پرداخته شود. این کار برای اسلام و انقلاب و خود مسئولان بهتر است... اگر قرار باشد که برای حفظ حرمت عاشورا قبل از مسابقه مداحی صورت بگیرد، پس از گل از طرف ایران، آیا کسی خوشحالی نخواهد کرد و آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت».

منصور ارضی، سیاسی‌ترین مداح کشور است و پامنبری‌هایش کمتر جلسه‌ای را به خاطر دارند که او وسط روضه، گریزی هم به اتفاقات سیاسی کشور نزده باشد. اظهارات تند او علیه دولت اصلاحات، حملات تند او به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و طلب مرگ برای برخی چهره‌های سیاسی ازجمله اظهارات جنجال‌برانگیز این مداح سرشناس کشور در سال‌های روضه‌خوانی‌اش بوده است.

سال ٩٢ پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی به نقل از منصور ارضی، مداح فعال، گزارش دادند كه در بخشی از سخنان خود در آیین دعای روز عرفه امام حسین (ع)، اظهارات تند و توهین‌آمیزی علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد كرده بود. سایت انتخاب دراین‌باره نوشته بود كه این مداح برای ادامه عمر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به دلیل طرح موضوع شعار مرگ بر آمریكا، آرزویی ناصواب مطرح كرده است.

ارضی در حسینیه صنف لباس‌فروش‌های تهران، با انتساب اتهاماتی گفته بود: «ان‌شاءالله خداوند... او را برساند! این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریكا كرده و عده‌ای از اطرافیان پول‌پرست و... از او حمایت می‌كنند». این منش منصور ارضی در شاگردان او هم به ‌وفور دیده می‌شود. سعید حدادیان، دیگر مداح معروف و از نزدیكان ارضی هم سال ٩٢ در میانه دعای عرفه و راز و نیاز با پروردگار، با اشاره به امکان معرفی دکتر توفیقی به مجلس به عنوان وزیر علوم گفته بود: «به آقای روحانی تذکر می‌دهم که اگر افراد فتنه‌گر را معرفی کنید، دودش به چشم خودتان می‌رود». ماجرای رویارویی او و اسفندیار رحیم‌مشایی كه به شكایت یار غار احمدی‌نژاد از او منجر شد، هم در زمان خود بسیار جنجالی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد

      .... کاش کاش کاش 20 تا مثل اقای مطهری تو مجلس بود

    • هموطن

      ... درود به شجاعت آقای مطهری که از حق نمیگذره حتی وقتی میبینه جریانات قدرتمندی تو کشور بر علیه ش بلند میشن،درود.

    • بدون نام

      درود بر امیر کبیر زمانه

    • بدون نام

      درود بر آقای مطهری که یک تنه داره مبارزه میکنه

    • علی

      دم مطهری گرم.

    • بدون نام

      من با آقای مطهری موافقم....

    • بدون نام

      ... ده ها قرن هست که مردم عزاداری میکنن مردم خودشون شعور دارن...

    • محمود

      خداوند جناب حاج آقای منصور ارضی را برای اسلام وانقلاب حفظ بفرماید.

    • ابی

      بابا تاریخ بازی رو که ایران تعین نمیکنه که میگید میخوان جوون ها رو بکشن استادیوم بجان هیات اونام که به ساز ما نمیرقصن بیان ببینن فلان روز ایرانیا گرفتارن واسشون بازی نزاریم بازیم نکنیم حذف میشیم.یکم فکرم خوبه والا همه چی رو ربط ندیم به استکبار

    • بدون نام

      با نظر آقای مطهری موافقم

    • بدون نام

      ....... خب مردم عزاداره امام حسینن بعدبیان فوتبال ببینن آخه چقدر........ فدراسیون ایران اعتراض کنه به تاریخ تاعوضش کنن

      پاسخ ها

      • رویا ساز

        فوتبال چه ربطی به عزاداری داره؟

      • Nima

        نه بابا ........ حاجی داری غیب میگیااا ..صدبار درخواست دادن .. مگه الکیه .فیفا تعیین میکنه همه چی رو

    • بدون نام

      با سلام و عرض ادب ،سوگواری هاتون قبول .....ایشالله جوانان غیور این مملکت با شعار لبیک یا حسین ،به استقبال عاشورا میروند ،واستادیوم را تبدیل به یک حسینیه میکنند .....وبه اونهایی که انرژی منفی میدهند ثابت میشه که این جوونها بی نهایت برای امام حسین واهل البیتش احترام قائلند.

      جوانان عزیز این مرز وبوم __الوعده وفا __همگی شب عاشور چه عزادار امام حسین باشیم ،وچه شاد از گل زدن بازیکنانمون ،رمز عبور یادمون نره ،،،،،،لبیک یا حسین ....لحظه به لحظه شور وهیجان معنوی در استادیوم ایجاد می کنیم ،،لبیک یا حسین ،،،،لبیک یا حسین ،،،،لبیک یا حسین ......برترین ها ی عزیز مچچچچچچکریم از اینکه این فرصت را برای ما فراهم کردین .....لطفا منتشر کنید به صورت های مختلف

    • نادیا

      دیدید که درخواست دادند قبول نشد ....

    • بدون نام

      مکتب حسین بسیار بالاتر است....
      سخنان آقای مطهری بسیار منطقی و سنجیده است.

    • سیاووش

      درود و سلام خدا بر امام حسین ع. سردار آزادگی و شجاعت،،و آفرین به شجاعت و درایت جناب مطهری فرزند خلف استاد شهید مطهری،،

    • مجید

      لطفا یکم افکار عمومی مردم هم در نظر بگیر

    • محمد

      بازی رو بدون تماشاگر کنن
      فقط تماشاگران کره ای برن

      پاسخ ها

      • Nima

        بعد مشکلی نداره اونا شادی کنن ؟؟؟

    • واپسین دم

      امام حسین علیه السلام به عزاداری هیچکسی نیاز ندارد
      مطهری با نامه اش، قشر به ظاهر روشنفکر را طلبکار مسئولین دینی کرد و پیروان و سوگواران راستین را منزوی کرد همه می دانیم که گل زدن و پیروزی تیم خودی در فوتبال شادی آور است و تماشاگران دو آتشه که بیشتر به استادیوم می روند همان کسانی هستند که سالها به خاطر ناسزا گفتنشان جو ورزشگاهها آلوده است
      حالا خود تجسم کن راه حل روشنفکران را در تبدیل تهدید به فرصت!
      السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

    • بدون نام

      ... مردم فهم شعورشون بالاس هرچی باشه مردم ایران عاشق اهل بیتن ....

    • ارش

      ......... زنده باد اقای مطهری

    • وطندوست

      دوزبر اقای مطحری .چشم دشمن باحسین حسین کور میشه.تهدیدتبدیل به فرصت بشه.

    • فاطمه

      یعنی فوتبال این قدر مهمه؟
      مثلا توی زمین میخوان چیکار کنند؟

      پاسخ ها

      • نادر

        مسابقه رسمی فیفاست.......... این هیئتای خیابونی که جلوی راه مردمو میگیرن وحق الناسو رعایت نمیکنن مشکل دارن نه فوتبال 2 ساعته,یه خورده از حسینیه های شهر یزد یاد بگیرید چه قدر منظمند

    • علی

      درود بر مطهری .

    • امیر

      عزاداری و خوشحالی هیچ ربطی به هم ندارن. اگه مثلا شب تاسوعا یا عاشورا یکی بچه اش به دنیا بیاد نباید خوشحالی کنه یا مثلا نره بیمارستان عیادت زنش که میخواسته بره هیات. اگه اینقد به مردم امر و نهی نکنن خود مردم میدونن چه کار کنن.

    • moslem

      با سلام.... یه سوال دارم خدمت همه .... اگر پدر و یا مادر شما خدایی نکرده مُرد و عده ای در مراسم تریحم آن شادروان بخندد و یا به نحوه ی خوشحالی کنند در مجلسی که شما عزادارید ... آیا شما ناراحت و دلخور نمی شوید؟........... مگه میشه ما ایرانی ها که غیرت رو کشورمون زیاده و در چنین بازی ما گل بزنیم و 1 یا 10 نفر در کل این استادیوم یهو این احساساتشان بروز نکند ؟حال چه برسد به کل ایران......... آقای مطهری شما میتوانید جلوی این احساسات را بگیرید؟......... متاسفم واسه کسانی که اینجور فکر میکنند و جایی که باید بیایند و تبلیغ دین کنند که خبری از اونها نیست ولی در جاییی که هیچ ربطی به این موضوع ندارد میشوند استاد و نظر می دهند ........... از شما میپرسم آقای مطهری مگه چند میلیون نفر این بازی را می بینند که شما میگوید تبلیغ دین؟ و بعد کسی با یک نگاه کردن به یه بازی دین دار و یا عاشق نمی شود و اصلا اونها چه میدانند که آن روز چه روزی است..... و در آخر کاری به مردم ندارم ولی دارند قُبح شکنی می کنند و متاسفانه کسی متوجه نیست ... جماعتی که سرشان را به زور در برف کنند و امثال برنامه نود هایی که خودشان حقیقت فوتبال بدانند ولی دنبال اعتراض در مورد این کار نیستند... چطور میشود آنها را بیدار کرد؟...... یه سوال از فوتبال دوستان و مسئولین ها..... میدانید که تاریخ بازی ها از قبل مشخص است چرا آن زمان که این تاریخ ها را مشخص کردند فدراسیون ما عکس العملی نشان نداد؟چرا آن موقع اعتراض نکرد ؟چرا نود بعنوان یه برنامه و بقول خودشون رگ حقیقت فوتبال است چرا در این موضوع ورود نکرد و جناب فردوسی پور مانوری روی این قضیه نداد ؟(دقیقا گذاشتن کار در عمل انجام شده)........... ........ من بعنوان یه مسلمان ازاین برنامه خیلی بیشتر انتظار داشتم ولی با این کار به من ثابت کردند که این برنامه هیچ چیزی جز دکه داری نیست .... برنامه ایی که با یه برنامه سرمربی تیم ملی عوض یا تثبیت میکند انتظاراز من نداشته باشید که به این موضع هم بسادگی رد شوم و انتظاری از این برنامه نداشته باشم................................... کسانی میگویند فوتبال چه ربطی به عزاداری دارد.... عزیز تو اگر عزیزت بمیرد بعدش میروی فوتبال بازی میکنی ؟و آقای مطهری گفتند این کار (اعتراض کردن درمورد بازی برگزار کردن)عده ایی را از دین گریزان میکند....آقای مطهری کسی اگر بخاطره بازی فوتبال اگر بخواهد از دینش گریزان شود بگذار بشودکه ما همچین کسایی را در دینمان نمیخوایهم که با یک چیز سرد و یا گرم می شوند و از مهم ترین مسئله آدمی یعنی دین بیزار و یا فرار کنند بگذار بروند کسانی که اینچنین هستند و یا خود شاید اینچنین باشید ؟ .... .......

      پاسخ ها

      • بیک بابا

        جوان ایرانی فهیم است ومدیر. هم عزارا مدیریت می کند هم ارزش ملی ر....

      • بدون نام

        دمت گرم که حرف همه ما رو گفتی
        متاسفانه عده ای از مردم ارزشی و اهمیتی برای اهل بیت قایل نیستن
        و فقط خودشون رو مهم میدونن
        دین کسی که به فوتبال بنده خب بره از دین فرار کنه مثل خیلی های دیگه که تو جامعه داریم می بینیم
        وقتی پای فوتبال میاد وسط اونوقت بعضیا سر بلند می کنن و با چیزای دیگه مقایسه می کنن
        واقعا متاسفم برای این دسته از مردم جامعه

    • علی

      احسنت بر حاج منصور ارضی .مسولینی که توانایی جابجایی تاریخ یه بازی رو ندارن ....به خدا ساده انگاری محض است اگر فکر کنیم بدون قصد و غرض بازی رو انداختن شب عاشورا عربستان لعین با خرج دلار های نفتی داره این کار هارو می کنه.اصل قضیه مشکل داره قانون فیفاست که می شود به خاطر مراسمات مناسبتی تاریخ بازی هارا تغیر داد این وظیفه مسولین است که اعتراض کنن ولی با اختیار کامل و با هدف دارن به شیعه خیانت می کنن

    • نادر

      مسابقه رسمی فیفاست,.... این هیئتای خیابونی که جلوی راه مردمو میگیرن وحق الناسو رعایت نمیکنن مشکل دارن نه فوتبال 2 ساعته,یه خورده از حسینیه های شهر یزد یاد بگیرید چه قدر منظمند

    • نادر

      مسابقه رسمی فیفاست,فیفا که تاسوعا ندارن رعایت کنن,درضمن . مردم خودشون احترام امام حسین وعزاشو دارن همیشه ..,این هیئتای خیابونی که جلوی راه مردمو میگیرن وحق الناسو رعایت نمیکنن مشکل دارن نه فوتبال 2 ساعته,یه خورده از حسینیه های شهر یزد یاد بگیرید چه قدر منظمند

    • امیرمعز

      بازی ایران وکره دراین روزکارقشنگی نیست وارضی درست میگه ..............

    • Malek

      درود بر مطهرى ، بخدا مرد خدا مطهريه و اثارى از ريا توى كارهاش نيست .........

    • بدون نام

      همه باید به عقاید دیگران احترام بگذارند... هر کس می خاد بره استادیوم و هر کس هم می خاد بره تکیه. ...........

    • بهزاد

      امام حسین به عزادار نیاز نداره به پیرو نیاز داره،بزرگان هم ورزش رو در راس زندگی میدونستن،یک رنگ باشیم و مردم رو رنگ نکنیم،نگران عزای امام حسین نباشید چون استادیوم بیشتر از 100.000 نفر گنجایش نداره.به کجا داریم میریم با این همه تندرو؟؟
      ایشاالله بازی برگزار شه و ایران ببره

    • حامد

      احسنت به مطهری که الحق و والانصاف ثابت کرد از پشت همان پدری است که با روشنگری خود در دوران طاغوت افکار خوابیده یک ملت را بیدار ساخت .این جارو جنحال برای چیست که راه انداختید برای ۱۰۰ نفر گنحایش یک استادیوم ،مگه قراره ۷۰ میلیون ایرانی بر استادیوم ، نه برادر ،شما دوست نداری فوتبال نگاه نکنی ،خب نکن ،کسی که کسی رو زور نکرده که فوتبال رو تو شب تاسوعا نگاه کنه،چرا اینقدر به جای منطقی عمل کردن تهدید ها را تبدیل به فرصت نمی کنید ....

    • امیرمعز

      سانسورچی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج