۴۰۰۹۳۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کره جنوبی در ایران نیروگاه می‌سازد

قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی در استان فارس به ارزش ٦٠٠ میلیون دلار و یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به ارزش ٢٢٠ میلیون دلار با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت کره ای امضا شد.

خبرآنلاین: قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی در استان فارس به ارزش ٦٠٠ میلیون دلار و یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به ارزش ٢٢٠ میلیون دلار با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت کره ای امضا شد.
نعمت الله ترکی، رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در پایان آیین امضای این قرارداد که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد، گفت: این دو نیروگاه با سرمایه گذارای یک شرکت از بخش خصوصی کره جنوبی ساخته می شود.

وی افزود: با سرمایه گذاری ٦٠٠ میلیون دلاری مستقیم این شرکت کره ای، یک نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در استان فارس به ظرفیت تولید ٢٠٠ مگاوات نیروی برق و در زمینی به مساحت ١٥٠ هکتار ساخته خواهد شد.
ترکی ادامه داد: همچنین با سرمایه گذاری ٢٢٠ میلیون دلاری مستقیم این شرکت، یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان احداث می شود.

بر اساس گزارش شانا رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: انتقال فناوری های نوین به شرکت های داخلی از شروط اصلی امضای قرارداد با سرمایه گذاران خارجی است.

وی افزود: قرارداد ساخت این دو پروژه نیروگاهی به روش B.O.T (ساخت، بهره برداری و واگذاری) بوده و در حدود ١٥ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

ترکی با بیان این که ستاد توسعه سرمایه گذاری ناظر بر اجرای این پروژه است، تصریح کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این دو پروژه، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از تولیدات داخلی تامین می شود.

رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با تاکید بر این که در سرمایه گذاری های خارجی، پیشینه کاری شرکت های خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد اعلام کرد: تنها از توان شرکت هایی که ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را دارند و شروط مورد نظر ما از جمله استفاده از توان پیمانکاران داخلی و انتقال فناوری به داخل کشور را قبول کنند، استفاده خواهیم کرد.

ترکی، ارزش قراردادهای سرمایه گذاری خارجی که با حمایت ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری امضا شده را حدود هفت میلیارد دلار و مربوط به هفت استان کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم حجم سرمایه گذاری های خارجی تا پایان سال به ١٠ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی گفت: ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان هماهنگ کننده سرمایه گذار و سرمایه پذیر در سراسر کشور عمل می کند و به معرفی پروژه ها به علاقه مندان به سرمایه گذاری می پردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این همه پول چرابه چه نیروگاهی نیازداریم این پول رابرای مردم ایجادکارکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج