۴۰۲۰۲۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

کشف ۳۰ کیلوگرم گوشت گراز در ساری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود گفت: ۳۰ کیلو گوشت گراز در هنگام فروش در ساری کشف و خریداران دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: بهرام فغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار با اعلام اینکه ماموران حفاظت محیط زیست با همکاری پاسگاه انتظامی هولار در گشت و کنترلی که داشتند ۳۰ کیلوگرم گوشت غیرمجاز گراز را کشف کردند، اظهار کرد: روزهای اخیر علاوه بر کشف گوشت گراز دو قبضه سلاح و یک شکارچی به همراه یک خریدار در روستای سقندیکلا ساری توسط ماموران اجرایی هولار و همکاری پاسگاه انتظامی کشف و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مجوز شکار جانوران آسیب‌رسان به میرشکارها در مناطق مختلف داده شد، افزود: به پیشنهاد بخشداری، شورای روستا و دهیاری‌ها مجوز شکار حیوانات آسیب‌رسان به افرادی که مجوز شکار دارند داده شد تا با نظر محیط زیست شکار صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود اضافه کرد: میرشکاران بعد از شکار باید گزارش لازم را به محیط زیست بدهند و لاشه را بعد از شکار دفن کنند.

این مسؤول با بیان اینکه میرشکاران بعد از شکار حق هیچ‌گونه خرید و فروش این حیوانات حرام گوشت را ندارند، گفت: میرشکاری که دارای مجوز شکار بود بر خلاف مقررات تعیین شده لاشه گراز شکار شده را به فروش رسانده است.

فغانی ادامه داد: با کشف گوشت گراز در هنگام فروش فروشنده و شکارچی دستگیر و بعد از تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست امسال برای چهار نفر مجوز میرشکاری صادر شد، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۴۷۳ دفترچه شکار صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود با اشاره به اینکه امسال ۱۱۳ مورد صید غیرمجاز، ۱۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان در حوزه استحفاظی ساری و میاندورود انجام شد، افزود: دو مورد شکار پستانداران مثل مرال و گوزن انجام شد و ۱۳ مورد هم زنده‌گیری و رهاسازی پرندگان و پستانداران به طبیعت انجام شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۱۷ مورد زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان در اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود، انجام شد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال دو مورد سلاح غیرمجاز، ۹ مورد سلاح مجاز و ۴۷ مورد ادوات و وسایل شکار و صید کشف شد.

فغانی گفت: در ۶ ماه نخست امسال سه مورد اطفای حریق در منطقه جنگلی حوزه استحفاظی اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      شاید قیمتش ار زانتراز گوشتهای حلال هست بقول علی علیه السلام فقر از هر دری بیاد ایمان از در دیگر میره

    • وطندوست

      وقتی مسؤلین حلال وحرام روفراموش کنن مردم نیز نگاه به مسؤلین میکنن ودر امر حرام پافشاری میکنن.این هم ازبرکات ... است. گوشت حلال رو گران کرده اید ناچارن گوشت گراز بخورن که نجسه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج