جاباما
۴۰۲۳۴۹
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

زنبورهای عسل هم احساس دارند

زیست‌شناسان دانشگاه کوئین‌مری لندن به یافته‌های جدیدی در مورد تاثیر خوردن شیرینی بر احساسات و خلق و خوی زنبور عسل دست یافته‌اند.

خبرگزاری آنا - مهدیه طاهری: زیست‌شناسان دانشگاه کوئین‌مری لندن به یافته‌های جدیدی در مورد تاثیر خوردن شیرینی بر احساسات و خلق و خوی زنبور عسل دست یافته‌اند. تحقیقات جدید بیانگر آن است که زنبور عسل پس از نوشیدن مواد خوراکی به خصوص شربت شیرین یک حالت هیجانی- عاطفی مثبت از خود نشان می‌دهد.

این تحقیقات برای بررسی در مورد بیان احساسات در سیستم عصبی نسبتا ساده و پیش پا افتاده حشرات درهای جدیدی را به روی محققان می‌گشاید. مکینت پری، یکی از محققان این پروژه، گفت: «تحقیقات و درک ریشه‌ای این ویژگی‌ها و حالات‌ عاطفی در زنبور عسل به ما کمک می‌کند تا مکانیسم‌های مغزی درگیر احساسات را در تمامی حیوانات بررسی کنیم».

دانشمندان طی یک سری آزمایش، زنبورها را برای شناخت گل‌های آبی به عنوان منبع غذایی و گل‌های سبز به عنوان منبع عاری از غذا آموزش دادند، سپس به زنبور‌های تعلیم‌داده شده گلی به رنگ سبز-آبی نشان دادند. زنبورهایی که در آزمایش قبل گل حاوی مواد غذایی را امتحان کرده بودند تردید کمی برای نشستن روی گل جدید داشتند. این آزمون رفتار هیجانی و تغذیه‌ای حشره و نشستن شتاب‌زده‌اش را روی گل سبز- آبی توضیح می‌دهد.

همچنین در آزمایشی دیگر محققان یک حمله عنکبوت را شبیه‌سازی کردند در این آزمایش زنبورهایی که قبلا مقداری شربت نوشیده بودند در مقابله و ترساندن عنکبوت بسیار هوشیارتر عمل کردند. همان طور که قبلا اثبات شده است، خوردن مواد غذایی شیرین در بهبود حالات منفی در بزرگسالان و کاهش گریه نوزادان در مقابل اتفاق‌های ناخوشایند نیز کاملا موثر است.

این یافته‌ها نه تنها دانشمندان را با سطح بالای هوش زنبور عسل شگفت‌زده کرده است بلکه همچنین سطح ویژگی‌های احساسی این حشرات را نیز به آنها نشان داد.

در ویدئوی زیر می‌بینید که در یک آزمایش به زنبورهای عسل یاد داده شد که گل پلاستیکی رنگ آبی، حاوی مواد خوراکی است. دانشمندان به این گل‌ها نخی چسبانده بودند تا زنبور ابتدا نخ را بکشد تا به گل برسد. زنبورها آنقدر باهوشند که حتی زمانی که نخ این گل‌ها بلندتر شد، باز هم نخ را کشیدند تا به گل آبی برسند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
زنبورهای عسل هم احساس دارند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      😶😶

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج