اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۲۳۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تأکید و اعلام کرد سامانۀ ۱۹۰ به صورت شبانه روزی شکایات مردمی در این خصوص را رسیدگی خواهد کرد.

خبرآنلاین: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تأکید و اعلام کرد سامانۀ ۱۹۰ به صورت شبانه روزی شکایات مردمی در این خصوص را رسیدگی خواهد کرد.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به فرا رسيدن ماه محرم و ايام عزاداري حضرت سيد الشهداء (ع)اعلام کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزيع نذورات در مراسم عزاداري، مساجد، تكايا و هيات ها می تواند احتمال بروز بيماري هاي مرتبط با غذا به وي‍‍ژه بيماري هاي عفوني روده اي را افزايش دهد. و از هموطنان می خواهیم با رعایت موازین بهداشتی، سلامت خود و جامعه را تضمین کنند.

بر اساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار هرگونه پخت و پز بايد در مكان هايي با شرايط بهداشتي صورت پذيرد. كليه افراد درگير در توزيع آب، چاي و غذا بايد داراي كارت بهداشت معتبر بوده و رعايت بهداشت فردي در هنگام ارائه خدمت ضروري است.

همچنین مواد خام مصرفي بايد سالم و بهداشتي باشد و توصيه مي شود از مواد غذايي مشمول بسته بندي كه مورد تاييد وزارت بهداشت است استفاده شود . از فراورده هاي خام دامي با كشتار مجاز و يا بسته بندي شده كه مورد تاييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي است استفاده شود .

بر اساس تاکید وزارت بهداشت در تهيه و پخت غذا، برنج و مصرف روي سفره ها باید از نمكهاي بسته بندي يد دار تصفيه شده داراي مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو و در تهيه غذا نیز از روغن هاي داراي مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پايين و نیز از ظروف مناسب در آشپزي استفاده شود. .
مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر این که در هنگام توزيع غذا، از راه رفتن افراد توزيع كننده غذا بر روي سفره ها باید خودداري شود،گفته است: از نگهداري مواد غذايي پخته شده در دماي محيط به مدت طولاني (حداكثر دو ساعت) خودداري شود و در صورت الزام به نگهداري بيشتر از دو ساعت، بايد مواد غذايي پخته در زير ۴درجه سانتي گراد يا در بالاي ۶۳درجه سانتي گراد (روي شمعك گاز) نگهداري تا درجه حرارت ماده غذايي به زير ۶۳درجه نرسد.
همچنین در صورت توزيع سبزي و سالاد، رعايت مراحل چهارگانه سالم سازي الزامي است و توصيه مي شود از سالاد و سبزي بسته بندي شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.
بر اساس اعلام این مرکز استفاده از آب آشامیدنی سالم و شستشو و گندزدايي مستمر ظروف چندبار مصرف كه براي توزيع آب، چاي و مواد غذايي استفاده مي شود، ضروری است و ترجيحا" از ظروف يكبارمصرف گياهي ، کاغذی، سلولزی و آلومينيومي استفاده شود.
با نصب تابلوها و يا اطلاعيه ممنوعيت استعمال دخانيات و جمع آوري زير سيگاري ها از استعمال مواد دخاني در محل هاي مسقف خودداري شود و پسماند هاي توليد شده به صورت بهداشتي جمع آوري، انتقال و دفع گردد.

بر اساس تاکید وزارت بهداشت توزيع آب، شربت و يا شير در بين دسته هاي عزاداري و يا در مراسم، با ليوان يكبار مصرف صورت گيرد، از فرو بردن ليوان و پارچ به داخل ظروفي كه آب و شربت داخل آن است، جلوگيري و در نهایت احشام مورد استفاده براي ذبح و قرباني نیز از مراكز مجاز مورد تاييد دامپزشكي تهيه شود.

در ضمن با توجه به اهميت موضوع و حفظ سلامت مصرف كنندگان جهت توزيع موادغذايي و نوشيدني خصوصاً موادغذايي و نوشيدني گرم وداغ توصيه مي شود كه از ظروف يكبار مصرف پلاستيكي استفاده نشود.

گفتنی است مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از هموطنان خواسته است در صورت مشاهده موارد مغایر با موازین بهداشتی اعلام شده، مراتب را به صورت شبانه روزی به سامانه بهداشت ۱۹۰ با شماره تلفن های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج