۴۰۳۱۲۷
۲۹ نظر
۵۰۰۲
۲۹ نظر
۵۰۰۲
پ

متروی قیام ریزش کرد؛مرگ کارگر افغان و آتش نشان

براثر ریزش تونل مترو قیام یک کارگر افغان و یک آتش نشان جان باختند.

خبرگزاری میزان: براثر ریزش تونل مترو قیام یک کارگر افغان و یک آتش نشان جان باختند.
عصر امروز تونل مترو در حوالی میدان قیام تهران ریزش کرد با حضور آتش نشانان و نیروی های اورژانس در محل ریزش، امدادرسانی آغاز شد.

در حالی که تلاش ها برای آوار برداری و رسیدن به کارگران مفقودی احتمالی ادامه داشت یکی از آتش نشان دچار حادثه شده و پس از انتقال به بیمارستان سینا به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.
متروی قیام ریزش کرد؛مرگ کارگر افغان و آتش نشان
حاجی پور" آتش نشان شهید حادثه ریزش تونل مترو قیام

یک منبع آگاه به میزان خبر داد: تاکنون جسد یک کارگر افغان نیز از زیر آوار خارج شده است. در حال حاضر امدادرسانی و آوار برداری ادامه دارد.

پلیس راهور نیز تمام مسیرهای منتهی به میدان قیام را مسدود کرده است.

برهمین اساس مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گفت: به زودی آمار نهایی تلفات ریزش مترو رو اعلام می کنیم.

وی افزود: نیروهای امدادی همچنان مشغول امداد رسانی و آوار برداری هستند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال میگردد.

جزئیات حادثه مرگبار در تونل مترو قیام/ریزش چاه علت حادثه
خبرگزاری میزان: سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات حادثه در تونل مترو قیام را تشریح کرد.
جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار گفت:ساعت 11:37 صبح حادثه ریزش چاه در تونل مترو قیام رخ داده و آتش نشان سه ایستگاه راهی محل شدند .

وی ادامه داد: پس از حضور آتش نشانان مشخص شد کارگری داحل چاه گرفتار شدهاست. یکی از اتش نشانان به نام مهدی حاجی پور ۳۴ ساله داخل چاه شده که دیواره بار دیگر ریزش می کند. آتش نشانان دیگر او را خارج و علی رغم تلاش پزشکان و امدادگران اورژانس به شهادت می رسد .

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی دیواره چاه همچنان ریزش دارد و تلاش برای خارج کردن کارگر ادامه ارد و از سرنوشت کارگر خبری در دست نیست.

مهدی حاجی پور از آتش نشانان با سابقه سازمان آتش نشانی بود که ۹ سال سابقه فعالیت در آتش نشانی را دارد.
یک آتش‌نشان در حادثه تونل مترو شهید شد/ تونل مترو ریزش نکرده است

خبرگزاری فارس: سعید شریف‌زاده در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: در حادثه مترو قیام یک آتش‌نشان و یک کارگر افغانستانی جان خود را از دست دادند.

شریف زاده گفت: تونل مترو ریزش نکرده است بلکه چاهی در داخل تونل حفر شده بود که موجب این حادثه شد.

به گزارش فارس بیش از این هشدارهای لازم درباره تونل قیام داده شده و روز گذشته نیز حوالی این میدان مسدود شده بود.

توضیحات در خصوص ریزش چاه در بلوار قیام / ادامه جست و جو برای یافتن جسد کارگر افغان

خبرگزاری میزان: رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را در خصوص ریزش چاه در بلوار قیام و کشته شدن دو تن در این حادثه مطرح کرد.
مهدی چمران در گفت و گویی گفت: در چند روز گذشته شاهد فرونشست زمین در بلوار قیام بودیم که از همان دقایق ابتدایی اقداماتی به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فرونشست زمین در بلوار قیام هیچ ارتباطی به تونل مترو نداشته و در این محدوده یک چاهک ریزش کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ریزش یک چاه در محدوده بلوار قیام اظهار کرد: عصر امروز یک چاه در اطراف متروی قیام ریزش کرد که متاسفانه یک کارگر افغان در این حادثه در زیر آوار ماند.

چمران ادامه داد: به منظور امدادرسانی به این کارگر نیروی های سازمان آتش نشانی در محل حاضر شده اما در این حادثه یکی از آتش نشان ها نیز جان خود را از دست داد.

وی از ادامه اقدامات به منظور یافتن جسد کارگر افغان در حادثه ریزش چاه در بلوار قیام خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی های سازمان آتش نشانی موفق شدند پیکر آتش نشان حادثه دیده را از چاه خارج کرده اما هنوز اقدامات به منظور یافتن جسد کارگر افغانستانی ادامه دارد.

چمران با تاکید براینکه ریزش چاه در بلوار قیام ارتباطی با تونل مترو ندارد تصریح کرد: تونل مترو حدود ۱۲ تا ۱۳ متر زیر زمین بوده و احداث آن نیز به اتمام رسیده است.

وی از وجود چاه ها و قنوات زیاد در محدوده بلوار قیام خبر داد و اذعان کرد: در مسیر چاه ها و قنات های زیادی وجود داشته که پیشنهاد ما به مسئولان مترو گرفتن عکس ها و اسکن های لازم از محدوده است تا از این طریق چنانچه چاه و یا گودالی در مسیر وجود داشته باشد شناسایی شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی در دستور کار قرار گیرد.
شکستگی لوله آب «میدان قیام» حادثه آفرید
خبرگزاری تسنیم: اقبال شاکری در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام گفت: ۳ روز قبل مهندسان متوجه ترک‌هایی بر روی آسفالت در میدان قیام می‌شوند که به این موضوع مشکوک شده و دستور حفاری برای پیدا کردن علل این ترک‌ها بر روی آسفالت را می‌دهند.

وی با بیان این که پس از حفاری مشخص می‌شود که لوله انتقال آب شکسته و نشتی آب سبب شسته شدن خاک شده است، گفت: با همکاری آبفا و مترو لوله آب بسته می‌شود اما مهندسان برای بررسی زمین‌های اطراف و تعیین میزان آب‌شکستگی خاک حفر چاه‌های گمانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه چاه‌های گمانی برای پایش خاک و میزان آب‌شستگی حفر می‌شود گفت: در عمق ۴.۵ متری زمین و در حالی که مقنی طبع‌ افغانستان در حال حفر بود، اولین ریزش خاک صورت می‌گیرد و متاسفانه این کارگر تا کمر در خاک و گل محبوس می‌شود و آتش‌نشانان برای کمک به این کارگر محبوس شده به محل حادثه فرا خوانده می‌شوند.

شاکری با بیان این که آتش‌نشانی به نام مهدی حاجی‌پور ۳۴ ساله و دارای ۱۰ سال سابقه کار برای نجات این مقنی به داخل چاه می‌رود اما متاسفانه در حین عملیات نجات بار دیگر چاه دچار ریزش شده و آتش‌نشان و کارگر هر دو در چاه محبوس می‌شوند، گفت: عملیات آتش‌نشانان وارد فاز دیگر می‌شود و آتش‌نشان محبوس شده نجات پیدا کرده و برای درمان به بیمارستان سینا اعزام می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده این فرد پس از ۱۰ سال خدمت در سازمان آتش‌نشانی و نجات جان پایتخت‌نشینان به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود.

وی با بیان این که این حادثه در شرق میدان قیام رخ داده و ارتباطی با حفاری مترو ندارد، گفت: مترو قیام ۲ سال است که حفر شده و این نشست زمین ربطی به مترو ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این که ریزش در میدان قیام در شورای شهر بررسی می‌شود، گفت: این حادثه بار دیگر نشان داد که حتماً باید از روش ژئوفیزیک و لرزه‌نگاری برای رفتارشناسی خاک از زمین‌های اطراف پروژه‌های عمرانی استفاده کرد چرا که جنس خاک در تهران عمدتاً آبروفتی و سست است و می‌تواند موجبات بروز حوادث و اتفاقات را فراهم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهردار محترم الان شما دقیقا کجایید ؟
      این سومین مورد ریزش مترو
      این هم مربوط به دولت و اداره اب هست تقصیرش ؟
      هر کجای دنیا بود تا الان شهردار یا خودش پوزش می خواست و استعفا میکرد یا مسئولان برکنارش می کردند
      ....................

    • هادی

      روح آتش نشان شاد، واقعا به خاطر ما از جونشون مایه میزارن، دست مریضا پهلوان

    • علی

      وقتی نمیتونید مترو نزنید !! مترو هوایی بزنید از چین و امریکا یاد بگیرید!

    • بدون نام

      بیاین بگین کارگرافغان مسبب ریزش تونل بوده منتظرعرایضتون هستم

    • بدون نام

      روح اتش نشان وکارگرافغان هردوشادنه فقط روح یک نفر

    • بدون نام

      روحش شاد انشااله با امام حسین محشوربشه

    • علی مددی

      ......طرح های عمرانی ناقص اجرا شده و باید اول افتتاح و کم کم کامل شوند. ریزش در زیر زمین داریم و در اتوبانها هم مثل امام علی که هنوز بعد چندین سال تغییرات دارند بعلت بی تدبیری هنوز دستخوش اتفاقات و تغییرات هست.اگر همه شرکت های داخلی و خارجی صاحب نظر باشند و طرحی بارانت و پارتی واگذار و یا بررسی نشود این اتفاقات نیز نخواهد افتاد.

    • بدون نام

      روحش شادخدا به آبروی حضرت امام حسین ع بهشت نصیبش بشه

    • K M

      نمی تونید مترو نزنید

    • بدون نام

      داسبان تونل مترو مثل داستان اختلاسها همچنان ادامه دارد وهیچ کسی از مسئولین وغیر مسئولین نمیدونن که چگونه اتفاق افتاده وعلت ومقصر هم نداره احتمالا یکی از حروف الفبا از الف تا یا مقصر بوده که بعدابه مردم ........اعلام میشود.پس لطفا تا اون موقع صبر کنیدای ملت غیورهمه چی درست میشه البته باصبر وحوصله وکمی شیب ملایم. (الف ب هستم از پ ت)

    • بدون نام

      زلزله نیومده تهران داره خراب میشه اگر زلزله بیاد چی میشه!!!!!!! زنده باد شهردار و شورای شهر تهران واقعا خسته نباشید چقدر تلاش و رحمت کشیدید این چند ساله که علنا داریم به چشم میبینیم خروجی تلاشتان را!!!

    • طهرانی

      اگر بلد نیستید مترو بزنید چه اصراریه هوایی بزنید مثل دبی امارات

    • آتش نشانی تهرانی

      با سلام، جالب اینجاست با وجود تمام سختی ها و رشادتهایی که بچه های آتش نشانی توی عملیاتها انجام میدن و مصدوم و مجروح خیلی وقتها هم شهید میشن، شغل ما جزو مشاغل سخت حساب نشده و افراد در زمره شهیدان قرار نمیگیرند (خنده دار واقعا)
      کاش یه گوش شنوا واسه دردهای ما آتش نشانها پیدا بشه.

    • بی نام

      کاش اسمش گذاشته بودن فاضلاب نه مترو اون از پلشون اونم از مترو یادرست بسازید یا نسازید .........با جون مردم بازی نکنید

    • طهرانی

      شهردار و شورای شهر تهران،ایرانیها هم با همه خطرات نیاز به کار دارند...کارگر افغانی چرا؟!

    • بدون نام

      روحشان شاد باشد

    • فرشته

      کارگر افغانستانی زحمت کش توی کشور غریب در حال کار برای ما جان داد خدا رحمتش کنه همچنین آتش نشان کشورمونو هم خدا بیامرزه

    • بهروز

      روح این عزیز از دست رفته شاد وخدا کسانی که یک درصد هم مقصر این حادثه بودن نابود کنه بچه این اتش نشا ن چه گناهی کرده بی پدربشه

    • امیر

      دلم واقعا برای بچه های آتش نشانی میسوزه که این چندمین شهیدشونه تو این مدت. ولی با کمترین رفاه میسازند. امام حسین یاورتان باد.

    • آرش

      خدا رحمتش کنه روحش شاد خدا به خانوادش صبر بده

    • بدون نام

      چقدر ما خوش انصافیم اگر یک افغان جنایت می کگنه کل افغان ها رو به باد ناسزا میگیریم و وقتی در یک حادثه یه ایرانی و یه افغانی میمیرند فقط روح ایرانی شاد !!!!
      ما همونایی هستیم خودستایی مون گوش فلک رو کر کرده

    • ساراازاصفهان

      خدا هر دورو بیامرزه

    • هانیه

      روحشون شاد.خیلی براشون ناراحت شدم.

    • آتش نشان

      توی این چند وقت این چندمین همکارمه که شهید شده چرا بخاطر غفلت مسئولین این عزیزان باید جونشون رو از دست بدن، بنده خدا خانم با دوتا پسر بچه چی کار کنه.آیا این کار نباید جزء مشاغل سخت باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بدون نام ۲۳/۱۵خوشم اومدازانسانیت شماای کاش افکاربقیه هم مثل شمابود.موفق باشی دوست عزیز

    • هلیا

      واقعا که.......فقط میگن سریع بسازیم بره نه به فکر سلامت هستن نه هیچی فقط پول پول پول

    • امید روشی

      تسلیت میگم اول به خانواده همکار آتش نشانم بعد به خانواده دوست افغانمون. تورو خدا مسئولین منتظر نفر بعدی نباشین که از دستش بدیم پیگیری کنید ببینید عیب از کجاست.
      امید روشی هستم از آتش نشانی بندرعباس

    • بدون نام

      موفق باشین آقای امیدروشی شمابرای ملت زحمت میکشین خدانگهدارتون باشه

    • طیبه

      خداوند به خانواده ی هر دو عزیز صبر‌بده روحشان شاد ودرود براین اتشنشان وهمه ی اتشنشانهای فداکار این سرزمین که واقعا جانتان را برای نجات مردم فدا میکنید خداوند این شهیدان مظلوم رابا امام حسین مشهور کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج