۴۰۴۰۵۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

تیم ملی فوتبال انگلیس برای اولین بار بدون وین رونی در مقابل اسلوونی به میدان رفت ولی انگار چاره کار سه شیرها، نیمکت نشینی وین رونی نبود زیرا آنها به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل در لیوبلیانا دست پیدا نکردند. دردهای تیم ملی انگلیس چیست و آیا حضور گرت ساوت گیت، علاج این دردها است؟

وبسایت نود: تیم ملی فوتبال انگلیس در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره اروپا، به شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی سفر کرد و در شبی که گرت ساوت گیت سرمربی موقت سه شیرها تصمیم به نیمکت نشینی وین رونی کاپیتان تیمش گرفته بود تا فشار انتقادات رسانه ها را کاهش بدهد، باز هم انگلیسی ها در کسب یک نتیجه قابل قبول ناکام ماندند و حتی کار به جایی رسید که ساوت گیت در ۱۷ دقیقه انتهایی بازی، دست به دامان همان وین رونی شد که بسیاری از کارشناس های فوتبال بریتانیا، کاسه و کوزه ها را بر سر او شکسته بودند. پایگاه خبری fourfourtwo مدعی شده که طی یک نظرسنجی از هواداران تیم ملی انگلیس، ۷۵% با نیمکت نشینی وین رونی موافق هستند.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

یک امتیاز مدیون جو هارت

اگر درخشش جو هارت در این بازی نبود، اگر آن واکنش تاریخی اش نبود، اوضاع برای انگلیس بد تر از این هم می توانست باشد. دله الی هم که در این بازی به عنوان «یار شماره ۱۰» در نقش مغز متفکر تیمش، وظایف سنگینی داشت، در عمل از پس خط دفاعی مستحکم اسلوونی بر نیامد و سرانجام جای خویش را به رونی داد. بازیکن برتر انگلیس در لیوبلیانا چه کسی بود؟ بدون شک انتخاب جو هارت کار دشواری نیست. دروازه بان تورینو توانست سه واکنش خوب را در مقابل ضربات رومان بژیاک، باستین سزار و یاسمین کورتیچ داشته باشد. او همچنان مرد شماره یک سه شیرها است.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

جان استونز یادآور روزهای اوج ریو فردیناند

گرت ساوت گیت قصد دارد که شجاعت بازیکن های تیمش هنگام مالکیت توپ را افزایش دهد و بدین منظور، او از جان استونز به عنوان یکی از نمونه های بارز و الگو در نزد هم تیمی هایش نام می برد. استونز که در فصل جدید تحت نظر پپ گواردیولا پیشرفت فوق العاده ای داشته، با تصاحب توپ از خط دفاعی و حرکات پا به توپ یا پاس های هوشمندانه، تأثیر زیادی در بازیسازی انگلیس از عقب دارد. پس از خداحافظی ریو فردیناند از تیم ملی، کمبود چنین مدافعی در سه شیرها احساس می شد که با حضور استونز ۲۲ ساله، این مشکل تا حدودی برطرف گردید اما سایر مشکلات چطور؟

خط حمله سه شیرها؛ سر دردی به نام استوریج!

مشکل بعدی در خط حمله است. یک مهاجم باید خودخواهد باشد ولی برای پیشرفت روز افزون دنیل استوریج، همین ویژگی به تنهایی کافی نخواهد بود. یورگن کلوپ در لیورپول به این نتیجه رسید که در خط حمله سه نفره، استوریج جایی نداشته باشد و شاید گرت ساوت گیت نیز در آینده ای نه چندان دور به همین نتیجه دست یابد. بهترین دوران فوتبالی این بازیکن به زمانی مربوط می شود که در خط حمله دو نفره لیورپول، زوجی به خوبی لوئیز سوارز داشت ولی هم اکنون، نه خط حمله انگلیس دو نفره است و نه این که زوج مناسبی برای استوریج وجود دارد.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

استوریج به عنوان تک مهاجم در سیستم ۱-۳-۲-۴ نیز هیچ گاه عملکرد فوق العاده ای نداشته است. شاید برخی در پاسخ بگویند که جیمی واردی گزینه مناسبی خواهد بود اما به نظر می رسد که واردی از اعتماد به نفس و یا خود شیفتگی کافی برای حضور در ترکیب اصلی انگلیس برخوردار نیست. گرت ساوت گیت می گوید که انگلیس باید بهتر دفاع کرده و حفظ توپ بیشتری داشته باشد. رویکرد بازی مستقیم اسلوونی بود که اریک دایر و کاپیتان جوردن هندرسون را وادار به اشتباه و لو دادن توپ در میانه زمین می کرد و حاصل آن، چیزی جز تحت فشار قرار گرفتن هر چه بیشتر خط دفاعی انگلیس نبود.

بازگشت آدام لالانا، رحیم استرلینگ و هری کین مطمئناً مشکلات خط حمله انگلیس را کاهش خواهد داد اما باید ببینیم که آیا استراتژی ساوت گیت نیز تغییر می کند یا خیر؟ انگلیس به یک سورپرایز یا در صورت پاسداشت زبان فارسی، یک شگفتانه در خط حمله نیاز دارد، چیزی که در دو بازی مقابل مالت و اسلوونی نداشت. ۴ گل زده طی ۵ بازی اخیر برای انگلیس بسیار نا امید کننده است در حالی که هیچ از تیم های مقابل، جزو قدرت های درجه یک فوتبال نیستند.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

دو نویسنده Guardian مشکلات اساسی تیم ملی انگلیس را طبقه بندی کرده اند:

۱. مشکل گلزنی

برای حل این مشکل، اعتماد بیشتر به مارکوس رشفورد و تغییر جایگاه دنیل استوریج توصیه شده است.

۲. فقدان یک جو مناسب

ایسلند به عنوان یک کشور ۳۰۰ هزار نفری و بسیار کوچک، با انگیزه فراوان مقابل انگلیس به میدان رفت و به قدری جنگید تا توانست از لحاظ روحی بر انگلیسی ها غلبه و آن شکست مفتضحانه را در یورو ۲۰۱۶ به شاگردهای روی هاجسون تحمیل کند.

انگلیس که همیشه عادت به حمایت عمده تماشاگرها و ورزشگاه های مملو از جمعیت دارد، در لیوبلیانا نیز به همان مرض ایسلندی دچار شده و برخی از سکوهای خالی نیز در کاهش میل بازیکن های انگلیس بی تأثیر نبود. آنها همیشه در مقابل انتقادهای رسانه ها یا هواداران، شکننده هستند و این بار هم در اوج فشار افکار عمومی، نتیجه مطلوبی برای انگلیس رقم نخورد.

۳. فقدان رهبری

پس از نیمکت نشینی وین رونی در تیم ملی انگلیس، سه بحث به وجود آمد. آلترناتیو تاکتیکی او در زمین چه کسی است؟ رهبر درون زمین برای انگلیس چه کسی خواهد بود؟ کدام بازیکن لیاقت بازوبند کاپیتانی انگلیس را دارد؟ تصور کنید که بازیکن های بزرگ و کاریزماتیکی همچون تونی آدامز، استیوارت پیرس و برایان رابسون این بازوبند را بر دست بسته اند ولی آیا بازیکنی هم وزن آنها یا وین رونی برای رهبری درون زمین و کاپیتانی سه شیرها آماده است؟

گرت ساوت گیت ترجیح داد تا بازوبند را به جوردن هندرسون بدهد اما «هندو» علیرغم این که کاپیتان مناسبی برای لیورپول محسوب می شود، هنوز از وزن لازم برای بستن بازوبند کاپیتانی و رهبری درون زمین برای تیم ملی انگلیس برخوردار نیست. گری کیهیل، جان استونز و اریک دایر نیز سایر گزینه ها برای تصاحب این بازوبند پُر طمطراق هستند.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟

۴. سبک بازی

گرت ساوت گیت امیدوار است که بازیکن های تیمش با فلسفه او خو گرفته تا این مربی جوان بتواند همان برنامه هایی را که قبلاً در تیم های پایه ای انگلیس پیاده کرده بود، وارد فاز اجرایی نماید. تیمی شناور، جسور در هنگام مالکیت توپ، هوشمند در حرکات درون زمین و جاه طلب در کارهای هجومی. آیا ساوت گیت با ۵ جلسه تمرینی به این مهم نائل می شود؟ سبک بازی انگلیس فعلاً مبتدیانه است.

۵. روحیه

تیم ملی انگلیس یک تابستان مملو از حادثه را پشت سر گذاشت. شکست تحقیر آمیز مقابل ایسلند، جدایی روی هاجسون و سپس رسوایی سم الردایس باعث شده تا بازیکن ها اعتماد به نفس همیشگی و خودباوری را از دست بدهند. وقتی الردایس به عنوان سرمربی انتخاب شد، برای ایجاد رفاقت بیشتر و افزایش جو دوستانه و صمیمانه در اردوی سن جرج (کمپ تمرینی تیم های ملی انگلیس)، ترجیح داد تا آزادی بیشتری به بازیکن های خود بدهد و رفت و آمدهای آنها را محدود نکند. به هر حال کمبود روحیه در این تیم احساس می شود.

۶. وضعیت ساوت گیت

نویسنده Guardian یکی دیگر از مشکلات کنونی تیم ملی انگلیس را وضعیت گرت ساوت گیت می داند. مربی موقت سه شیرها در تلاش است که دیسیپلین تاکتیکی مورد نظرش را به این تیم القاء کند. اتحادیه فوتبال انگلیس در حال محک ساوت گیت است تا به این نتیجه برسد که آیا او گزینه مناسبی برای جانشینی سم الردایس خواهد بود یا خیر. تا روزی که ساوت گیت در حکم یک مربی موقت باشد، هیچ کس او را جدی نخواهد گرفت و اتحادیه باید هر چه زودتر تصمیم بگیرد.

نمایش ضعیف سه شیرها؛ چاره دردها چیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج