اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۴۱۷۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

قطری‌ ها ایرباس را به ایران می‌بخشند؟

بازار رقابتی بیشترین امتیاز را به متقاضیان می‌دهد و این موضوع به خوبی در بازار صنعت هوایی جهان قابل مشاهده است. بازاری که ایران پس از مدتی طولانی به آن بازگشته و حالا امکان مانور گسترده‌ای در آن دارد.

خبرگزاری ایسنا: بازار رقابتی بیشترین امتیاز را به متقاضیان می‌دهد و این موضوع به خوبی در بازار صنعت هوایی جهان قابل مشاهده است. بازاری که ایران پس از مدتی طولانی به آن بازگشته و حالا امکان مانور گسترده‌ای در آن دارد.

از چند دهه قبل که ساخت هواپیماهای مسافرتی از انحصار بویینگ خارج شد و ایرباس فرانسه نیز توانست هواپیماهای جدید مسافرتی تولید کند، رقابت میان این دو شرکت به شکلی گسترده آغاز شد و ایران‌ایر نیز در آن سال‌ها با گرایشی که به بویینگ داشت توانست استفاده مثبتی از این رقابت کند.

با گذشت حدود ۴۰ سال از آن زمان و البته باز شدن دوباره فضایی برای بازگشت ایران به این عرصه حالا زمان آن رسیده که بار دیگر این فضا به سود صنعت هوایی ایران تغییر کند. به خصوص که در این سال‌ها دو غول صنعت هوایی جهان رقبایی جدید از کانادا، برزیل و ژاپن را نیز در کنار خود می‌بینند و باید شرایط خود را متناسب با مشتریانشان تغییر دهند.

در کنار این موضوع آنچه اوضاع را به شکلی قابل توجه تغییر داده، قدرت گرفتن برخی از ایرلاین‌ها در عرصه جهانی است تا جایی که به راحتی برای این هواپیماسازان تعیین تکلیف می‌کنند.

نمونه این موضوع در اظهارات اخیر مدیرعامل قطر ایرویز نمود پیدا می‌کند. جایی که وی به طور رسمی از ایرباس برای تاخیر در اجرای قراردادهایش انتقاد کرده و گفته است که برای جبران این موضوع با بویینگ قراردادهایی جدید امضا خواهند کرد.

اگر قرارداد جدید قطری ها را بویینگ کنار بگذاریم، اظهار نظر رسمی آنها در حمایت از بویینگ در ساخت با کیفیت‌ترین هواپیماها نشان از آن دارد که شاید تداوم رابطه با ایرباس برای آنها چندان در اولویت نباشد.

هرچند عمل نکردن ایرباس به تعهدات خود موضوعی است که می‌تواند در قرارداد با ایران نیز به وجود آید و باید از الان برای آن برنامه ریزی کرد، اما به نظر می رسد با فاصله افتادن میان عرب‌های حاشیه خلیج فارس و ایرباس، این فرصت وجود خواهد داشت که ایران میخ خود را در صنعت هوانوردی جهان محکم‌تر به زمین بکوبد.

ایران ایر خود را آماده می‌کند در طول سال‌های آینده و با رسیدن هواپیماهای جدید بار دیگر لااقل بخشی از بازار سال‌های پیش خود را باز گرداند و در این راستا ایرلاین‌های بزرگ منطقه اصلی‌ترین رقبا هستند؛ رقبایی که با ثروت کلان خود ناوگانی عظیم به وجود آورده‌اند و برای کنار زدن آنها باید از هر فرصتی استفاده کرد. موضوعی که شاید بتوان گوشه‌ای از آن را در اختلاف میان قطری‌ها و فرانسوی‌ها پیگیری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرواز با Emirates بسیار عالی است

    • امیر

      جوری متن خبر رو نوشتید که انگار رقابت ساخت هواپیما بین ایران و قطر هست والا چیزی جز ننگ بر ما نیست اخه واسه خریدن مگه افتخار وجود داره که با اب و تاپ مینویسید

      پاسخ ها

      • کیانا

        آقای امی کاملا" با شما موافقم، مضافا" صد افسوس که شاید بتوان گفت " مرغ همسایه غاز است! بک کجا میرویم؟؟ انگار تا دیروز در حلب آباد زندگی میکردیم"

    • محسن

      آقایان محترم.ایرباس مال فرانسه نیست,درستش اینه که بنویسید ایرباس اروپا.

    • بدون نام

      تو اروپا میسازه ولی صاحب ش قطری‌ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج