۴۰۵۰۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دبکافایل:

استقرار کشتی جمع آوری اطلاعات روسیه در سوریه

وبگاه صهیونیستی دبکافایل اعلام کرد نیروی دریایی روسیه کشتی تحقیقاتی «یانتار» را در سواحل سوریه و در نزدیکی آبهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین مستقر کرده است.

خبرگزاری فارس: وبگاه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی مدعی شد، نیروی دریایی روسیه یک کشتی جاسوسی پیشرفته در سواحل سوریه و در نزدیکی آب‌های لبنان و اراضی اشغالی فلسطین مستقر کرده است.

«یانتار» نام کشتی تحقیقاتی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی آزمایش آن توسط نیروی دریایی روسیه آغاز شده بود.

دبکا فایل مدعی شده که «این کشتی برای این منظور در این نقطه مستقر شده که بتواند با سرعت تمام یا به سمت آب‌های سوریه و یا آب‌های اسرائیل حرکت کند».

کشتی «یانتار» که بیش از ۱۰۰ متر طول دارد، مجهز به دستگاه تجسس در اعماق آب‌ها است که می‌تواند تا ۶ هزار متر نیز در عمق آب‌ها فرو رود. این کشتی در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان یک کشتی اقیانوس‌شناسی معرفی شد.

«الکساندر فورست» از طراحان این کشتی گفته است: «این کشتی مجهیز به تجهیزات مدرن از جمله دو دستگاه زیرابی سرنشین‌دار «روس» و «کونسول» و نیز دستگاه‌های زیرآبی بدون سرنشین قابل هدایت و اتوماتیک، و همچنین سیستم یدک‌کش برای مطالعه اقیانوس در اعماق زیاد است.»

به گفته وی «این کشتی همچنین مجهز به سیستم‌های مدرن رهگیری و ارتباطی و تثبیت موقعیت است. سیستم تثبیت موقعیت نگهداری دقیق و طولانی مدت کشتی در محل مورد نظر، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی را آسان‌تر می‌سازد».

سازندگان این کشتی بارها تأکید کرده‌اند که این یک کشتی تحقیقاتی است و به هیچ عنوان برای فعالیت‌های نظامی طراحی و ساخته نشده است.

دبکافایل مدعی شده که این کشتی مجهز به ردیاب زیردریایی با فرکانس بالا و تجهیزات رهگیری و مسدودکننده سیگنال نیز هست.

این گزارش همچنین تأکید کرد: «ساخت این کشتی‌ها در دهه ۸۰ میلادی انقلابی بزرگ بود چرا که نه تنها به تجهیزات الکترونیکی رهگیری و مسیریابی مجهز بودند بلکه از توان محاسباتی لازم برای تغذیه اطلاعات سیگنالی خام در کامپیوترهای پردازشگر اطلاعات سوار بر عرشه کشتی نیز برخوردار است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج