۴۰۵۲۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جایزه سینماتک آمریکا برای ریدلی اسکات

اگر ریدلی اسکات کارگردان در فصل جوایز سال پیش جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را با نزدیکی «مریخی» به شب اسکار دریافت نکرد اما سینماتک آمریکا امسال تصمیم به جبران این واقعه گرفت.

خبرگزاری صبا: اگر ریدلی اسکات کارگردان در فصل جوایز سال پیش جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را با نزدیکی «مریخی» به شب اسکار دریافت نکرد اما سینماتک آمریکا امسال تصمیم به جبران این واقعه گرفت.
جایزه سینماتک آمریکا برای ریدلی اسکات

این سازمان در سی‌امین سال شب افتخار خود جایزه اسکات را به دستان او داد. راسل کرو میزبان این برنامه بود که با رفتن به روی صحنه گفت: "در این زمان بسیار واضح است که ریدلی اسکات فیلمسازی با استعداد در هرچیزی که بخواهد و هر ژانری که فکرش را بکنید است. از فیلم نوآر تا فانتزی، از کمدی تا فیلم جنایی، از فیلم‌های دوره‌ای تا آینده‌های دور، این مرد همه را می‌تواند انجام دهد... او نه تنها زبان سینما را می‌داند که می‌تواند به تمام گویش‌های آن حرف بزند. او با زبان دوربین، تدوین، صحنه، دکور، آرایش مو، گریم و همه این‌ها صحبت می‌کند و در زبان بازیگری هم در حال پیشرفت است."

گروهی از دوستان و همکاران او از جمله جاش هارتنت، سیگرنی ویور، کاترین واترستون، بن کینگزلی، کریستن ویگ و نومی راپاچ به نوبت روی صحنه آمدند تا نطق‌های شخصی خود را در این باره ارائه دهند. مت دیمون در نهایت جایزه سینماتک را به اسکات تقدیم کرد.

اسکات پس از آن به رسم معمول خود به روزگار گذشته‌اش نگاه انداخت و دانش‌آموز فقیری که در نهایت در رشته طراحی گرافیک در کالج سلطنتی هنر لندن مشغول به تحصیل شد را به یاد آورد: "من این غریزه را نسبت به سینما داشتم. نمی‌دانستم واقعا چطور قرارست به آنجا برسم، اما فکر کردم شاید طراحی صحنه من را به آن نزدیک تر کند."

این مراسم عصرگاهی همچنین به نمایش کلیپ‌هایی از بی‌شمار تم‌های حاضر در فیلم‌های اسکات از جمله زنان قهرمان ("بیگانه"، "تلما و لوئیز"، "جی.آی جین")، زمین‌های نبرد ("گلادیاتور"، "قلمرو بهشت") و سرزمین پادشاهی علمی- تخیلی ("بلید رانر"، "پرومیتئوس"، "مریخی") گذشت.

کریستوفر نولان و بردلی کوپر نیز برای ستایش کار جهانی مدیر این سازمان، سو کرول در بازاریابی و پخش که همچنین با همراهی ستارگانی مثل بن افلک، ساندرا بولاک و کلینت ایستوود انجام شد در مراسم حاضر بودند. کرول نیز دومین جایزه سالانه سید گرامن سینماتک آمریکا را به پاس زحمات خود دریافت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج