۴۰۵۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تاکید وزیر بر تفکیک جنسیتی دانشگاهها

آرامش روانی دانشگاههای تک جنسیتی!

مشاور عالی وزیر و عضو هیئت نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: دانشگاههای تک جنسیتی از رشد علمی بیشتری برخوردارند و آرامش روانی دختران و پسران دانشجو در این دانشگاهها بهتر فراهم می شود.

محمدحسن شجاعی فرد امروز چهارشنبه در سومین همایش هیئتهای نظارت و ارزیابی دانشگاهها با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاهها، گفت: تاکید وزیر بر تک جنسیتی شدن دانشگاههای کشور تا حدی است که حتی در جلسات آمایش آموزش عالی هم بر آن تاکید می کند اما آنقدر این موضوع آنطور که باید مطرح نشد تا اینکه مراجع تقلید کشور در این زمینه اقدام کردند.

وی افزود: مراجع عظام از جمله آیت الله مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی در استفتاهای جداگانه ای بر این امر صحه گذاشتند هر چند می بایست ابتدا زمینه های فرهنگی آن در دانشگاهها فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانشگاههای تک جنسیتی رشد علمی بیشتری دارند، تاکید کرد: در این دانشگاهها دختران و پسران دانشجو آرامش روانی بیشتری دارند و این اتفاق برای ما که می خواهیم در محیط فرهنگی باشیم حتما باید رخ دهد.

مشاور عالی وزیر علوم در ارتباط با ارزش کار فرهنگی استادان و مسئولان دانشگاهها از روسا و معاونان دانشگاهها سئوالی پرسید و گفت: آیا حتماً استادان و مسئولان باید دعای کمیل و ندبه بخوانند تا برایشان کار فرهنگی محسوب شود؟

عضو هیئت نظارت و ارزیابی وزارت علوم، با اشاره به گسترش امور فرهنگی در دانشگاهها، خطاب به روسا و معاونان دانشگاهها تاکید کرد: برای گسترش امور فرهنگی می بایست از ابزار معاونت فرهنگی در دانشگاهها استفاده کرد به هر حال وظیفه معاون فرهنگی که فقط برگزاری اردوهای مختلط نیست بلکه باید کاری کند که محیط دانشگاه تبدیل به رابطه استاد با دانشجو شود.

شجاعی فرد شوراهای نظارت استانی را یکی از ابزارهای رسیدن به گسترش فعالیت های فرهنگی دانشگاهها دانست و گفت: این شورا برای همه دانشگاههاست تا نظارت فرهنگی صورت گیرد و این با تفکیک جنسیتی حتماً اتفاق می افتد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها و لزوم تعجیل در این امر، اظهار داشت: اگر بعد از یک سال و اندی که از عمر دولت دهم باقی مانده است کاری نکنیم معلوم نیست بعد از این وزیر علوم، چه وزیری سرکار آید که تاکیداتی اینگونه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آرامش روانی دانشگاههای تک جنسیتی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • LUCIFER

      انسان از هر چیز منع شود نسبت به آن حریص تر می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج