۴۰۵۹۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«کنگورو»؛ رباتی که از ورزش زیاد عرق می‌ریزد

محققان دانشگاه توکیو به تازگی رباتی را ساخته‌اند که «کنگورو» (Kengoro) نام دارد. این ربات ورزشکار است و بعد از ۱۱ دقیقه انجام حرکات ورزشی، برای این که موتورهایش را خنک کند، عرق می‌ریزد.

خبرگزاری آنا - نسترن صائبی: محققان دانشگاه توکیو به تازگی رباتی را ساخته‌اند که «کنگورو» (Kengoro) نام دارد. این ربات ورزشکار است و بعد از ۱۱ دقیقه انجام حرکات ورزشی، برای این که موتورهایش را خنک کند، عرق می‌ریزد.
«کنگورو»؛ رباتی که از ورزش زیاد عرق می‌ریزد

در این ربات به جای استفاده از سیستم رادیاتوری آب سرد، از مایعی استفاده شده است که در استخوان‌های متخلخل آلومینیومی آن جریان می‌یابد و سپس از روی سطوح آن تبخیر می‌کند تا موتورهایش را خنک کند. این روش همان روشی است که بدن انسان تعریق می‌کند.

تیم سازنده کنگورو علوم پایه را با فناوری تولید مدرن آمیخته‌اند تا بتوانند ورزش کردن را به این ربات یاد بدهند. ساختار فلزی این ربات از طریق اشعه لیزر و از پودر آلومینیومی ساخته شده است و با تکنیک چاپ سه‌بعدی که ناسا و شرکت‌هایی چون جنرال الکتریک از آن بهره می‌برند، ساختار آن ساخته شده است.
«کنگورو»؛ رباتی که از ورزش زیاد عرق می‌ریزد

این فرآیند به کنترل درست نفوذپذیری فلز کمک می‌کند. بنا بر این، تیم سازنده کانال‌هایی را در استخوان‌های بدن این ربات ایجاد کرده‌اند که اجازه می‌دهد آب در بدن آن جریان پیدا کند. اما نکته جالب اینجاست که جریان آب در بدن این ربات تحت یک شرایطی سرعت می‌گیرد. به این شکل که محققان منطقه متخلخلی در نزدیکی سطح بدن ربات ایجاد کرده‌اند که در آن، آب امکان تبخیر شدن و خنک کردن موتورهایش را پیدا می‌کند.

کنگورو توانایی جسمی بالایی دارد و می‌تواند با یک فنجان آب یون زدوده نیم ساعت کامل بدود و برای دویدن بیش‌تر نیاز به آب بیش‌تری دارد.
«کنگورو»؛ رباتی که از ورزش زیاد عرق می‌ریزد

سازندگان کنگورو برای اینکه قدرت و توانایی تعریق را در این ربات نشان دهند، در یک آزمایش ربات را به مدت ۱۱ دقیقه وادار به ورزش شنای سوئدی کردند. بدون وجود سیستم خنک‌کننده این ربات، امکان انجام چنین حرکتی آن هم برای این مدت زمان میسر نخواهد بود. زیرا موتورهای ربات به سرعت داغ می‌شوند و در نهایت آسیب می‌بینند.

گفتنی است که این ربات که اندامی کاملا شبیه به انسان دارد، مجهز به ۱۸۰ موتور است و این موتورها به آن کمک می‌کنند تا حرکات را کامل و بدون نقص انجام دهند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
«کنگورو»؛ رباتی که از ورزش زیاد عرق می‌ریزد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج