۴۰۶۷۶۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کاوشگر ناسا به مشکل خورد

سه ماه پیش، کاوشگر جونو پس از یک سفر طولانی به مدار سیاره مشتری رسید. این کاوشگر تا به این لحظه بدون هیچ عیب و نقصی تصاویر با کیفیتی را به زمین مخابره کرده است. اما به نظر می رسد موتور آن دچار مشکلاتی شده باشد.

وب سایت تک شات: سه ماه پیش، کاوشگر جونو پس از یک سفر طولانی به مدار سیاره مشتری رسید. این کاوشگر تا به این لحظه بدون هیچ عیب و نقصی تصاویر با کیفیتی را به زمین مخابره کرده است. اما به نظر می رسد موتور آن دچار مشکلاتی شده باشد.
کاوشگر ناسا به مشکل خورد

براساس تازه ترین ارزیابی هایی که مهندسان ناسا ترتیب داده اند، تعدادی از سوپاپ های این موتور به درستی کار نمی کنند. به گفته این مهندسان، مدت زمان لازم برای باز شدن این سوپاپ ها تنها چند ثانیه است، اما طی آخرین بازرسی، چند دقیقه زمان برده است. به این ترتیب، لازم است که پیش از شروع به کار دوباره موتور اصلی، این مشکل برطرف شود.

قرار بود مرحله بعدی در کاوش های جونو از دو روز دیگر آغاز شود، اما به دلیل وجود این مشکل، آغاز ماموریت به زمانی دیگر موکول شده است. با این حال، ناسا به همه طرفداران ماموریت های فضایی اطمینان خاطر داده که این تاخیر در ماموریت جونو وقفه ای در پیشرفت های علمی فضایی ایجاد نخواهد کرد. به گفته ناسا، سنسورها و دوربین های تعبیه شده در جونو همچنان به جمع آوری اطلاعات و تصاویر و ارسال آنها به زمین ادامه خواهند داد.

پس از ورود جونو به مدار نزدیک تر به سیاره مشتری، دیگر نیازی به استفاده از این موتور معیوب نخواهد داشت و می تواند از پیشرانه های کوچکتر خود برای حرکت به جلو استفاده کند. با این حال، اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم و فرض کنیم که جونو به دلیل این مشکل نتواند مرحله نهایی ماموریت خود را تکمیل کند، دانشمندان فرصت دستیابی به تصاویری از زاویه نزدیک از سطح مشتری را از دست خواهند داد و به این ترتیب، برنامه ریزی برای ماموریت های بعدی که برپایه اطلاعات جمع آوری شده در این ماموریت طرح ریزی می شوند نیز دچار مشکل خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج