۴۰۷۹۳۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند

جان لوئیجی بوفون پس از چند اشتباهی که اخیراً مرکتب شد به ویژه در بازی مقابل تیم ملی اسپانیا، مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفت و حتی تعدادی از منتقدین در کمال بی انصافی، گفتند که بوفون تمام شده است. اما او مرد روزهای سخت است، اگر هم سوپرمن نباشد اقلاً یکی از ۵ دروازه بان برتر تاریخ فوتبال محسوب می شود.

وبسایت نود: جیجی بوفون دروازه بان یوونتوس در دیدار با لیون که در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شد، یک ضربه پنالتی از حریف گرفت و چند واکنش استثنایی را انجام داد تا موجبات پیروزی ارزشمند تیم ده نفره یوونتوس را مقابل لیون در ورزشگاه پارک المپیک لیون فراهم بیاورد. در این بازی، لیون تیم برتر میدان بود و چند موقعیت عالی برای گشودن دروازه یوونتوس از جمله یک ضربه پنالتی را به دست آورد ولی بوفون با درخششی کم نظیر به همگان ثابت کرد که نه تنها تمام نشده، بلکه تمام نشدنی است!

نقش او در بازی دیشب، شباهت بسیاری به سوپرمن داشت زیرا بوفون توانست یک تنه، بیانکونری را از شکست در فرانسه نجات بدهد. دروازه بان یوونتوس در اوج فشار انتقادات رسانه ای که او را تمام شده و مُرده می دانستند، به برنامه تلویزیونی تیکی تاکا گفت:

من زنده هستم تا آنها (منتقدین) را مجبور کنم که حرف های خود را پس بگیرند.

او دقیقاً همان کاری را کرد که قولش را داده بود، بوفون به تلاش های خود ادامه داد و در بازی مقابل لیون به قدری خوب بود که همان منتقدان را ساکت کرد. یوونتوس با حریفی رو به رو می شد که ۴ بازی از ۵ دیدار اخیرش را با شکست پشت سر گذاشته بود در حالی که یوونتوس فقط یک بار در این فصل باخته است.

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند

جیجی بوفون پس از اشتباهی که در بازی اخیر تیم ملی ایتالیا مرتکب شد، در دیدار هفته گذشته مقابل اودینزه نیز یک گل بد از یاکوب یانکتو دریافت کرد تا بیانکونری تورین از بیانکونری فریولانی عقب بیفتد. البته یوونتوس در نهایت با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید اما بوفون، سرزنش های زیادی را شنید. او بعدها فاش کرد که عامل اصلی خروج نامناسب در دیدار با اسپانیا و ناکامی در زدن توپ ویتولو مهاجم حریف این بود که نمی خواست به پای او آسیب وارد شود.

در فاصله بین این دو اشتباه، جایزه «پای طلایی» که جایزه ای ویژه برای بهترین بازیکن با سن بیش از ۲۸ سال است، به کاپیتان یوونتوس رسید. به قول بن اسپِرَت نویسنده گل، یک بازیکن همچون بوفون، این انتقادها را شنیده ولی جواب آن را در زمین فوتبال می دهد. این مرد بزرگ و اسطوره دروازه بانی، در شب لیون همچون ستاره ای تابناک و غروب ناپذیر درخشید و ثابت کرد که سوپرمن چندان هم افسانه نیست.

بوفون در نیمه اول، پنالتی حاصل از خطای لئوناردو بونوچی روی بازیکن لیون را به خوبی تشخیص جهت داده و مهار کرد. سپس ضربه نبیل فکیر از فاصله ۱۲ یاردی را در نیمه دوم به طرزی باورنکردنی مهار کرد. چند صدم ثانیه قبل از ضربه یار حریف، کمتر کسی می توانست پیش بینی کند که این توپ گل نمی شود. یکی دیگر از هنرنمایی های بوفون در مقابل لیون با دفع ضربه سر کورنتین تولیسو رقم خورد. در نهایت، لیون در یک غافلگیری و با یک گل بسیار زیبا از خوان کوادرادو مغلوب بانوی پیر شد و یک کلین شیت تاریخی برای بوفون به ثبت رسید.

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند

وقتی که این دروازه بان، دو دهه قبل از پارما به یوونتوس پیوست، بسیاری از مطبوعات نوشتند که دینو زوف جدیدی در راه است ولی آنها هم فکر نمی کردند که با دروازه بانی طرف هستند که بسیاری فرا تر از دینو زوف خواهد رفت. شاید برای ما که لف یاشین دروازه بان افسانه ای فوتبال شوروی سابق را ندیده ایم، قضاوتی بی رحمانه باشد که بوفون را بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال بنامیم ولی با خیال راحت می توانیم او را در زمره ۵ دروازه بان برتر تاریخ قرار بدهیم.

او با ۱۶۵ بازی ملی برای ایتالیا، صاحب یک رکورد منحصر به فرد دیگر در کشورش شده و تاکنون به ۱۰ جایزه دروازه بان برتر سال در ایتالیا دست یافته است. بوفون علاوه بر قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶، در دو فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ حضور داشت هر چند که در هر دو فینال شکست خورد و هنوز حسرت فتح معتبر ترین تورنمنت باشگاهی را در دل دارد. به قول bleacher reprt، شاید بوفون حاضر شود که ۷ عنوان قهرمانی سری آ را داده و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد. شاید همین حسرت است که بوفون را این چنین آماده نگهداشته تا با رؤیای فتح لیگ قهرمانان اروپا، زندگی کند، رؤیایی که به قول خودش، نه برای او بلکه برای یوونتوس باید محقق شود.

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند

پاتریس اورا هم تیمی بوفون وقتی در مورد عدم قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا طی ۲۰ سال اخیر، مورد پرسش قرار گرفت، یک پاسخ دلنشین داد:

بوفون لیاقت این قهرمانی را دارد!

جیجی بوفون آن قدر به تحقق این رؤیا می اندیشد که حتی از دنی آلوس خواسته که تجربیات خویش از چند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار یوونتوسی ها قرار بدهد. بوفون درباره انتقادهای نا جوانمردانه اخیر می گوید:

برخی افراد می توانند مراسم ترحیم مرا ترتیب بدهند اما هیچ کسی در آنجا وجود نخواهد داشت. خیلی جالب است که عده ای می خواهند برای تو مراسم ترحیم بگیرند ولی تو به آنها ثابت می کنی که سخت در اشتباهند!

در بازی مقابل اودینزه، بنری در جایگاه تیفوسی های ورزشگاه یوونتوس دیده می شد که چنین جمله ای بر روی نقش بسته بود:

اگر سوپرمن فقط کلارک کنت (خالق کارکتر سوپرمن) باشد، جیجی همیشه یک سوپر قهرمان است.

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند

جیجی بوفون به همه ثابت کرد که اسطوره های واقعی، تمام نشدنی و فنا ناپذیر هستند همان طور که فرانچسکو توتی نیز، چنین چیزی را سابقاً به همگان نشان داده بود.

برای بوفون؛ اسطوره ها هرگز تمام نمی شوند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج