۴۱۰۵۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جیرانی: فقط از دو فیلم می‌توان انتظار فروش داشت

تنها چهار ماه تا بهمن و شروع جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و فیلم‌های بسیاری همچنان در صف کران هستند، از سوی دیگر به نظر می‌رسد فیلم‌های پرفروش سال روی پرده رفته‌اند و گزینه‌های محدودی احتمال دارد در نیمه دوم سال گیشه را تمان بدهند.

وب‌سایت آی سینما: تنها چهار ماه تا بهمن و شروع جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و فیلم‌های بسیاری همچنان در صف کران هستند، از سوی دیگر به نظر می‌رسد فیلم‌های پرفروش سال روی پرده رفته‌اند و گزینه‌های محدودی احتمال دارد در نیمه دوم سال گیشه را تمان بدهند. فریدون جیرانی کارگردان و کارشناس سینما با اشاره به این‌که همیشه در پاییز با افت فروش فیلم‌ها مواجه هستیم در تازه‌ترین گفت‌وگویش پیش‌بینی کرده تا پایان سال تنها دو فیلم «سلام بمبئی» و «خوب بد جلف» پرفروش شوند.
جیرانی: فقط از دو فیلم می‌توان انتظار فروش داشت

جمعه گذشته بهروز افخمی در برنامه «هفت» اعلام کرد تا رسیدن جشنواره فیلم فجر حدود ۵۰ فیلم اکران نشده برای امسال روی دست سینمایی‌ها باقی مانده است که بسیاری از آن‌ها ممکن است فرصت اکران پیدا نکنند. او همچنین به افت فروش پاییز اشاره کرد و نتیجه گرفت فروش نیمه دوم سال به اندازه شش ماه اول موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

از سوی دیگر فریدون جیرانی کارشناس سینما و مجری سابق «هفت» نیز به تازگی در این‌باره با روزنامه وطن امروز صحبت کرده است. از نظر او فصل پاییز هیچ‌وقت با فروش بالای فیلم‌های سینمایی همراه نبوده و اغلب فیلم‌های پرفروش سینما نیز در نوروز و تابستان اکران می‌شوند. به گفته او مسئله دیگر ماه‌های محرم و صفر است که باعث می‌شود مردم متدین کمتر به سینما بروند و این‌ اتفاق نیز بی‌سابقه نیست.

با این‌حال امسال با اکران چند فیلم از جمله «اروند»، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در این مناسبت‌ها سعی شده بود کمی از افت فروش جبران شود که جیرانی در این‌باره نیز این‌طور نظر می‌دهد: «هنوز اکران فیلم‌های مناسبتی در کشورمان جا نیفتاده است و نیاز به زمان دارد تا مردم با اینگونه آثار ارتباط برقرار کنند. این مساله نیاز به ایجاد فرهنگی دارد تا مردم را جذب خود کند و فیلم هم بتواند دارای عناصری مخاطب‌پسند و سرگرم‌کننده مختص این ایام باشد تا ضمن اینکه فرهنگ عاشورایی را منعکس می‌کند بتواند تماشاگر را هم مشتاق به تماشا کند».

در شش ماه دوم از دو فیلم دیگر می‌توان انتظار فروش داشت

در جالب‌ترین بخش این گفت‌وگو، این فیلمساز و کارشناس سینما درباره احتمال فروش در نیمه دوم سال اظهار نظر کرده است. به عقیده جیرانی در مدت باقی‌مانده از دو فیلم دیگر می‌توان انتظار فروش داشت: «پیش‌بینی درست وضعیت سینمای ایران دشوار است اما به نظرم اگر توزیع مناسبی برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شود و برخی فیلم‌های پرفروش را برای نیمه دوم سال در نظر بگیرند، بهتر است. به نظرم تنها فیلم‌های «سلام بمبئی» و «خوب بد جلف» در ماه‌های آینده انتظار بالای فروش را دارند و باید دید چه فیلم‌های دیگری در راه است که می‌توانند فروش بالایی داشته باشند.»

به گفته او به طور کلی فروش نیمه دم سال بستگی به این دارد که چه فیلم‌هایی در ماه‌های باقیمانده اکران شوند: «به هر حال از برخی فیلم‌ها انتظار فروش بالایی نمی‌رود. همان طور که من در سال گذشته که عضو هیات انتخاب جشنواره فجر بودم پیش‌بینی می‌کردم برخی فیلم‌ها فروش چندانی نداشته باشند یا حتی به اکران درنیایند که همین هم شد و در سینمای جهان هم همینطور است که تنها برخی فیلم‌ها فروش بالایی دارند. اما انتظار از برخی فیلم‌ها زیاد است؛ مثلا ما می‌دانستیم فیلم‌هایی مانند «بارکد»، «بادیگارد» و «ابد و یک روز» حتما فروش بالایی خواهند داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج