۴۱۰۶۵۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«جک ریچر ۲» شکست خورد

گیشه امریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته گذشته شاهد نبرد دنباله‌های سینمایی بود؛ شکست تام کروز در برابر کمدی ترسناک «هالووین ِ مادیا»، باعث شد دنباله جدید «جک ریچر» با ۲۳ میلیون دلار فروش افتتاحیه در رتبه دو جدول پرفروش‌ها قرار بگیرد.

وب‌سایت آی سینما: گیشه امریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته گذشته شاهد نبرد دنباله‌های سینمایی بود؛ شکست تام کروز در برابر کمدی ترسناک «هالووین ِ مادیا»، باعث شد دنباله جدید «جک ریچر» با ۲۳ میلیون دلار فروش افتتاحیه در رتبه دو جدول پرفروش‌ها قرار بگیرد. ساخته جدید تایلر پری که خودش خالق اصلی شخصیت «مادیا» است، به عنوان دنباله بعدی کمدی «حفاظت از شاهد مادیا» (۲۰۱۲) از جمعه (۲۱ اکتبر) روی پرده رفت و با ثبت ۲۷.۶ میلیون دلار فروش افتتاحیه، رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته را از آن خود کرد.
«جک ریچر 2» شکست خورد

هرچند، «هالووین مادیا» (Madea Halloween) افتتاحیه درخشانی را به ثبت رسانده است اما نباید انتظار داشت ساخته جدید تایلر سر از فهرست ده فیلم برتر سال دربیاورد یا در حد و اندازه رقابت با سایر مدعیان اسکار پیش رو باشد. این کمدی هالووینی که با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تهیه و تولید شده، به عنوان جدیدترین محصول استودیوی «لاینزگیت» روی پرده رفته است.

فیلم اکشن «هرگز برنگرد» (Never Go Back) که دومین بخش از ماجراجویی‌های شخصیت «جک ریچر» را دنبال می‌کند، بعد از «هالووین مادیا» دومین فیلم پرفروش آخر هفته شد. بازگشت تام کروز در نقش شخصیت ریچر و کارگردانی ادوارد زوییک (سازنده «آخرین سامورایی» و «الماس خونین»)، افتتاحیه‌ای ۲۳ میلیون دلاری را برای محصول جدید استودیوی «پارامونت» رقم زد.

سری فیلم‌های اکشن «جک ریچر» با اقتباس از مجموعه رمان‌های محبوب «لی چایلد» رمان‌نویس بریتانیایی جلوی دوربین رفته است. قسمت اول «جک ریچر» به کارگردانی کریستوفر مک‌کوئری در سال ۲۰۱۲ روی پرده رفت و ۲۱۸.۳ میلیون دلار در گیشه جهان فروخت. پارامونت حدود شصت میلیون دلار صرف تهیه و تولید قسمت نخست این تریلر اکشن کرد و در نتیجه، فیلم پرهزینه - و به اصطلاح «بلاک‌باستری» - در کار نبود.
«جک ریچر 2» شکست خورد

افتتاحیه دنباله جدید «جک ریچر» در مقایسه با افتتاحیه فیلم قبلی (۱۵.۲ میلیون دلار) که چهار سال پیش روی پرده رفت، با استقبال بیش‌تری روبه‌رو بوده است. همزمان، فیلم جدید تام کروز سینماروهای سراسر دنیا را نیز به سالن‌های سینما کشانده و فروش افتتاحیه فیلم در گیشه جهان حدود ۳۱ میلیون دلار برآورد شده است.

فیلم ماورایی ترسناک «ویجا: منشاء شیطان» (Ouija: Origin of Evil) که دنباله‌ای است بر فیلم ترسناک و کم‌هزینه «ویجا» (۲۰۱۴)، موفق شد در سه روز نخست اکرانش بیش از ۱۴ میلیون دلار بفروشد و با توجه به بودجه نه میلیون دلاری خود افتتاحیه آبرومندانه‌ای را پشت سر بگذارد. داستان این فیلم به کارگردانی مایک فلناگان، در سال‌های دهه ۱۹۶۰ رخ می‌دهد و روایتگر ماجراهای هنرمندی است که ارواح شیطانی را به خانه‌اش دعوت می‌کند. «ویجا ۲» به عنوان جدیدترین محصول «یونیورسال» در رده سوم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

روی‌هم‌رفته، گیشه امریکا با روزهای کم‌رونقی دست به گریبان است، تا جایی که فروش بلیت‌ها در مقایسه با سال گذشته همین موقع با افت ۱۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

جدول فروش هفتگی فیلم‌ها (در ایالات متحده و کانادا)/ ۲۳- ۲۱ اکتبر
«جک ریچر 2» شکست خورد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج