۴۱۱۳۲۴
۱۷ نظر
۵۴۲۱
۱۷ نظر
۵۴۲۱
پ

مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند

اظهارات جنجالی کویتی پور در دفاع از بهروز وثوقی در برنامه ۳۵ جیرانی، باعث شد تا بار دیگر بهروز وثوقی، این بازیگر توانای سینمای ایران به صدر اخبار برگردد.

هفته نامه تماشاگران امروز - محمد تاجیک: اظهارات جنجالی کویتی پور در دفاع از بهروز وثوقی در برنامه ۳۵ جیرانی، باعث شد تا بار دیگر بهروز وثوقی، این بازیگر توانای سینمای ایران به صدر اخبار برگردد.
در سال های اخیر بسیاری از سینماگران و رسانه ها نظرات جالبی درباره بهروز وثوقی داده اند که در گزارش زیر به بعضی از آنها اشاره می شود.

واکنش به اظهارات کویتی پور/ لیست کیهان از گناه های بهروز وثوقی
چند روز پیش غلام کویتی پور در برنامه ۳۵ جیرانی مطرح کرد: «مگر بهروز وثوقی چه گناهی مرتکب شده که باید پشت مرزهای ترکیه پدرش را ملاقات کند». در پی آن اظهار نظر کیهان لیستی را منتظر کرده که می توان از آن به عنوان گناه های بهروز وثوقی پس از انقلاب یاد کرد.
این روزنامه نوشته: جهت اطلاع به برخی از فیلم ها و نمایشات ضدایرانی که این عنصر فراری برای بیگانگان و عوامل شناخته شده ضدانقلاب بازی کرده، اشاره می شود:
مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند
- در فیلم «تهدید» ساخته سیروس نورسته (که بعد فیلم ضداسلامی و ضدایرانی «سنگسار ثریا» را ساخت) نقش یک افسر سازمان سیا را بازی کرد که افسران گارد شاهنشاهی را آموزش می دهد.

- بازی در فیلم «زرین» به کارگردانی دیگر عنصر فراری به نام «شیرین نشاط» (دختر سرلشگر نشاط معدوم) که فیلم های ضدایرانی متعددی مانند «زنان بدون مردان» ساخت و از حامیان فعال فتنه ۸۸ در خارج کشور بود.
- نقش یک مامور ساواک در فیلم «شب های اضطراب» ساخته محمد ناطق.
- نقش یک پاانداز فراری در خارج کشور در فیلم ضدانقلابی و ضدایرانی «فصل کرگدن» ساخته فیلم ساز فراری «بهمن قبادی».
- نقش یک تبعیدی در نمایش ضدایرانی «یک رویای خصوصی» نوشته «جنتی عطایی» که گویا یک فراری دیگر از ایران با وی روابط نامشروع برقرار می کند! جنتی عطایی در کارنامه سیاهش تئاتر «پرومته در اوین» را که در سراسر اروپا به نمایش داده شده است، دارد.
قطع صحبت های رضا کیانیان در برنامه زنده تلویزیون پس از آوردن نام بهروز وثوقی
اسفند سال ۹۲ بود که رضا کیانیان با حضور در برنامه «کارنامه» شبکه چهارم سیما سعی کرد درباره دلایلش برای فعالیت های نگارشی و عرضه کتاب هایی مانند «ناصر و فردین»، «شعبده بازیگری» و «بازیگری در قاب» صحبت کند.
اما نکته جالب اینجا بود که تا او خواست درباره چرایی گفت و گوهایش با ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین و انتشار آنها در قالب یک کتاب حرف بزند، مجری برنامه صحبت هایش را قطع کرد و از مخاطبان خواست سوال پیامکی برنامه را بشنوند. تا صحبت به فردین، ناصر و بهروز رسید مجری رفت سراغ پیامک!
کیانیان در این بخش سخنانش را با این جملات آغاز کرد که: «همیشه به فکر این بوده ام که چرا مردم این قدر از فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی یاد می کنند و چرا مرتب دنبال اخبار و اطلاعات از اینها هستند!» اما از اینجا به بعد به ناگاه مجری برنامه با لحنی کاملا اضطراب آلود گفت جناب کیانیان بهتر است که سوال مسابقه پیامکی را ببینیم! صد البته که این رفتار غیرحرفه ای تعجب کیانیان را به همراه داشت اما او باز هم بر خورد مسلط شد و فقط با نگاهی عاقل اندر سفیه جواب بی احترامی مجری را داد!

ستایش حمید فرخ نژاد از بهروز وثوقی
جالب است بدانید که حمید فرخ نژاد، بازیگر مطرح سینما در مصاحبه ای که مدت ها قبل با نشریه «تماشاگران امروز» داشت به ستایش از بهروز وثوقی پرداخته بود.
فرخ نژاد به «تماشاگران» گفته بود: «شاید از معدود آدم هایی که در ترایخ سینمای این مملکت هر دو وجاهت را داشته یعنی هم وجاهت هنری داشته و هم فیلم تجاری، بهروز وثوقی است. واقعا دیگر کسی را با این قدرت نداریم که ذو وجهتین باشد. نمی گویم نمی شود، ولی نفر اول هر دو بودن خیلی سخت است که هم تنگسیر و ممل آمریکایی را بازی کنی و هم سوته دلان و بلوچ را...»
مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند
نظر جالب غریب پور درباره ماندن بهروز وثوقی در ایران
فیلم «سوار خسته می تازد» ساخته المیرا مقدم، مستندی است که در آن کارگردانان و نویسندگان مطحری درباره کیمیایی و فیلم هایش حرف زده اند. این فیلم سال ها قبل در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده شد. بهروز غریب پور در این مستند حرف های جالبی درباره بهروز وثوقی می زند.
غریب پور می گوید: «اگر من جای بهروز وثوقی بودم ایران را ترک نمی کردم چون اگر او را زندانی هم می کردند زندانبان ها هم او را دوست می داشتند.»

روایت مجید مجیدی از دیدار با بهروز وثوقی
مجید مجیدی، کارگردان سینما چند سال پیش زمان اکران فیلم «بید مجنون» گفت و گوی مفصلی با رضا درستکار، منتقد سینما انجام داده است که شرح این گفت و گو در کتابی منتشر شده است. در این کتاب که با عنوان «قلمرو دیدار» منتشر شده و گویا قرار است به تازگی به همراه مصاحبه درستکار درباره فیلم «آواز گنجشک ها» تجدید چاپ شود، مجیدی روایتی را از دیدار با بهروز وثوقی، شهره آغداشلو، ناصر ملک مطیعی و حتی پرویز صیاد ارائه کرده است...
مجیدی درباره دیدار با بهروز وثوقی گفته: «زمانی که برای نمایش فیلم باران به آمریکا رفته بودم، کمپانی «میراماکس» پخش کننده فیلم در هر ایالت نمایش خصوصی را برای فیلم برگزار می کرد و در یکی از این نمایش ها بهروز وثوقی دعوت شده بود.» مجیدی در این مصاحبه می گوید: «به هر حال سینمای متفکر و بالنده ما با حضور بهروز وثوقی در چند فیلم شاخص خود راه خود را پیدا کرد و ما به نوعی مدیون او و برخی از کارگردان ها و سینماگران متفکر سینمای ایران هستیم. بعد از یک مصاحبه مطبوعاتی با بهروز وثوقی، دیداری پیش آمد».
مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند
به بهروز وثوقی گفتم چرا به ایران بر نمی گردی؟
وقتی من را دید، به قدری صمیمیت به خرج داد که گویی سال هاست من را می شناسد. به محض اینکه همدیگر را در آغوش گرفتیم، بهروز وثوقی شروع کرد به گریه کردن و من را هم تحت تاثیر قرار داد، سر میز شام از او پرسیدم چرا با این همه علاقه ای که مردم به تو دارند، به ایران بر نمی گردی؟ پاسخی که داد گویای یک حس علاقه مندی آمیخته با ترس و شک بود، فکر می کرد اگر برگردد و از طرف مردم و جامعه هنری پذیرفته نشود، خیلی بد می شود و آرمان هایش زیر سوال می رود! درواقع به طور غیرمستقیم توقع داشت که مسوولان و متولیان سینما از او دعوت کنند.
در سخنرانی هم که قبل از نمایش فیلم راجع به سینمای شاخص قبل از انقلاب حرف زدم، از بهروز وثوقی به عنوان نمادی از سینمای موج نو نام بردم که بهروز بلند شد و مردم او را خیلی تشویق کردند. راستش را بگویم که غربت، بهروز وثوقی و سایر هنرمندان برجسته مهاجر ایرانی را شکننده کرده است.
اما چیزی که در این دیدار ویژه برای من جالب بود، خویشی و پیوندنی بود که به رغم فاصله های روحی، جغرافیایی و زمانی میان من و او به وجود آمد. من و بهروز وثوقی هیچ فصل مشترکی نداشتیم، اما رابطه ای که در همان یکی دو ساعت شکل گرفت، مثل یک رابطه دوستی سی چهل ساله بود».

تمجید داوود رشیدی از بهروز وثوقی در یک برنامه
چند سال پیش داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران مهمان یکی از برنامه های رادیویی بود که اجرای آن را محمد صالح علا برعهده داشت. مرحوم داوود رشیدی در بخش هایی از این مصاحبه گفته: «من با بهروز وثوقی سر فیلم فرار از تله آشنا شدم و در آنجا فهمیدم که چقدر مرد دوست داشتنی ای است.
جلال مقدم برای فیلم فرار از تله، یک رزو آمد و گفت فیلم نامه ای دارم که دوست دارم یکی از نقش هایش را تو بازی کنی. من دیدم بهروز وثوقی هم در این فیلم بازی دارد. آن زمان بهروز، سوپراستار سینما بود. خیلی ها به من گفتند که مواظب باش... در حالی که بهروز وثوقی سر این فیلم خیلی به من کمک کرد.
در حالی که من برای بازی در فیلم فرار از تله واقعا ترسیده بودم و حتی به جلال مقدم گفتم بازی نمی کنم... گفت چرا؟ گفتم من هیچ حسی نسبت به این نقش ندارم... آن شب بهروز وثوقی تا صبح برای من سینما را توضیح داد که چیست. مونتاژ، دکوپاژ و... چیست و خلاصه قبول کردم».

* عبارتی از سید در فیلم گوزن ها
مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند
انتقاد باشگاه خبرنگاران از همکاری بهروز وثوقی و گلشیفته فراهانی
مدت ها قبل که گلشیفته و بهروز وثوقی قصد همکاری در یک تئاتر را داشتند با انتقاد رسانه هایی چون باشگاه خبرنگاران و جام نیوز مواجه شدند.
به گزارش پارس توریسم و به نقل از باشگاه خبرنگاران، جام نیوز ضمن درج خبری درباره گلشیفته فراهانی و اخبار تازه منتشر شده درباره آخرین اقدامات او آورده بود: «قرار است تئاتری در آمریکا و کانادا به روی صحنه برود که بازیگران اصلی آن بهروز وثوقی و گلشیفته فراهانی هستند». گلشیفته فراهانی در مورد این تئاتر می گوید: «بهروز وثوقی از زمان بچگی اسطوره من بوده است و من خیلی شانس بزرگی آورده ام که می خواهم در کنار آقای وثوقی بازی کنم».
بهروز وثوقی نیز در مورد حضور گلشیفته در این تئاتر و نحوه شیفته شدنش به وی می گوید: «گلشیفته چون هم بازیگر خوبی است و هم موسیقی را می فهمد گزینه خوبی برای همکاری بود، وقتی گلشیفته را در پاریس دیدم تصمیم گرفتم کاری بسازم که او هم در آن نقشی داشته باشد.» گلشیفته درخصوص حضورش در خارج از ایران و برای توجیه کارش گفت: «من و بهروز وثوقی یک وجه مشترک داریم که هر دو در تبعید ناخواسته هستیم و خودمان هم علت این تبعید را نمی دانیم!!!» این در حالی است که به گفته خود این بازیگر، علت خروجش از ایران به خاطر بازی در فیلم مجموعه دروغ های ریدلی اسکات در مقابل لئوناردو دی کاپریو بوده است، پس کسی او را تبعید نکرده است.

معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هر صحبتی درباره بازگشت وثوقی را بی مورد می داند:
یک نفر نظرش را گفته، بقیه هم می توانند بگویند
بهروز وثوقی؛ نامی که در روزهای اخیر زیاد شنیده شد. بازیگر سابق سینمای ایران که سال هاست ترک دیار کرده و خارج از ایران زندگی می کند. نام بهروز وثوقی مدت ها فراموش شده بود یا حداقل سال ها بود کسی آن را به زبان نمی آورد. قیصر سینمای ایران که نقش های خاطره انگیزی در ذهن سینمادوستان دهه 60 به جا گذاشته به نظر می رسید کاملا از یادها رفته است اما هفته گذشته اتفاق تازه ای افتاد. نام سید فیلم خاطره انگیز گوزن ها از زبان کسی شنیده شد که هیچ کس توقعش را نداشت.
غلام کویتی پور که او را بیشتر با مداحی های حماسی و لهجه جنوبی اش می شناسند، هفته گذشته در برنامه 35 اینترنتی فیلمنت رو به روی فریدون جیرانی نشست و تا توانست از مسائل و معضلات فرهنگی انتقاد کرد. بخش هایی از این گفت و گو دست به دست می چرخید و همه با تعجب می گفتند واقعا کویتی پور این حرف ها را گفته؟ به نظر می رسید کسی از او توقع چنین صحبت هایی را نداشت.
اوج این گفت و گو آنجا بود که او گفت: «37 سال گذشته و دیگر بس است! فضای فرهنگی را باز کنید!» بعد از آن بود که کویتی پور نام بهروز وثوقی را آورد و از این انتقاد کرد که چرا فضا اینقدر بسته است که او باید به سختی و از لب مرز، پدر در حال احتضارش را ببیند. این بخش از گفت و گو بازخوردهای فراوانی را در رسانه ها و حتی شبکه های مجازی داشت. خیلی ها از او تقدیر کردند و از شجاعت و جسارتش گفتند و برخی هم گفته های او را تقبیح کردند.
مخالفان و موافقان از بهروز وثوقی می گویند
برای مثال جمشید مشایخی که رییس انجمن صنفی بازیگران است درباره بهروز وثوقی گفت دلایل زیادی دارد که بهروز وثوقی حق بازی در ایران را ندارد و اصلا چرا باید او در ایران بازی کند؟
روزنامه اصولگرای کیهان هم با انتشار مقاله ای دلایل زیادی را برای صلاحیت نداشتن بهروز وثوقی برای بازی در فیلم های وطنی برشمرد.
کیهان در این گزارش حضور وثوقی در فیلم های بعضی از کارگردان های خاص را دلیل تا ابد ممنوع التصویر شدن این بازیگر می داند. بهروز وثوقی بارها در گفت و گوهای مختلف از این گفته است که هیچ وقت حاضر نشده در فیلمی که علیه ایران و ایرانی باشد بازی کند، حال چه کارگردان آن ایرانی باشد یا خارجی.
اما آیا واقعا اتفاق تازه ای افتاده و ممکن است بهروز وثوقی اجازه کار پیدا کند یا خیر؟ ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این باره گرچه اصرار دارد که این مسائل حاشیه ای سینماست و نباید به آنها پرداخت اما می گوید: «یک نفر یک اظهارنظری کرده و نظرش را گفته، کشور ما هم آنقدر آزاد است که همه افراد می توانند نظرات شان را بگویند. یک مداح می تواند درباره سینما حرف بزند. افراد دیگر هم می توانند نظرات شان را بگویند این مسئله عجیبی نیست. ایشان نظرشان را گفته اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرفداران زیادی داره، و نمیشه این رو انکار کرد

    • بدون نام

      ایشالا همه ایرانی ها بتونن به ایران برگردن، ایران مال همه ایرانی هاست،کی گفته یه عده با تفکرات خاص صاحب این کشورن؟

    • بدون نام

      به نظر من هر ایرانی که به کشورش خیانت نکرده ،میتونه مام وطن که مثل مادره ببینه بهروز وثوقی هم فقط یه بازیگره همین.قدیمای ایرانی معمولا بامرام تر از جدیدیا هستن.استخوان دار ترن.یه اعتقادی ته قلبشون هست .تو جدیدیا متاسفانه ضعیفتره

    • بدون نام

      بهروز وثوقی هنرمند واقعیه استاده (ار لحاظ هنر میگم با این حواشی کار ندارم)

    • بدون نام

      قابل انکار نیست که بزرگترین بازیگر زنده ایران بهروز وثوقی ست .
      در حضور او نمیتوان نام کس دیگری را به عنوان استاد در این حرفه ذکر کرد .
      ایران متعلق به همه ایرانیان است .
      ...
      .....

    • ساناز

      خود آقای جمشید مشایخی هم قبل از انقلاب فیلم بازی میکردن این که دلیلا نمیشه ایشون مخالف آقای وثوقی به ایران باشن ..اسمش باهاشه بازیگرن دیگه فیلم بازی میکنن ... تازه اقتضای اون زمان اونطوری بود که به این شکل فیلم بازی کنن ... آقای وثوقی یک ستاره ست

    • بدون نام

      روزنامه ای زرد تر از کیهان تو عمرم ندیدم

    • اميد

      بهروزوثوقي درقلب تمام هنردوستان ايران جاداره حتي اگرهزاران كيلومتردورترازوطنش باشه.

    • مسعود

      اسطوره
      دیگه مثلش نمیاد

    • مسعود

      اسطوره
      دیگه مثلش نمیاد

    • ممل

      سینمای ایران مدیون بهروز

    • کاظم وثوقی

      بهروزوثوقی درقلب تمام ایرانیان جای داری همه منتظر بازگشتت هستیم

    • احمد

      هر جرمی کیفری دارد چهل سال درجلای وطن کم نیست با داشتن این همه رای موافق بگذارید مردم دقدقه خاطر نداشته باشند حساب اقای وثوقی با امثال گلشیفته جدا است با همین حساب فرزانگانی همچون گلپا. ایرج. داریوش. ستار... اقای ناصر ملک مطیعی ها را به انزوای قلبمان کشیده ایم. ناله هنرمندان مانند صدای بمب پر طنین و شگفت انگیز است

    • بدون نام

      یه کم از ارتباطش با اشرف پهلوی هم بگید

    • گلی

      اسطوره همیشگی هنر ایران زمین بهروزخان وثوقی

    • فرزاد

      بهروز خان درود برتو،همیشه خار چشم کسانی هستی که چشم ندارن بهتر از خودشون ببینن یکیش جمشید مشایخی نکبت که خودش بارها اعلام کرده خیلی چیزها از تو یاد گرفته.امیدوارم صدو پنجاه سال زنده و سرحال باشی.

    • Omid

      جالبه گناهانی که ازبهروزیادکرده روزنامه مزدوروسرسپرده کیهان فقط بازی درنقش هایی که علیه دولت فاسدآخوندی بوده خاک توسرتون.وخاک توسراونایی که جرات کردن به بهروزتوهین کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج