۴۱۱۷۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بلاک‌باسترها در پنج فیلم نهایی اسکار

در حالی که فیلم «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ بلاک‌باستر سال ۱۹۷۵ شد و همه مردم را تابستان به سینماها کشاند و در نهایت سه جایزه اسکار هم به خانه برد، این سوال مطرح می شود که آیا بلاک باستر بودن و جلب توجه مردم می‌تواند ملاکی برای کسب اسکار باشد؟

روزنامه بانی فیلم: در حالی که فیلم «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ بلاک‌باستر سال ۱۹۷۵ شد و همه مردم را تابستان به سینماها کشاند و در نهایت سه جایزه اسکار هم به خانه برد، این سوال مطرح می شود که آیا بلاک باستر بودن و جلب توجه مردم می‌تواند ملاکی برای کسب اسکار باشد؟

«آرواره‌ها» جایزه بهترین صداگذاری، تدوین و بهترین موسیقی اوریجینال را برد و نامزد بهترین فیلم هم شد و در نهایت آن را به «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» واگذار کرد. از آن زمان رای‌دهدگان اسکار معمولا فضایی را در میان بهترین فیلم‌های سال به بلاک‌باسترها اختصاص می‌دهند تا به نوعی از فیلم‌هایی که قادر هستند مردم را به سینماها بکشانند نیز تقدیر کنند. اما واقعیت این است که پس از «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان که در سال ۲۰۰۸ در راس رقابت‌ها خوش درخشید، آکادمی فیلم های برتر سال را از ۵ نامزد به ۱۰ نامزد افزایش داد تا بتواند فیلم‌های بیشتری را در فهرست خود جای دهد.
بلاک‌باسترها در پنج فیلم نهایی اسکار

در این میان بلاک‌باسترهایی که در سال‌های اخیر حسابی موفق بوده‌اند و در اسکار نیز با اقبال زیادی روبه رو بوده‌اند باید به این موارد اشاره داشت:

۲۰۰۹: «آواتار»، «بخش نابینا» و «بالا»

۲۰۱۰: «سرآغاز» و «داستان اسباب بازی ۳»

۲۰۱۱: «خدمتکار»

۲۰۱۲: «جانگوی از بند رها شده» و «بینوایان»

۲۰۱۳: «جاذبه»

۲۰۱۴: «تک تیرانداز آمریکایی»

۲۰۱۵: «مکس دیوانه: جاده خشم» و «مریخی»

اما امسال کدام بلاک باسترها می‌توانند موفقیت این فیلم‌ها را در اسکار کسب کنند؟

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» : بازی رابرت داونی جونیور از ویژگی‌های این فیلم است و منتقدها این فیلم را بهترین فیلم از مجموعه فیلم‌های مارولی خوانده‌اند. شاید امسال فرصت مناسبی باشد که با جایزه دادن به این فیلم بتوان از جهان فانتزی مارول تجلیل کرد. نباید فراموش کرد که این فیلم در عین حال فیلمی ابرقهرمانی و خانوادگی است و «کرامر علیه کرامر» کمپانی مارول محسوب می‌شود.

«ددپول»: یک فیلم کمیک بوکی دیگر که با دیگران تفاوت زیادی دارد. این فیلم دارای ۲ یا ۳ سکانس طولانی است که در کنار هم کلیت یکپارچه‌ای را خلق می‌کنند. رایان رینولدز بازیگر اصلی این فیلم طرفداران زیادی دارد و مردم حسابی از این فیلم حمایت می‌کنند.

«سرکش یک: یک داستان جنگ ستاره‌ای»: از یک طرف عجیب است اگر آکادمی نخواهد به فیلم بعدی از «جنگ ستارگان» توجه کند. این در حالی است که «نیرو بیدار می‌شود» سال پیش توجه زیادی را به خود جلب کرد و اسکار آن را نادیده گرفت و تعجب زیادی هم برانگیخت. اما این قسمت خیلی هنرمندانه‌تر طراحی شده و شاید بتواند برای اولین بار پس از فیلم اوریجینال آن در سال ۱۹۷۷ به فهرست اسکار راه پیدا کند.

«زوتوپیا»: این انیمیشن پرفروش میلیارد دلاری در سراسر جهان با اقبال زیادی روبه رو شد و تحسین‌ منتقدان را هم برانگیخت تا قدرت دیزنی برای ساخت فیلم‌هایی که هم خلاقانه هستند و هم مردم پسند را بار دیگر به اثبات برساند.

«هیولاهای خیالی و جایی که می‌توان آنها را پیدا کرد»: پنج سال پس از اکران آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» اکنون سینماروها به شدت منتظر هستند تا راهی سینماها شوند و فیلمی را تماشا کنند که در فضای همان فیلم‌ها می‌گذرد و حتی برخی از شخصیت‌های آن مجموعه را نیز با خود دارد. این در حالی است که جی کی رولینگ فیلمنامه این فیلم را نیز خود نوشته و قصد دارد تا این فیلم را تا ۵ قسمت ادامه دهد. اما توجه به این نکته نیز مهم است که از مجموعه «هری پاتر» هیچ یک از فیلم‌های آن موفق به کسب یک جایزه اسکار نشدند و در مجموع ۱۲ نامزدی اسکار را در بخش‌های جانبی چون طراحی لباس و چهره و موسیقی دریافت کردند.

آکادمی اسکار ۲۴ ژانویه اسامی نامزدهای اولیه این دوره را اعلام می‌کند و تا آن موقع البته فهرست‌های زیادی از امیدداران اسکار معرفی خواهد شد که شاید «لالالند» در همه آنها مشترک باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج