۴۱۱۸۴۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رد زخم‌های درونی انسان بر کالبد ماهی‌ها

مانی کومار که این روزها نمایشگاهش با عنوان "در عمق قرمز پررنگ" در گالری آتبین برقرار است به ما گفت: قصد داشتم برای بیان مفهوم ذهنی خود از فیگور استفاده نکنم برای همین به سراغ ماهی‌ها رفتم که به خودی خود جسمیتی گویا هستند و در همه جای دنیا به یک شکل زیست می‌کنند.

هنرآنلاین: مانی کومار که این روزها نمایشگاهش با عنوان "در عمق قرمز پررنگ" در گالری آتبین برقرار است به ما گفت: قصد داشتم برای بیان مفهوم ذهنی خود از فیگور استفاده نکنم برای همین به سراغ ماهی‌ها رفتم که به خودی خود جسمیتی گویا هستند و در همه جای دنیا به یک شکل زیست می‌کنند.
رد زخم‌های درونی انسان بر کالبد ماهی‌ها

وی ادامه داد: ماهی‌ها فرم و آزادی خاصی دارند و تلاشی نمی‌کنند و به جز چشم‌هایشان که جنس و نوعی از هویت را بر ملا می‌کند صاحب هویتی نیستند. به همین دلیل احساس کردم به عنوان یک زبان مشترک می‌توانم به سراغ این گونه جانوری بروم.

این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی گفت: این نگاه، نگاهی خصوصی و شخصی است هرچند که درباره یک موضوع مشترک سخن می‌گوید. نگاه من در رابطه با پیرامونم و تفکر کردن درباره شرایط زندگی آثارم را به این سمت کشاند.

کومار افزود: من در این مجموعه ۹ اثر داشتم که با توجه به شرایط کاری من سمت و سوی همه این ماهی‌ها به یک جهت بود و تنها ۲ ماهی وجود داشت که در حالتی خلاف جهت دیگر آثارم حرکت می‌کنند که در حقیقت هم از نظر کیفیت رنگ‌گذاری و هم در مورد فضا و اتمسفر نقاشی به نوعی برگرفته از زندگی مادرم هستند.

وی گفت: در حقیقت سختی‌هایی که در نهان مادر من نهفته است و هیچ‌گاه بیان نشده در این ماهی‌ها، هم به لحاظ تکنیکی و هم از جهت کیفیت بیانی مشهود است.

این نقاش گفت: متریال در گویش این آثار تاثیر بسزایی گذاشته است و من سعی کردم با یک زیبایی‌شناسی رنگ‌ها ناراحتی‌های نهفته در درون انسان‌ها را به نوعی زیبا جلوه دهم. به این معنا که رنگ‌های قرمز بیانگر زیبایی ظاهری باشند نه مفهومی تلخی که از زخم درونی برخاسته است.

کومار ادامه داد: این البته به مفهوم کلی‌تری هم اشاره دارد. زمانی که ما با مشکلات بسیار گریبان‌گیر هستیم و سختی‌ها بر ما مستولی هستند اما هم چنان ظاهر خود را قشنگ نشان می‌دهیم. من سعی کردم با توجه به ماهیت اثر که فضایی تلخ را به تصویر می‌کشد، رنگ‌ها جذاب و زیبا به نظر رسند.

وی گفت: ما از این ماهی‌ها تنها ظاهر ساده‌ای را می‌بینیم اما زخم‌های بسیاری در درون‌شان هست. کیفیت رفتاری آن‌ها به گونه‌ای است که علیرغم آن که می‌توانیم رنج‌شان را مشاهده کنیم اما چون درونی هستند کاری از دست‌مان بر نمی‌آید و آن زخم‌ها را نمی‌توان به تصویر کشید.

این نقاش با بیان این که این مجموعه تنها هدیه‌ای است به مادرم که سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است گفت: بیان دقیق این رنج برای من ناممکن بود اما من تنها از دریچه تکنیک می‌توانستم چند رنگ را روی بوم بگذارم.

مانی کومار نقاشی‌های خود را با عنوان "در عمق قرمز پررنگ" تا ۱۱ آبان ماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ به نمایش در گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی زیبا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج