۴۱۲۲۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خیمه‌ برف پاییزی در پنج استان کشور

از دو روز گذشته با ورود جبهه هوای سرد در شمال و شمال غرب کشور بارش برف و باران پاییزی در برخی استان‌های غربی آغاز شده است و خیلی از شهروندان برای تأمین گرمای منازل خود رو به استفاده از وسایل گرمایشی و البسه گرم آورده‌اند.

روزنامه ایران: از دو روز گذشته با ورود جبهه هوای سرد در شمال و شمال غرب کشور بارش برف و باران پاییزی در برخی استان‌های غربی آغاز شده است و خیلی از شهروندان برای تأمین گرمای منازل خود رو به استفاده از وسایل گرمایشی و البسه گرم آورده‌اند.
بارش برف در چند روز اخیر باعث شده علاوه بر غافلگیری مردم، در تردد آنها نیز مشکلاتی رخ دهد و بنابر اعلام رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، بارش برف و باران در محورهای پنج استان کشور ادامه دارد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر برابر گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای دو استان آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف گزارش شده است.وی با بیان اینکه در محورهای «تبریز-زنجان» در استان آذربایجان شرقی و «اسالم - خلخال» در استان گیلان نیز بارش برف گزارش شده است، گفت: همچنین گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که در اکثر محورهای دو استان آذربایجان شرقی و گیلان و همچنین غرب استان مازندران شاهد بارش باران هستیم.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز اظهار کرد: مشکل ترافیکی در جاده‌های کشور وجود ندارد و تردد به آرامی در جریان است.رحمانی همچنین از انسداد محور دیزین به شمشک خبر داد و گفت: این محور به دلیل بارش برف و همچنین نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد از مسیرهای موازی و جایگزین انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه رانندگان باید در فصل سرد، تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ و... را به همراه داشته باشند، اظهار کرد: مأموران پلیس‌راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های کشور جلوگیری می‌کنند.
فرماندار شهرستان چالدران نیز خبر داد: بارش سنگین برف در ساعات اولیه دیروز موجب مسدود شدن راه ۸۰ روستای کوهستانی در مناطق غربی این شهرستان شد.به گزارش ایرنا، کریم حسین‌زاده افزود: با تلاش‌های انجام شده راه دسترسی اغلب این روستاها باز شده و فقط راه دسترسی ۱۵ روستای این شهرستان که در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند بسته است.
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق استان به ۳۵ سانتیمتر می‌رسد با وجود این، با تلاش بی‌وقفه راهداران، تمامی راه‌ها باز و تردد در آنها جریان دارد.
ناصر آل‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین بارش برف را در محورهای اسالم به خلخال، پونل - خلخال، ماسال - گیلوان و ارتفاعات دیلمان عنوان کرد.
وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده، در محور اسالم به خلخال ۳۵ سانتیمتر برف به زمین نشسته و در محورهای پونل - خلخال و ماسال - گیلوان نیز ارتفاع برف به ترتیب به ۲۰ و ۱۵ سانتیمتر رسیده است.
آل‌محمدی افزود: در ارتفاعات دیلمان نیز ۱۰ سانتیمتر برف به زمین نشسته ولی بارش برف در محور بلوردکان - خصیل دشت املش، در حد سپیدپوش شدن جاده است.
وی با بیان اینکه راهداران در راه‌های کوهستانی، در حال برفروبی مسیر هستند، گفت: همچنین به منظور تداوم و برقراری تردد روان خودروها، اکیپ‌های راهداری اقدام به اجرای عملیات ویژه راهداری و نمک‌پاشی در این محورها کرده‌اند.
امدادرسانی به ۸۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۸۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک خبر داد.
به گزارش ایسنا، «بهرام غیبی»، افزود: این خودروها در محورهای گردنه صائین، مسیر قره‌آغاج، «اردبیل - خلخال»، «اردبیل - سرعین» و «بیله‌سوار - مرادلو» گرفتار شده بودند.وی با بیان اینکه ۳۲۰ نفر در این خودروها گرفتار شده بودند، اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر با به‌کارگیری ۱۱ دستگاه آمبولانس و ۵۵ نجات‌گر، پرسنل و امدادگر خودروهای گرفتار شده را رهاسازی و به مسیر هدایت کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین از انتقال یک زن باردار به مرکز درمانی سرعین خبر داد و افزود: با تماسی که با ۱۱۲ انجام شده بود، نیروهای هلال‌احمر به یاری زن بارداری در روستای ورگه‌سرای سرعین شتافته و این زن را به مرکز درمانی سرعین انتقال دادند.
غیبی یادآور شد: این روستا در کیلومتر ۱۰ جاده سرعین به آلوارس قرار دارد و ۲ نجات‌گر هلال‌احمر با به‌کارگیری یک دستگاه آمبولانس و با همکاری تکنیسین اورژانس، یک نفر ماما و اکیپ راه و شهرسازی این زن را به مرکز درمانی انتقال دادند.
برف راه ۴۰ روستای آذربایجان شرقی را بست
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خداآفرین در آذربایجان شرقی گفت: بارش برف که از شب سه‌شنبه آغاز شده، راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان را بسته است. بهمن پورابراهیم افزود: جاده‌های اصلی باز و تردد در آنها جریان دارد، اما راه‌های ارتباطی مناطق کوهستانی و برفگیر بسته است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
بارش ۳۰ سانتیمتر برف در ارتفاعات آستارا
مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: با توجه به بارش ۳۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات و تداوم بارندگی‌ها، راهداران برای تأمین امنیت جاده‌ای و خدمات‌رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.

انور بی‌نیاز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: عملیات بازگشایی راه روستای ونه بین آستارا آغاز شده و تردد در مسیرهای مواصلاتی دیگر این شهرستان بدون مشکل ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج