adexo3
۴۱۲۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

Google Nexus ۴

Nexus ۴ ؛ آخرین سرباز گوگل

گوگل نکسوس ۴ توسط ال‌جی ساخته شده است و همزمان با دو محصول دیگر یعنی تبلت نکسوس ۱۰ و تبلت ۳۲ گیگابایت ۳G نکسوس ۷ معرفی و عرضه شد. این گوشی بزرگ ترین عرضه سخت‌افزاری شرکت گوگل به شمار می آید.

Nexus 4 ؛ آخرین سرباز گوگل

برترین ها: گوگل نکسوس 4 توسط ال‌جی ساخته شده است و همزمان با دو محصول دیگر یعنی تبلت نکسوس 10 و تبلت 32 گیگابایت 3G نکسوس 7 معرفی و عرضه شد. این گوشی بزرگ ترین عرضه سخت‌افزاری شرکت گوگل به شمار می آید.

این محصولات همزمان با معرفی آی‌پد مینی اپل معرفی شده اند. به خصوص نکسوس 7 که رقیب آی‌پد مینی است. با این اوصاف باید گفت که گوگل گویا می خواهد با همه محصولات اپل وارد رقابت تنگاتنگ بشود. این گوشی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید، یعنی نسخه 4.2 آب‌نبات ژله ای را در خود داده است. طراحی زیبا و قیمت زیر 300 پوند این محصول، آن را در ردیف یکی از بهترین گوشی های موبایل اندرویدی قرار داده است.

Nexus 4 ؛ آخرین سرباز گوگل

اندازه و طراحی

نخستین موردی که با دیدن نکسوس ۴ متوجه آن می شوید، این است که با دیگر گوشی های هوشمند و اندرویدی خانواده نکسوس تفاوت بارزی ندارد. هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، نکسوس ۴ نیز همچون دیگر گوشی های این خانواده است. اما با نگاهی دقیق تر به آن می توان جزئیاتی را دید که در دیگر گوشی ها ممکن است وجود نداشته باشد. به طور مثال، صفحه نمایش گوریلا گلاس ۲ این گوشی در کناره ها انحنای کمتری دارد.

در پشت، یک پانل شیشه ای روی بافت نقطه ای براق بدنه را پوشانده است. این پوشش شیشه ای بدنه گوشی را در برابر خراشیدگی مقاوم کرده است. البته در آزمایشات مشخص شده است که در برابر کلید چندان هم مقاوم نیست و خراش بر می دارد. در پشت، در قسمت بالا و زیر دوربین و فلاش لوگوی برجسته نکسوس و در پایین، لوگوی ال‌جی دیده می شوند. متاسفانه این شیشه ای بودن قاب پشتی گوشی باعث می‌شود که کاملا مستعد جذب اثر انگشت باشد. به همین دلیل لازم است که گوشی را مرتبا تمیز کنید. به علاوه شیشه استفاده شده در قاب پشتی گوشی، استحکام بالایی در برابر ضربه ندارد و به همین دلیل کاربران Nexus ۴ باید در نگهداری آن بیشتر دقت کنند.

نکسوس ۴ کیفیت ساخت بهتری نسبت به گلکسی نکسوس دارد. به طوریکه هنگامی که آن را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی پلاستیکی بی کیفیت به شما منتقل نخواهد شد.

در بالای صفحه نمایش دوربین دوم ۱.۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری اچ‌دی به همراه حسگرهای دستگاه قرار دارند و در پایین صفحه نمایش تنها نشانگر LED مربوط به پیغام‌ها وجود دارد. همچون گلکسی نکسوس، این گوشی نیز کلیدهای سخت افزاری کنترلی ندارد و از کلیدهای نرم افزاری استفاده می‌کند. در لبه سمت چپ، کلیدهای کم و زیاد کردن صدا، در بالا سوکت ۳.۵ میلی‌متری هدفون، در سمت راست کلید پاور و نهایتا در لبه پایینی گوشی، پورت میکرو یواس‌بی قرار دارد.

به گزارش برترین ها نکسوس ۴ با ۱۳۹ گرم وزن، سبک ترین گوشی هوشمند موجود در بازار نیست اما وزنش به گونه ای در بدنه تقسیم شده است که به راحتی در دست می نشیند. کاربر برای استفاده از این اسمارت‌فون به خرید قاب محافظ نیازی ندارد.

Nexus 4 ؛ آخرین سرباز گوگل


صفحه نمایش

نکسوس 4 یک صفحه نمایش عریض 4.7 اینچ با رزولوشن 1280×768 پیکسل دارد که کیفیت بسیار عالی دارد. این صفحه از نوع True HD IPS+ است. تراکم تصویر این نمایشگر 320 پیکسل در هر اینچ است. باید بدانید که تراکم تصویر آخرین گوشی هوشمند اپل 326 پیکسل در هر اینچ است. این تراکم تصویر باعث شده است که تصاویر در نکسوس 4 بسیار زنده و شفاف دیده شوند. نمایشگر حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز خوانایی لازم را دارد.

نمایش ویدئو در این نمایشگر با وضوح خوب صورت می پذیرد.

این صفحه نمایش، همان صفحه فوق‌العاده ایست که ال‌جی روی گوشیOptimus G خود نیز استفاده کرده بود و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین صفحات نمایش موجود روی گوشی‌های هوشمند است.


دوربین

ال‌جی یک دوربین ۸ مگاپیکسل در پشت گوشی نکسوس ۴ خود قرار داده است. به گزارش برترین ها حسگر این دوربین به نسبت دوربین گلکسی نکسوس سامسونگ بسیار بهتر شده است. این دوربین در نور روز کیفیت خوبی دارد اما در محیط های کم نور و تاریک نویزدار است. فلاش دوربین بسیار قوی است.

Nexus 4 ؛ آخرین سرباز گوگل

ویژگی های دوربین بسیار ابتدایی هستند اما به لطف نسخه آب‌نبات ژله ای اندروید، دسترسی آسان و عملکرد بسیار خوبی دارند. به راحتی با نگه داشتن انگشت روی صفحه هنگامی که موبایل روی حالت دوربین قرار دارد، همه منوی تنظیمات و قابلیت های دوربین برای شما نمایش داده می شود. یکی از قابلیت های بسیار قابل توجه نکسوس ۴، PhotoSphere است.

این قابلیت در واقع امکان عکاسی ۳۶۰ درجه است که در نسخه ۴.۲ اندروید وجود دارد. PhotoSphere به کاربر این امکان را می دهد تا یک عکس واحد بگیرد و سپس دستورالعمل آن را دنبال کند تا به یک عکس پانورامای ۳۶۰ درجه دست پیدا کند.

شاید نتوان گفت که دوربین ۸ مگاپیکسلی Nexus ۴ به خوبی دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی گوشی‌های رده بالای دیگر مانند آی‌فون ۵ یا اچ‌تی‌سی One X است، ولی نسبت به گلکسی نکسوس یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.


پردازنده

سخت افزار نکسوس 4 کاملا شبیه به گوشی Optimus G ال‌جی است. در آن از تراشه کوالکوم اسنپ‌دراگونS4 Pro استفاده شده است. این تراشه، پردازنده چهارهسته ای Krait با سرعت 1.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 را پشتیبانی می‌کند. گوگل ادعا کرده است که نکسوس 4 سریع‌ترین گوشی هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ است.

Nexus 4 ؛ آخرین سرباز گوگل

چنین ترکیب سخت‌افزاری به کاربران نکسوس ۴ امکان می‌دهد که هیچ‌گونه کاهش سرعتی را در محیط رابط کاربری مشاهده نکنند و بتوانند به راحتی حتی سنگین‌ترین بازی‌های سه‌بعدی را اجرا کنند. به علاوه این گوشی ۲ گیگابایت حافظه رم دارد و به لطف آن می‌توانید به راحتی چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنید.

نکسوس ۴ در دو مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه شده است و متاسفانه درگاه کارت حافظه ندارد.


باتری

نکسوس 4، باتری قدرتمند 2100 میلی آمپرساعت دارد. متاسفانه قاب پشتی گوشی قابل باز کردن توسط کاربر نیست به این معنا که باتری نکسوس 4 قابل تعویض نیست. این باتری بسیار قدرتمندتر از باتری استفاده شده درگلکسی نکسوس است و در مصارف عادی و روزانه همچون تماس، پیام کوتاه، مرور اینترنت و گوش کردن به موسیقی می‌تواند به راحتی یک روز کامل شارژدهی کند. نکته جالب در مورد نکسوس 4 این است که این گوشی دارای کیت داخلی شارژ بی‌سیم نیز هست و می‌توان آن را توسط دستگاه های شارژر بی‌سیم نیز شارژ کرد.

گوگل نیز در فهرست لوازم جانبی این گوشی یک وسیله به نام Google Wireless Charging Orb قرار داده است که ظاهری شبیه به یک نیم کره دارد و می‌توان با قرار دادن نکسوس 4 روی آن و از طریق ارتباط بی سیم، باتری گوشی را شارژ کرد.


دیدگاه ما

نکسوس ۴ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به امروز است. در مقایسه به مدل های پیشین خانواده نکسوس ها و به ویژه گوشی گلکسی نکسوس، نکسوس ۴ بهبودهای فراوانی داشته است. پردازنده چهار هسته ای بسیار قدرتمند، صفحه نمایش عالی و بهره گیری از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید، تنها بخشی از مزایای این گوشی محسوب می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج