جاباما
۴۱۳۲۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آغاز عملیات حشد شعبی در غرب موصل

منابع عراقی از آغاز عملیات حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق برای آزادی غرب موصل خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابع عراقی از آغاز عملیات حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق برای آزادی غرب موصل خبر دادند.

جواد الطلیباوی، سحنگوی نظامی عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: عملیات آزادی غرب موصل صبح امروز (شنبه) با مشارکت تمامی گروه‌های حشد شعبی آغاز شده است.

عملیات حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق از محور جنوب غربی موصل با هدف قطع امدادرسانی به داعش و نفوذ تروریست‌ها به سوریه صورت می‌گیرد.

به گفته منابع عراقی نیروهای حشد شعبی پیشروی به سمت تعدادی از روستاها را آغاز کرده و در حال حرکت به سمت تلعفر در غرب موصل هستند. اقلیت ترکمان در شهر تلعفر ساکن هستند و ترکیه تهدید کرده که در صورت نزدیک شدن حشد شعبی به این شهر وارد عمل خواهد شد.

احمد الاسدی، عضو پارلمان و سخنگوی نیروهای حشد شعبی نیز گفت: نیروهای حشد در عملیات موصل شرکت می‌کنند و محور غرب شهر بر عهده آنها گذاشته شده است و این محور از سخت‌ترین محورهای درگیری‌هاست.

وی تصریح کرد: حشد مامور شده بر مناطقی به امتداد ۱۲ هزار کیلومتر در برگیرنده شهرهای تلعفر، الحضر تا حومه غرب موصل و مرزهای سوریه و عراق تسلط یابد.

الاسدی خاطرنشان کرد: نیروهای حشد مامور قطع مسیرهای غربی موصل مقابل داعش هستند تا ناگزیر به عقب‌نشینی به موصل و عدم فرار به سمت سوریه هستند.

نیروهای حشد پیشتر گفته بودند، قصد دارند در عملیات موصل شرکت کنند که با هشدارهای گروه‌های مدافع حقوق بشری روبه‌رو شده بود که مبادا خشونت طایفه‌ای در منطقه‌ای که اهل سنت در آنجا ساکن هستند، رخ دهد.

نیروهای عراقی اخیرا عملیات آزادی شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز و تعداد زیادی از روستاهای اطراف آن را آزاد کردند. قرار است تنها ارتش عراق و نیروهای امنیتی وارد شهر موصل شوند و پیشمرگ‌ها و حشد شعبی عملیات اطراف شهر را برعهده خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج