۴۱۳۹۹۹
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

عارف لرستانی: این روزها پول تنها برای اختلاس است!

عارف لرستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های خود به ما گفت: قرارداد بازی در سریال" هست و نیست" به کارگردانی آقای آهنج را دارم و خودم مشغول ساخت یک مستند تاریخی هستم.

هنرآنلاین: عارف لرستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های خود به ما گفت: قرارداد بازی در سریال" هست و نیست" به کارگردانی آقای آهنج را دارم و خودم مشغول ساخت یک مستند تاریخی هستم.

وی درباره دلایل کم‌کاری خود اظهار کرد: همه ما به نوعی دچار یک استراحت اجباری هستیم و بیکاری بیداد می‌کند، به همین دلیل خودم برای خودم می‌نویسم و کارگردانی می‌کنم، اما پیشنهاد بازی بسیار کم شده است، البته پیشنهاد بازی خوب کم شده است و غالب کارهای که پیشنهاد می‌شوند بسیار بد هستند و به خاطر نبودن بودجه، مبالغ دستمزدها نیز کم شده است و ترجیح می‌دهیم با این شرایط کار نکنیم. البته برخی از دوستان هم با این تفکر کار می‌کنند که حداقل اگر کار بد انجام می‌دهند پول خوب بگیرند، اما انگار پول تنها برای اختلاس وجود دارد و برای کارهای فرهنگی پولی در کشور نیست.
عارف لرستانی: این روزها پول تنها برای اختلاس است!

بازیگر سریال "قهوه تلخ" ادامه داد: این بی‌پولی بیشتر برمی‌گردد به مسئولین. بودجه در ساخت و تولید آثار نقش بسیار مهمی دارد، ولی مسئولینی که در رأس هستند، ظاهراً نمی‌توانند بودجه را تأمین کنند و این از ناتوانی مدیریت در جذب سرمایه است، در واقع ریشه تمام مشکلات در مدیریت است. اتفاقاتی که این روزها در بخش کلان اقتصادی می‌افتد مثل این می‌ماند که من پول داشته باشم و هر روز بیایم و بگویم به من کمک کنید. اگر پول نیست، این اختلاس‌های میلیاردی چیست و اگر پول هست، چرا خرج فرهنگ و هنر نمی‌شود.

لرستانی در ادامه با بیان اینکه مردم امروز بیشتر مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای هستند و تحت تأثیر این شبکه‌ها تغییر الگوی رفتاری داده‌اند افزود: مردم امروز با تلویزیون قهر هستند و شبکه‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کنند. تلویزیون ما امروز به گفته آماری که روابط عمومی خود سازمان منتشر کرده است ۸ تا ۱۱ درصد بیننده دارد که آن هم به دو برنامه "دورهمی" و " خندوانه" بازمی‌گردد که اگر این دو برنامه را از تلویزیون حذف کنیم، عملاً مخاطب تلویزیون به صفر می‌رسد. این در حالی است که مردم همواره نشان داده‌اند که سریال‌های خوب داخلی را دوست دارند، اما از آنجایی که مسئولین ناتوان در جذب سرمایه هستند، این اتفاق و تولید سریال‌های خوب کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان امروز بچه‌های دهه ۸۰ هستند که با فرهنگ ماهواره و سریال‌های ترکی بزرگ می‌شوند و تحت تأثیر این سریال‌ها قرار می‌گیرند، حتی مخاطب بزرگسال هم به همین شکل است و مردم فکر می‌کنند آنچه در تلویزیون اتفاق می‌افتد درست است و آن را الگوی خود قرار می‌دهند. در چنین شرایطی باید حواسمان باشد که چه خوراک فرهنگی در اختیار مخاطب می‌گذاریم، اما انگار سیاستی پشت پرده است که می‌خواهد جامعه را به انحطاط فرهنگی بکشاند و نمی‌خواهد فرهنگ در جایگاه درست خود قرار بگیرد.

بازیگر مجموعه "شوخی کردم" گفت: ما کشور بی‌پولی نیستیم و می‌توان کارهای فرهنگی کرد، ولی این اتفاق رخ نمی‌دهد. این موضوع هم دو حالت دارد؛ یا بلد نیستند که بعید است یا سیاستی پشت پرده است و این به ضرر مردم و جامعه است و چوبش را همه می‌خورند، چرا که در آینده، دیگر حریف جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ نمی‌شوند. بچه‌های امروز جوانان فردا هستند که در این عرصه مشغول فراگیری فرهنگی هستند که با حال و هوای ما کاملاً متفاوت است. امروز دنیای مجازی به روی این بچه‌ها باز است و متأسفانه اطلاعات غلط در این فضا بسیار زیاد است. ما نسلی هستیم که مطالعه می‌کنیم و فیلم می‌بینیم، اما بچه‌های امروز دائماً از فضای مجازی تغذیه می‌شوند. ما هنرمندانی داریم که می‌توانند مردم را با تلویزیون آشتی دهند.

لرستانی در ادامه به هنرمندانی که به شبکه جم مهاجرت کردند اشاره کرد و افزود: دوستانی که برای کار به شبکه‌های دیگر رفتند دغدغه‌شان کشف حجاب نبود، مشکل غم نان است، چرا که این دوستان مدت‌ها بیکار بودند و فعالیتی نداشتند. در چنین شرایطی دغدغه، اقتصاد است و وقتی دغدغه اقتصاد باشد، دیگر هنر معنا پیدا نمی‌کند.

این بازیگر در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم در نزدیکی انتخابات تنها به شعار بسنده نکنیم که بعد فراموش شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد

      اینجا ایرانه انگار فراموش کردی داداش * قانونش ایننه

    • بدون نام

      ای بابا همه ک می نالن تورم تک رقمی اقای روحانی این بود نقط ب نقطه هه

    • بدون نام

      بله تمام حق مردما اختلاس کردن رفت ن فقط تو پول تو همه چی...

    • بی عدالتی

      چون به اختلاس و پول باد اورده عادت کردن..خدا نکنه انسان به همچین چیزا عادت کنه..اگه همه راهها را به روش ببندید اخر یک راه پیدا میکنه و پول مفت در میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج